Forfatter Emne: Iltstyring kan ikke indkobles  (Læst 7872 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline simon

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 10
  • Respekt optjent: +0/-0
Iltstyring kan ikke indkobles
« Dato: Sep 17, 2008, 22:00 »
 Jeg har kørt med med mit nyopsatte woody 16kw i godt en uges tid hvor det generer varme til huset. mit problem er at iltstyringen godt nok regner en ønsket iltmætning ud men den korrigere ikke....jeg har prøvet at sætte styringen på iltstyring "ON" men den kan kun stå på "VIS"
Hvad er der galt.. ???

Jeg har også lige et andet spørgsmål med hensyn til min ikke installerede blande shunt. er det ikke ok hvis den  blander fremløbet til både radiator & gulvarme i samme shunt. eller skal radiatorne køre direkte på kedel fremløbet? ::)
211m2 hus heraf 55 m2 kælder, Hele huset er opvarmet af 7 radiator samt 55m2 gulvvarme.
Woody 16kw pillebrænder med Opop418 kedel.
160L Metro combi beholder
Interface fra stoker kontrol
Iltstyring
trækstabilisator

Offline F.Rasmussen

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 87
  • Respekt optjent: +4/-1
Sv: Iltstyring kan ikke indkobles
« Svar #1 Dato: Sep 19, 2008, 07:08 »
Hej Simon og velkommen til Forum

Med hensyn til din woody kan jeg ikke hjælpe - det er der andre på siden der kan

Du kan ikke bruge din shunt til både radiatorer og gulvvarme, da gulvene ikke kan tåle den varme som radiatorerne skal bruge

Som du selv skriver, er radiatorerne som regel bundet direkte på fremløb fra kedel
« Senest Redigeret: Sep 19, 2008, 07:09 af F.Rasmussen »
Bedste hilsener - Frederik Rasmussen

Woody 20kw på H430 Opop
Trækstabilisator-V10 styring-200kvm-6 tons årligt- 160 liter VVB

Offline simon

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 10
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Iltstyring kan ikke indkobles
« Svar #2 Dato: Sep 19, 2008, 09:23 »
Tak for dit svar, var bare lidt i tvivl om det ver en ide at lave hele varme kredsen både gulv og radiator i samme shunt. og lade kedlen cirkulere i vvb heletiden, med start og stop ag primær pumpe i henhold til fremløbstemp?
211m2 hus heraf 55 m2 kælder, Hele huset er opvarmet af 7 radiator samt 55m2 gulvvarme.
Woody 16kw pillebrænder med Opop418 kedel.
160L Metro combi beholder
Interface fra stoker kontrol
Iltstyring
trækstabilisator

Offline simon

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 10
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Iltstyring kan ikke indkobles
« Svar #3 Dato: Sep 19, 2008, 19:33 »
Jeg har fundet fejlen med iltstyringen ......en fejl 40  :) stokerkontrollen var instillet på 1 onder iltstyring, der var vist derfor jeg ikke kunne ændre det i selve styringen ::)

nu undre jeg mig bare lidt over at forbrugs kurverne ikke kommer med på hjemmesiden ???

Nogen der ved hvad der er sket
Chek engang:
http://users.cybercity.dk/~dsl292319/pillefyr/index.html
211m2 hus heraf 55 m2 kælder, Hele huset er opvarmet af 7 radiator samt 55m2 gulvvarme.
Woody 16kw pillebrænder med Opop418 kedel.
160L Metro combi beholder
Interface fra stoker kontrol
Iltstyring
trækstabilisator

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Iltstyring kan ikke indkobles
« Svar #4 Dato: Sep 19, 2008, 19:47 »
nu undre jeg mig bare lidt over at forbrugs kurverne ikke kommer med på hjemmesiden ???

Nogen der ved hvad der er sket
Chek engang:
http://users.cybercity.dk/~dsl292319/pillefyr/index.html

Hej Simon

Det er en fil med 0 i størrelsen. Det er før sket at en fil på mystisk vis af webhotellet har ligget og spærret, så der ikke kan uploades en ny fil. Hvis du har mulighed for at slette filen manuelt med et ftp program e.l. det er filen som hedder graph2.jpg, så er jeg ret sikker på at det vil køre igen.

Hvis du har en langsommere forbindelse, kan du med fordel afkrydse felter "Brug passiv ftp" i stokerkontrol, det kan måske også hjælpe dig, men prøv det andet først.

Mvh. Jens



Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline simon

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 10
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Iltstyring kan ikke indkobles
« Svar #5 Dato: Sep 19, 2008, 23:15 »
Hej Jens

Jeg har prøvet at slette den fra serveren, det virkede ikke. så prøvede jeg at ligge ligge Grap2.jpg fra stokerkontrollen over på serveren. med det virkede heller ikke.
Ved ikke om der er min forbindelse som er for langsom. den pc som er forbundet med interface er en bærebar som er koblet op med et mobil bredbånd den køre kun 53.6kb fordi jeg bor herude hvor kragerne ikke kommer.

ellers mange tak for din respons :)
211m2 hus heraf 55 m2 kælder, Hele huset er opvarmet af 7 radiator samt 55m2 gulvvarme.
Woody 16kw pillebrænder med Opop418 kedel.
160L Metro combi beholder
Interface fra stoker kontrol
Iltstyring
trækstabilisator

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Iltstyring kan ikke indkobles
« Svar #6 Dato: Sep 20, 2008, 09:27 »
Hej Jens

Jeg har prøvet at slette den fra serveren, det virkede ikke. så prøvede jeg at ligge ligge Grap2.jpg fra stokerkontrollen over på serveren. med det virkede heller ikke.
Ved ikke om der er min forbindelse som er for langsom. den pc som er forbundet med interface er en bærebar som er koblet op med et mobil bredbånd den køre kun 53.6kb fordi jeg bor herude hvor kragerne ikke kommer.

ellers mange tak for din respons :)

Hej igen

Hvis du ligger graph2.jpg over manuelt, så skal det virke. Husker du at trykke F5 for at opdatere siden?

Det er nok din forholdsvis langsomme forbindelse som er skyld i det, den kan ikke nå at opdatere grafen (som er den sidste der sendes), før den timer ud. Hvis du prøver at hente StokerKontrol 1.6 så er der lavet nogle tiltag, som giver et længere timeout samt vender rækkefølgen som filerne sendes i løbende, det kan muligvis hjælpe dig.

mvh. Jens

Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline simon

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 10
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Iltstyring kan ikke indkobles
« Svar #7 Dato: Sep 22, 2008, 15:21 »
Du har ret det er fordi  uploaden bliver timeout. Med der er en pussig ting nu efetrjeg har opdateret. styringen er sat til maks 10kw.
men aligevel kan den finde på at skrive 21kw 60% ydelse. er det mig som har sat noget forkert op eller.
211m2 hus heraf 55 m2 kælder, Hele huset er opvarmet af 7 radiator samt 55m2 gulvvarme.
Woody 16kw pillebrænder med Opop418 kedel.
160L Metro combi beholder
Interface fra stoker kontrol
Iltstyring
trækstabilisator

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Iltstyring kan ikke indkobles
« Svar #8 Dato: Sep 22, 2008, 17:00 »
Du har ret det er fordi  uploaden bliver timeout. Med der er en pussig ting nu efetrjeg har opdateret. styringen er sat til maks 10kw.
men aligevel kan den finde på at skrive 21kw 60% ydelse. er det mig som har sat noget forkert op eller.

Hej igen

Den værdi du har sat til 10kw bruges af autoberegningen til at beregne blæs høj, det kan sagtens lade sig gøre at din brænder leverer en højere effekt.

Effekten beregnes af StokerKontrol bla. ud fra værdien Diverse->Piller kw., denne er sat til en standard værdi som er KW per kg piller. Det kan være at dine piller har højere/lavere brandværdi end standard værdien. Det er også denne beregning der gør at du kan have én værdi på styreboksen, men en anden i programmet.

Håber det kastede lidt lys over det.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)