Forfatter Emne: nyt fyr.. !!!  (Læst 6574 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline sjo-

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 2
  • Respekt optjent: +0/-0
nyt fyr.. !!!
« Dato: Sep 06, 2014, 21:06 »
Hej  ..

Har lige købt en 70'er villa med gasfyr af ældre dato. Og da Jeg er ved at lave det hele om går jeg med tanken om noget pillefyr i garagen som ligger 2 meter fra bryggers hvor gasfyret er nu..
Huset er 130 kvm. Men men!  Aner ik en skid om det, så har. I nogen idéer til den bedste løsning?? Jeg har mulighed for gratis palletræ men er heller ikke interesseret i at Skal fyre 4 gange om dagen.. Tænker noget combi så den slår over på piller hvis jeg ik er hjemme men familien stadig skal ha varme
.. Planen er vi vil have en brændeovn inde i stue/køkken

Håber i har nogen gode idéer for jeg er løbet tør.  ;D

Offline J-B

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 157
  • Respekt optjent: +3/-0
Sv: nyt fyr.. !!!
« Svar #1 Dato: Sep 06, 2014, 21:46 »
Hej, du skal da have en RTB pillefyr, den passer sig selv du skal kun fylde piller på eller få den med vacuumsug, så tager den fra et stort lager eller bigbags, det eneste du skal er at tømme askeskuffe for hver 2-3 tons http://www.readytoburn.dk/
Ellers skal du da have en Scotte/Woody, der skal du rense 2-4 gange om året, men det er jo kvalitetstid i fyrrummet, http://www.nbe.dk/
Hvis du vil kunne fyre med paller, (det er ikke sikkert du må fyre med dem, reglerne er forskellig fra kommune til kommune), så skal du have en separat fastbrændselsfyr og en stor akkutank, til at lagre varmen i og prisen på det vil tage rigtig mange år at tjene hjem.
Nøjes du med pillefyret, så sæt en brændeovn op til pallerne, pillefyret regulerer selv efter forbrug, men du vil nok hurtig opdage at brændeovnen kun bliver brugt til hygge og det kan der købes mange stearinlys for, plus der kommer jo lige en ekstraregning for at have en ekstra skorsten.
Til din størrelse hus skal du have en 10kw. pillefyr.
 

Offline sjo-

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 2
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: nyt fyr.. !!!
« Svar #2 Dato: Sep 07, 2014, 07:27 »
Ok takker. Tror jeg holder mig til et pillefyr og brændeovn så. Er der nogen regler for hvordan min garage skal være, der hvor det skal stå.? Har set Vvs eksperten har et der hedder bio Max kompakt er det noget som virker?

Offline Hugo

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 215
  • Respekt optjent: +7/-3
  • Woody-skotte 10Kw ,Opop kedel 20
Sv: nyt fyr.. !!!
« Svar #3 Dato: Sep 07, 2014, 09:25 »
Ok takker. Tror jeg holder mig til et pillefyr og brændeovn så. Er der nogen regler for hvordan min garage skal være, der hvor det skal stå.? Har set Vvs eksperten har et der hedder bio Max kompakt er det noget som virker?

Vvs eksperten ?

Hvis du vil have et billigere pillefyr end RTB så kig på en Blackstar kedel med en scottebrænder , og så får du noget der virker og service hvis det går ned  O0