Forfatter Emne: PellMon på Raspberry  (Læst 167899 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline motoz

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 255
  • Respekt optjent: +18/-0
Sv: PellMon på Raspberry
« Svar #45 Dato: Nov 03, 2014, 19:30 »
Just make sure  you have changed the pellmon username  and password first!

Nordgren, I just pushed a version with an SSL email option if  you want to check it out.
Bio Comfort 30kW, compressor cleaning, lambda. Termax 25cr boiler. Matene vertical pellet conveyor. PellMon open source pellet logger: https://github.com/motoz/PellMon

Offline nordgren.dk

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 107
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: PellMon på Raspberry
« Svar #46 Dato: Nov 03, 2014, 20:01 »
Du skal have åbnet for adgang gennem din router. Du har vel også selv brug for at kunne fjernaflæse dit fyr. Går ud fra, at du har sat alarm med email. Ved fejloptændning m.v.
Vh. Klaus Nordgren
http://stokercloud.dk/dev/nordgren.dk.html
Fyr BS1016 semirens- m. komp. rens &  pumpestyring. Styring ver. 10.0967. Ladeventil VTC300 - 55°C. Retur temp. måles før ladeventil. Skorsten Garmeta 125 mm. Opvarmer 220 m2
Hus fra 1979 m . efterisolering.
Forbrug 4,8 T. Inst. okt. 2013

Offline kivi

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 352
  • Respekt optjent: +6/-0
Sv: PellMon på Raspberry
« Svar #47 Dato: Nov 03, 2014, 20:03 »
Virker det ikke?

Har prøvet via min tlf. der virker det.
Mvh
Ole
BlackStar 1016, 16 kW, V6.76, 160+54 m2,  kompressorrens, 300L VVB med solfanger, Pellmon på Raspberry pi

Offline nordgren.dk

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 107
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: PellMon på Raspberry
« Svar #48 Dato: Nov 03, 2014, 20:25 »
Hej Ole. Det kører perfekt, tak for det. Årsag, har selv roddet med raspberry pi og StokerCloud. Uden noget godt resultat. Andet end at jeg har investeret i en V.10 styring. Har dog stadig 3 raspberry pi og en bunke usb adapterer liggende. Som jeg har besluttet skal komme til ære og værdighed med PellMon, hos et par gode kammerater. Har kun testet PellMon på en v.6 styring som ikke er tilsluttet et fyr. Hvorfor det hjælper på, at se det kører hos dig. Hvordan med tidsstyring i PellMon. har du gennemskuet det, eller tager du den lange vej ud til styringen. når det skal ændres. Vh. Klaus
« Senest Redigeret: Nov 03, 2014, 20:33 af nordgren.dk »
Vh. Klaus Nordgren
http://stokercloud.dk/dev/nordgren.dk.html
Fyr BS1016 semirens- m. komp. rens &  pumpestyring. Styring ver. 10.0967. Ladeventil VTC300 - 55°C. Retur temp. måles før ladeventil. Skorsten Garmeta 125 mm. Opvarmer 220 m2
Hus fra 1979 m . efterisolering.
Forbrug 4,8 T. Inst. okt. 2013

Offline kivi

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 352
  • Respekt optjent: +6/-0
Sv: PellMon på Raspberry
« Svar #49 Dato: Nov 03, 2014, 20:31 »
Glad for at kunne hjælpe.

Ja som du sikkert ved prøvede jeg også stokerkontrol først uden held.

Men Pellmon virker bare og kører stabilt.

Motoz har lige i dag lavet en opdatering så tidsstyring nu foregår med klokkeslet i stedet for minutter, så nu er alt perfekt :)

Mvh
Ole
Mvh
Ole
BlackStar 1016, 16 kW, V6.76, 160+54 m2,  kompressorrens, 300L VVB med solfanger, Pellmon på Raspberry pi

Offline albert

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 60
  • Respekt optjent: +1/-0
    • Data fra vores pillefyr
Sv: PellMon på Raspberry
« Svar #50 Dato: Nov 04, 2014, 08:43 »
Hej Klaus

For mig kører Pellmon også - en stor lettelse i forhold til Stokerkontrol på RaspberryPI.
Data og grafer er også online - se link nedenfor.

Jeg har en RaspberryPI mere, som kører som et alternativ til airplay og spiller musik på vores anlæg streamet fra pc-er. På RaspberryPI hedder programmet Shareport.

Hilsen
Albert
Scotte 16 kw. Black Star S 10-16 kw. Semirens.
VVB med 3 vejs ventil. Kompressorrens. Version 6.79.
Opstart 04.01.2013.
Opvarmer 174 kvm med støtte fra brændeovn. Før brændeovnens entre et forbrug på ca. 4400 l olie pr år.
Minicomputeren Raspberry PI med Pellmon software.

Offline motoz

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 255
  • Respekt optjent: +18/-0
Sv: PellMon på Raspberry
« Svar #51 Dato: Dec 02, 2014, 10:18 »
Hello PellMon users! PellMon now draws all graphs in the browser instead of drawing server side and downloading bitmap images. This means that it is much faster (less data to download) and puts even less strain on the raspberry cpu. It also enables fancy zooming/panning in the graph and tooltips on the curves (ie. shows numerical point data in a small popup when hovering on a curve)


The silo level plugin now also provides a numerical value for the remaining level 'silo_level', which has replaced the burner calculated parameter 'magazine_content' in the default system images to avoid having to set two different parameters every time filling up the silo.
Bio Comfort 30kW, compressor cleaning, lambda. Termax 25cr boiler. Matene vertical pellet conveyor. PellMon open source pellet logger: https://github.com/motoz/PellMon

Offline albert

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 60
  • Respekt optjent: +1/-0
    • Data fra vores pillefyr
Sv: PellMon på Raspberry
« Svar #52 Dato: Dec 02, 2014, 10:30 »
Hej Motoz
Jeg får lavet opdatering en af dagene for at se forbedringerne.

Jeg har et lille irritationsmoment: Styringens ur taber godt 1 minut om dagen. Det gjorde den ikke tidligere. Jeg kan sagtens leve med det. Men det ville da være sjovt, hvis man kunne vænne den af med det. Tiden i RaspberryPi er ok. Så måske kunne man lave et crontabjob, der fik det justeret f.eks. en gang i døgnet.

Hilsen
Albert
Scotte 16 kw. Black Star S 10-16 kw. Semirens.
VVB med 3 vejs ventil. Kompressorrens. Version 6.79.
Opstart 04.01.2013.
Opvarmer 174 kvm med støtte fra brændeovn. Før brændeovnens entre et forbrug på ca. 4400 l olie pr år.
Minicomputeren Raspberry PI med Pellmon software.

Offline motoz

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 255
  • Respekt optjent: +18/-0
Sv: PellMon på Raspberry
« Svar #53 Dato: Dec 02, 2014, 11:07 »
Good idea!
Something like this seems to work in crontab:
Kode: [Vælg]
* * * * * date +\%H\;\%M|xargs /usr/local/bin/pellmoncli.py set time_minutes
This runs every minute, but I think might be better that way since then it wont make any big jumps.


Bio Comfort 30kW, compressor cleaning, lambda. Termax 25cr boiler. Matene vertical pellet conveyor. PellMon open source pellet logger: https://github.com/motoz/PellMon

Offline motoz

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 255
  • Respekt optjent: +18/-0
Sv: PellMon på Raspberry
« Svar #54 Dato: Dec 02, 2014, 11:10 »
Uh, apart from the small issue that it writes a line to the log every minute, it works fine...
Bio Comfort 30kW, compressor cleaning, lambda. Termax 25cr boiler. Matene vertical pellet conveyor. PellMon open source pellet logger: https://github.com/motoz/PellMon

Offline kivi

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 352
  • Respekt optjent: +6/-0
Sv: PellMon på Raspberry
« Svar #55 Dato: Dec 02, 2014, 15:05 »
Hej Motoz

Jeg har opdateret mit Pellmon og må sige det ser godt ud, men jeg har et problem med magasin indhold.

Hvis jeg går på Pellmon fra min Macbook, kommer der ingen tal i siloen men, hvis jeg benytter min iPad så kommer der tal.

Der kommer heller ingen "Silo level" graf mere, hverken på computer eller iPad.

Se evt. vedlagte billeder.


Mvh
Ole
BlackStar 1016, 16 kW, V6.76, 160+54 m2,  kompressorrens, 300L VVB med solfanger, Pellmon på Raspberry pi

Offline motoz

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 255
  • Respekt optjent: +18/-0
Sv: PellMon på Raspberry
« Svar #56 Dato: Dec 02, 2014, 15:57 »
The iPad probably still uses a cached version of the old system.svg (which has 'magazine_content' instead of the new 'silo_level' parameter), you need to do a 'ctrl-F5' refresh equivalent thing to reload all cached images, but I have no idea how to do that on an ipad.

But silo_level is not working obviously, do you have the 'silo fill up level' and 'silo fill up time' parameters set?

Everything else works fine then?

Bio Comfort 30kW, compressor cleaning, lambda. Termax 25cr boiler. Matene vertical pellet conveyor. PellMon open source pellet logger: https://github.com/motoz/PellMon

Offline kivi

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 352
  • Respekt optjent: +6/-0
Sv: PellMon på Raspberry
« Svar #57 Dato: Dec 02, 2014, 16:05 »
Ja det virker til at alt andet virker fint.

Jeg har prøvet at ændre silo fill up level uden der sker noget, den retter heller ikke selv silo fill up time, det skal gøres manuelt.

Jeg prøver lige at nulstille safari på iPad og ser om det hjælper.
Mvh
Ole
BlackStar 1016, 16 kW, V6.76, 160+54 m2,  kompressorrens, 300L VVB med solfanger, Pellmon på Raspberry pi

Offline kivi

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 352
  • Respekt optjent: +6/-0
Sv: PellMon på Raspberry
« Svar #58 Dato: Dec 02, 2014, 16:09 »
Ja nu forsvandt magasin indhold også fra iPaden og den skriver error kg i silo level.
Mvh
Ole
BlackStar 1016, 16 kW, V6.76, 160+54 m2,  kompressorrens, 300L VVB med solfanger, Pellmon på Raspberry pi

Offline motoz

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 255
  • Respekt optjent: +18/-0
Sv: PellMon på Raspberry
« Svar #59 Dato: Dec 02, 2014, 16:18 »
Found it (or at least one problem). Latest master should (hopefully) work. I didn't test everything as thoroughly as I thought, as usually happens...

Thanks for testing!
Bio Comfort 30kW, compressor cleaning, lambda. Termax 25cr boiler. Matene vertical pellet conveyor. PellMon open source pellet logger: https://github.com/motoz/PellMon