Hejsa Torben,
Jeg har fulgt med i din tråd "Hvad gør jeg ligge forkert?" og grundlæggende tror du "piller" for meget ved dine indstillinger. Det er blevet nævnt, at du har en flot indstillet/trimmet forbrænding og de billeder du har lagt op af dit "problem" syntes ikke alvorlige fra min side.
Jeg tror man skal lade sig takke med en nem og billig forbrænding med træpiller of accepterer at skrabe en smule af herden i yderperioderne (lavlast) da fyret ikke yder super godt der og den lille mængde brændsel er svær at doserer ifm. justering - pillefyret fungerer optimalt omkring 100% effekt.
Jeg er lidt i tvivl om det er 2-3 type piller du ikke er tilfreds med i denne tråd, men jeg tænker det er din vilje for total optimal justering som står i vejen for en evt. accept af det gode resultat du har - vi alle (tror jeg) har en bette smule slagge hist og her, og det skrabes af ved lejlighed, men så længe det ikke lukker for hullerne i herden, giver fejloptændinger eller forhøjet skakt temperatur, så tænker jeg det er "OK!"
Prøv at nyd du ikke skal fylde brænde på en fastbrændselskedel eller fylde dyr olie i en oliebrænder, men at du faktisk kan sidde i sofaen med varme på huset.
That's just my 50Cent :-)