Forfatter Emne: En lille aften-quiz  (Læst 12389 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Frank Chr.

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1344
  • Respekt optjent: +32/-3
Sv: En lille aften-quiz
« Svar #15 Dato: Aug 29, 2014, 11:48 »
Ja man (jeg) bliver jo ret hurtigt lettere forvirret over alle de begreber som fx. spildevandsafgift - vandafledningsbidrag - vandafledningsafgift etc. Lur mig om der ikke findes flere varianter..  ^-^

Det var nu mere refundering og ikke reduktion af kloakbidraget jeg tænkte på - jeg mener at flere kommuner (forsyningsselskaber) tilbyder denne "service" blandt andet ved alternativ bortledning af overfladevand. Eller har jeg total misforstået "konceptet"?  ;)

Offline Frank Chr.

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1344
  • Respekt optjent: +32/-3
Sv: En lille aften-quiz
« Svar #16 Dato: Aug 29, 2014, 12:07 »
off topic. Håber ikke vi går hen og får Berlinske tilstande i disse separationtider med regn- og spildevand. Der i Berlin spare borgerne nu så meget på vandet at man nu mangler vand til at skylle kloakkerne rene for "gødning" - det stinker fra kloakkerne. Man forsøger sig så med duftblokke i udsatte områder - Smart..  8)

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: En lille aften-quiz
« Svar #17 Dato: Aug 29, 2014, 16:39 »
Ja, kært barn har mange navne  ;)
Under alle omstændigheder giver min kommune hverken refusion eller reduktion af noget som helst, fordi man sparer spildevandssystemet for noget  >:(
...de opfordrer os dog til at lede regnvand til faskiner, og er da flinke og sige "Det var pænt af dig", men altså ingen refusion, reduktion eller andet  ;)

Så kan man bare gå rundt og bryste sig af at man er miljøbevidst  ;)
Det er muligt at andre kommuner er lidt mere fremme i skoene, men altså ikke hos mig.

Hilsen
Michael

Ja man (jeg) bliver jo ret hurtigt lettere forvirret over alle de begreber som fx. spildevandsafgift - vandafledningsbidrag - vandafledningsafgift etc. Lur mig om der ikke findes flere varianter..  ^-^

Det var nu mere refundering og ikke reduktion af kloakbidraget jeg tænkte på - jeg mener at flere kommuner (forsyningsselskaber) tilbyder denne "service" blandt andet ved alternativ bortledning af overfladevand. Eller har jeg total misforstået "konceptet"?  ;)
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html