Forfatter Emne: Tidsstyring .0512  (Læst 4283 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline pillefinger

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 372
  • Respekt optjent: +4/-1
Tidsstyring .0512
« Dato: Aug 27, 2014, 16:55 »
Det er blevet rigtigt godt med den nye tidstyring, især at man kan sætte tider for hver ugedag.
Det kunne være fint hvis man også selv kunne bestemme tidspunkt, så man ikke er afhængig af 2 timers interval, det kan give unødig kørsel med øget forbrug til følge...
Jeg kan godt se det vil fylde meget i skemaet, men det vil stadig være fint.

Mvh Torben
Med venlig hilsen
Torben
10 kw scotte på BAXI MB SOLO. V7  - Trækstabilisator.
175 kvm + 40 kvm værksted
https://stokercloud.dk/v3/#/V7sport/main-page
Version 7.0680

Offline Hjemme teori

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1884
  • Respekt optjent: +76/-5
Sv: Tidsstyring .0512
« Svar #1 Dato: Sep 06, 2014, 09:09 »
Jeg har også taget imod den nye tidstyring med glæde men er enig med ovenstående.

Jeg ved ikke om skemaet var den nemmeste måde at løse det på eller hvorfor man valgte det. Jeg synes en løsning som den gamle hvor man opgav præcist tidspunkt havde været optimalt om ikke så brugervenligt at indstille hvis man skulle stille hver dag. Men det kunne måske laves med forskellige skemaer (hverdage, weekend og andre).

Jeg bruger det ikke selv på centralvarmen, da den kører med rumtemperatur føler. Men på VVB, har det givet mig en daglig ekstra opstart at jeg skal starte VVB opvarmning en time før forventet brug. Den startede normalt kl. 5 sammen med VVB cirkulation og kl. ca 5:20 bader den første. Nu starter den kl. 4 med en opstart mere mellem kl. 5 og 5:30.

Når nu vi kører tidstyring er det jo for at hente det sidste, og så er det ærgerligt at teknikken, så bruger ekstra strøm og piller.

Det har så givet mig noget komfort i weekenden, hvor jeg kan have VVB hele dagen, hvor den før var stoppet kl. 12-16
- Mvh Sophus

16kW scotte - V7, 200L VVB, Atmos DC 25GD , 1800L buffer,  solvarme 4,8 m2, 154m2 beboelse
årsforbrug 5 tons brænde/piller, Solceller 5100WP øst/vest vendt

Offline columbo

  • Beta tester
  • Guru
  • *
  • Indlæg: 76
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: Tidsstyring .0512
« Svar #2 Dato: Sep 07, 2014, 11:51 »
Jeg er helt enig med jer begge. Tidligere kørte jeg på hverdage kl 05-07. Både på VVB og varme i radiator på bade/køkken.
Nu bliver jeg nød til at køre kl 04-08, fordi hverken 04-06 eller 06-08 kan dække mit behov for varmestart/ -stop.

Håber derfor også at den ellers meget gode nyhed, kan gøres endnu bedre og effektiv  :)

/Columbo

« Senest Redigeret: Sep 07, 2014, 13:55 af columbo »
NBE 10 Khw, Opop Black Star kedel
V10 styring - opgraderet til V13 (NBE Betatester),
AndroidTablet: Lenovo m Android v8/ AndroidPhone: OnePlus 8Pro m Android v11
Opvarmer 175 m2  
http://stokercloud.dk/dev/sasdas.html