Forfatter Emne: StokerKontrol på asus eee (linux)  (Læst 5822 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
StokerKontrol på asus eee (linux)
« Dato: Aug 12, 2008, 20:22 »
Hejsa

Så har jeg fået investeret i en Asus EEE 900 - den kører en afart af Xandros Linux. Målet er naturligvis at få StokerKontrol til at køre på denne.

Som det fremgår af billedet på http://www.stokerkontrol.dk/asuseee/sklinux.jpg er det lykkedes at få StokerKontrol startet op nu, så den har fint hul til databasen og menuerne er på plads. Der mangler stadig kontakten ned mod brænderen.

Skal lige have hittet ud af af, hvordan man får en USB-seriel adapter installeret - det kan nok gå hen og blive lidt tricky vil jeg gætte på (uden at have forsøgt eller undersøgt det), men når det er løst, så ser jeg ikke de store forhindringer før den kører.

Til de interesserede er Xandroids inbyggede Hotspot Java 5 skiftet ud med Suns Java 6. Engang når det hele kører vil jeg lave en komplet guide til installationen. Den skulle med få modifikationer kunne bruges på de fleste Linux distributioner.

PS. Fin bærbar ikke? Tjek størrelsen iforhold til en eltænder. Den er købt i Expert til 2499,- og jeg har lige målt den til ca. 25 watt. Den har indbygget trådløst net også.

Mvh. Jens
« Senest Redigeret: Aug 12, 2008, 20:23 af BoinkUser »
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: StokerKontrol på asus eee (linux)
« Svar #1 Dato: Aug 12, 2008, 20:59 »
Skal lige have hittet ud af af, hvordan man får en USB-seriel adapter installeret - det kan nok gå hen og blive lidt tricky vil jeg gætte på (uden at have forsøgt eller undersøgt det), men når det er løst, så ser jeg ikke de store forhindringer før den kører.

Wow... en Sandberg USB-seriel adapter blev installeret automatisk som /dev/ttyUSB0, nu skal StokerKontrol blot kobles op imod porten og der skal installeres RXTX på Xandros så Java kan se den burde der teoretisk set være hul igennem....
« Senest Redigeret: Aug 12, 2008, 21:00 af BoinkUser »
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline pojensen

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 18
  • Respekt optjent: +0/-0
  • Scotte 16, Ver.7.0674 Dor 16
    • Pillefyr online
Sv: StokerKontrol på asus eee (linux)
« Svar #2 Dato: Sep 07, 2008, 18:34 »
Hej Jens, hvordan går det med Stokerkontrol på Asus med linux. Jeg overvejer at købe en selv, det ville være en fin lille sag med et fornuftigt strømforbrug, og til min kones store fryd ingen snurrende harddisk, den gamle 300Mhz HP er ved at give op, Xp er vist lige i overkanten for sådan en størrelse.

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: StokerKontrol på asus eee (linux)
« Svar #3 Dato: Sep 08, 2008, 18:54 »
Hej Jens, hvordan går det med Stokerkontrol på Asus med linux. Jeg overvejer at købe en selv, det ville være en fin lille sag med et fornuftigt strømforbrug, og til min kones store fryd ingen snurrende harddisk, den gamle 300Mhz HP er ved at give op, Xp er vist lige i overkanten for sådan en størrelse.

Det mangler lige lidt finpudsning, jeg vender lige tilbage når det ser fint ud.

Det er ellers en fin computer, og ja du har ret, den er helt lydløs.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)