Forfatter Emne: Nye ønsker  (Læst 4647 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline varm på piller

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 6
  • Respekt optjent: +0/-0
Nye ønsker
« Dato: Maj 18, 2008, 09:46 »
Jeg kunne godt tænke mig, at man kune tænde og slukke cirkulationspumpen med stoker kontrol og evt og brugsvands pumpen også. det ville være godt her om sommeren, hvor mange lader fyret starte en eller to gange i døgnet.

og at man kunne sætte et udendørs termometer til sin egen stokerkontrol (den nærmeste jeg kan finde på nettet er tyve km. væk)

Det ville også være rart om styreboksen kunne gemme data i fks 2 mdr så man ikke skal have ens pc tændt hele tiden. det er ikke mildest talt ikke særlig økologisk.
Et meget stort ønske for mig er at min bærbar kan blive trådløs igen, og ikke som nu være bundet til stokerkontrollensom den eneste,  - det er sårende når man har et trådløst netværk.

Det ville også være rart om man kunne have flere pille-forbrugstællere f. eks. en der kunne tælle nedad når man har fået nye forsyninger hjem, evt med en alarm på når der er f. eks 500 kg. tilbage.

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Nye ønsker
« Svar #1 Dato: Maj 18, 2008, 17:31 »
Hej Varm på piller

Tak for ideerne.

Har rodet lidt med cirkulationspumpen, faktisk er der understøttelse for at styre pumpen igennem en intelligent usb skinne, men det er slået fra pt. da skinnen var ustabil.

Vedr. udendørs temperatur, så kan StokerKontrol tage alt, hvad der kommer fra nettet. Der skulle ikke være meget til hinder for at snuppe temperaturen fra et andet sted... en fil eller noget, hvis man har noget temperatur måling sat til sin PC. Vi kigger pt. på noget egentlig temperatur føler integration, hvordan det kommer til at se ud kan jeg ikke afsløre endnu, da der eksperimenteres lidt.

Den bedste måde at gøre det trådløst på, er at sætte en ældre PC med trådløst netkort ned til fyret. Du kan så lade denne PC logge og du kan installere f.eks. logmein fra http://www.logmein.com på PC'en og så blot forbinde fra din bærbare når du har lyst.

Vedr. forbrugstællere og evt. alarmer ved lav pillebeholdning, så er det noget der er på vej.

Mvh. Jens

Jeg kunne godt tænke mig, at man kune tænde og slukke cirkulationspumpen med stoker kontrol og evt og brugsvands pumpen også. det ville være godt her om sommeren, hvor mange lader fyret starte en eller to gange i døgnet.

og at man kunne sætte et udendørs termometer til sin egen stokerkontrol (den nærmeste jeg kan finde på nettet er tyve km. væk)

Det ville også være rart om styreboksen kunne gemme data i fks 2 mdr så man ikke skal have ens pc tændt hele tiden. det er ikke mildest talt ikke særlig økologisk.
Et meget stort ønske for mig er at min bærbar kan blive trådløs igen, og ikke som nu være bundet til stokerkontrollensom den eneste,  - det er sårende når man har et trådløst netværk.

Det ville også være rart om man kunne have flere pille-forbrugstællere f. eks. en der kunne tælle nedad når man har fået nye forsyninger hjem, evt med en alarm på når der er f. eks 500 kg. tilbage.
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)