Hejsa...
Og velkommen til

køb følgende:
RTB 10kw m/220 eller 320 kg magasin og iltstyring. Med energitilskud bliver det vel ca. 36-37000 kr plus montering
hvorfor RTB med ilt? RTB er NBE svar på et pillefyr som agerer SOM et oliefyr, altså et fyr hvor bruger ikke skal foretage sig noget som helst andet end fylde piller i magasinet (selv dette kan løses med VAC udgaven hvor den selv gør det også) men kedlen er selvrensende og trækker selv asken ud i en skuffe man fint bare tømmer efter 2-3 tons piller (1-2 gange om året)
Med iltstyringen kan man via styringen, eller online via stokercloud følge forbrændingen ud fra ilt % samt iltstyringen vil korrigerer forbrændingen optimalt - et træpillefyr er jo fastbrændsel....
Scotten kan købes som semirens, og denne skal monteres med kompressorrens (ligesom RTB), her dog kun rens af brænderhovedet (herden), hvor i RTB renses hele kedleb - semirensen i Scotten klarer røgkanalerne, men selve brændkammeret skal lige skrabes ned og asken bliver ikke ført ud af kedlen, men ned i en skuffe i bunden af kedlen..
en semirens kan vel købes i en mini udgave (minder mest om RTB designmæssigt) med kompressorrens og iltstyring og V7 (online styring som på RTB inkl energitilskud for 26-27000kr plus montering.
Scotte kører s.... godt, jeg har kørt 4. Vintre med en 16kw, men har nu en 10kw RTB og der er en VeRdEn til forskel, RTB er et helt andet fyr trods brænderen indeni grundlæggende er den samme.
et fyr er en langvarig investering... jeg ville vælge RTB!
Goddag.
Jeg er helt ny inden for dette, og til dette forum.
Min kone og jeg har købt hus, som vi står til at overtage her d. 1 Nov.
Huset er med elvarme, hvilket jeg vil lave om til vandbåret centralvarme, som skal opvarmes med et pillefyr.
Jeg synes at RTB Fyret virker meget tiltalende, men er i tvivl om hvor stor forskellen er fra dette og et Scotte Blackstar.
Hvor stor er forskellen på disse 2 fyr?
Hvis der monteres kopressor kit på Scotte fyret, vil det hjælpe?
Hvis mit valg falder på scotte fyret, overvejer jeg at bestille det med en V10 styring, er der behov for dette?
Jeg vil gerne kunne have fyret skal kunne forbindes til stoker cloud, da fyret skal stå i en bygning, der ikke er en del af selve huset. Dette vil muliggøre at man ikke skal til at rende udenfor og over i laden for at kigge på fyret, om det kører som det skal.
På forhånd tak for jeres hjælp