Forfatter Emne: Mini Bio ??  (Læst 5151 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Gotlieb

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 5
  • Respekt optjent: +0/-0
Mini Bio ??
« Dato: Jul 14, 2014, 09:32 »
Min kæreste og jeg har købt hus, hvor der er installeret et Mini-bio pillefyr. Den laver central varme og det varme vand (Der er ikke el-patron i beholderen)
Vi har Wavin gulvvarme i næsten hele huset. Efter nogle dage opdagede vi at gulvvarmen i udestuen buldrede løs, selvom vi har skruret varmen ned.
Jeg har også tjekket ventilen ude på selve gulvvarmen, da vi fik af vide den evt. kunne være sat sig fast det var den ikke.
Den tidligere ejer har haft fyret kørende på tid både centralvarme og det varme vand. Her kunne vi se at den var sat til at producere central varme meget af dagen, hvilket selvfølgelig ikke er nødvendigt her i sommerperioden. Stopper fyret automatisk med at producere central varme, selvom den bliver bedt om det og der ikke er behov for det?
Efter vi har omprogrammeret til kun at lave varmt vand har central varmen i udestuen været slukket, men burde det havde noget at sige?
Sidst men ikke mindst, når fyret er sat til at køre på tid, kører det så kun der eller begynder det også at køre hvis det varme vand er brugt op etc.?