Hej,
Jeps, det er korrekt forstået

Hvis man har sat max effekt til at være 40% ved 15
oC udenfor, så vil fyret køre mellem min. drift effekt (sikkert 10%) og de 40%.
Hvis ude temperaturen bliver 16
oC udenfor vil max effekten blive mindre end 40%, da temperaturpunkterne jo blot er punkter på en kurve

Det er også korrekt forstået at ønsket temperatur er fiktiv når man kører uden blandekreds, med mindre man angiver en ønsket temperatur der er større end almindelig kedel setpunkt.
I sådan et tilfælde vil vejrkompenseringen faktisk hæve kedel setpunktet for at gøre det muligt at opnå den højere ønskede temperatur.
Det er faktisk det Michael F prøver at henvise til i sit forslag til hvordan man kan gære det med en RTB

...men det er også helt uinteressant for dig

Hilsen
Michael
Hej,
Helt specielt til dig har jeg forsøgt at lave en lille vejledning i hvad Vejrkompensering er og hvordan det indstilles 
...prøv at læse det og sig til hvis noget skal ændres 
Du finder vejledningen her www.mhes.dk/Vejrkompensering.pdf
hilsen
Michael
mange tak Michael
men lige et spørgsmål vedrørende Max effekten og ønsket temp
når der er 15 grader uden for og man sætter max effekten til 40 % vil fyret så ikke kun arbejde fra 10 til 40 % og så måske kun køre på min efekten. for så at stoppe på over temp hvis huset ikke aftager varme nok ?
ønsket temp er det ikke kun fiktiv når man køre uden blande kreds den vil vel altid holde den ønsket kedel temp ikke ?
det er nok bare mig men jeg kan ikke lige gennemskue de forskellige muligheder desværre med temp & ønsket temp & max efekt og div
en manual ville måske hjælpe
eller nogle billeder af forskellige indstillinger