Interface > Stoker kontrol

PellMon på Raspberry

<< < (2/29) > >>

nordgren.dk:
Hej motoz.
Min kammerat mener at der er et sted man kan melde sig ind og derved få adgang til sine data fra denne konf.
Jeg mener at hvis han vil kunne se og konfigurere sin rasp. er der kun en vej, og det er at åbne for port 8081 i hans router.

Hvem af os har ret ???

OBS Vi er lige stædige :)

Jeg er sikker på, at vi er mange der ville blive meget glade. Hvis tidsstyringen i PellMon, blev ændret så det kom til at ligne den sidste ændring til styring 7 & 10. Med uge ur og 1 times intervaller.

nordgren.dk:

--- Citat fra: albert efter Okt 17, 2014, 12:52 ---Hej Ole

Har du mulighed for på nogle få linjer at beskrive, hvordan jeg installerer PellMon på Raspberry.

Mit kendskab til Linux begrænser sig til det, der har været nødvendigt for at få Stokerkontrol til at køre på Raspberry.
- Denne installationsproces har jeg så til gengæld prøvet nogle gange!

Jeg er blevet træt af, at Stokerkontrol går ned hele tiden.
Og jeg er blevet træt af at vente på, at Jens får tid til at lave en opdatering af Stokerkontrol til Raspberry - har så også ventet et år nu.

Hilsen
Albert

--- Afslutning på citat ---

Hej Albert.

Har lavet et image af min PellMon installation. Så du kan få en kopi. Så skal du kun rette bruger navn & password.

Der er også mulighed for at få en mail ved alarm, fra PellMon. Hvilket jeg ikke har fået til at virke. Men det kommer sikkert.

Hvis du vil tilgå PellMon udefra, skal der åbnes for port 8081 i din router. Hvilket jeg har fået til at fungere.

En sidste ting, er at det er en fordel at sætte Raspberry op til at benytte fast ip. Så der ikke skal ændres i Router ved strømsvigt.

Har kun testet systemet på "kontoret" hvor jeg har en ekstra 6 styring. Der ikke er monteret. Her fungerer det perfekt med at hente, se og redigere i styringen.

Hvis du har mod på at prøve. Kan jeg give dig adgang til mit Google drev. Og ligge image op til deling. Det et image fra et 4 GB sd kort.

albert:
Hej Klaus

Jeg vil meget gerne prøve med dit image.

Har prøvet at installere med script og manuelt og får error ved begge metoder.

Jeg har jo så også brug for en forklaring på, hvordan jeg skifter navn og password.

Jeg har erfaring med at sætte op til en fast ip.

Du kan jo evt. sende oplysninger om dit Google drev på en mail - adressen er på min profil.

Hilsen og tak
Albert

motoz:
If you could copy the errors you get and paste them here I'm sure we can get it sorted out. (And it would also help me to improve the instructions)

I verified that the installation instructions work on a clean raspbian installation not long ago without doing anything but copy/pasting the instructions, so it's probably something simple.

Nice that you got it working nordgren!

nordgren.dk:
Hi Motoz

The installation vent smooth. And all my old USB port connectors works to. This was a big issue with StokerCloud on the Raspberry.   

I having some problem with making the email alarm working. My provider is one.com. In the log its sayes "2014-10-18 12:33:08,194 - INFO - error trying to send email" PLS help

Have about making the time setting like the new 10.512. have you seen it ?

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

[*] Forrige side

Skift til fuld version