Forfatter Emne: Hvilken dims  (Læst 3963 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline oz8hp

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 150
  • Respekt optjent: +2/-0
    • Mit fyr online
Hvilken dims
« Dato: Nov 26, 2014, 18:50 »
Jeg vil gerne koble mit fyr på netværket via en dims der laver trådløs om til kabel (ikke powerline adaptore!)
Der må da findes en sådan en der ude.

Lige nu har jeg 2 Linksys WRT54GL routere sat op hvor den ene er sat op til bridge mode så den laver signalet om.
Men da fruen har fået en ny Medion tablet og den ikke kan connecte til disse router fordi de kun kører gamle standarder, så skal der gøres noget.
Black Star BS1016 med semirens
NBE pillebrænder 10 KW
Styring v10.0512
Opvarmer ca. 150 m2
Årsforbrug ca. 4,5 ton.
Gulvvarme med 3 kredse og 6 radiatorer

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Hvilken dims
« Svar #1 Dato: Nov 26, 2014, 19:50 »
Du køber bare en moderne router der tilfredsstiller fruens tablet, og så kobler du din ene Linksys til den med et kabel, så har du stadig dit wired til trådløs til wired system.

Hilsen
Michael

Jeg vil gerne koble mit fyr på netværket via en dims der laver trådløs om til kabel (ikke powerline adaptore!)
Der må da findes en sådan en der ude.

Lige nu har jeg 2 Linksys WRT54GL routere sat op hvor den ene er sat op til bridge mode så den laver signalet om.
Men da fruen har fået en ny Medion tablet og den ikke kan connecte til disse router fordi de kun kører gamle standarder, så skal der gøres noget.
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline oz8hp

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 150
  • Respekt optjent: +2/-0
    • Mit fyr online
Sv: Hvilken dims
« Svar #2 Dato: Nov 27, 2014, 08:52 »
Jo det var selvfølgelig en mulighed  :)
Men jeg synes at 3 routere på en 285 m2 grund er ved at være i overkanten, så jeg har rent faktisk bestemt mig for at prøve sådan en dims her  http://www.netgear.dk/home/products/connected-entertainment/gaming-home-theater/WNCE2001.aspx

Du køber bare en moderne router der tilfredsstiller fruens tablet, og så kobler du din ene Linksys til den med et kabel, så har du stadig dit wired til trådløs til wired system.

Hilsen
Michael

Jeg vil gerne koble mit fyr på netværket via en dims der laver trådløs om til kabel (ikke powerline adaptore!)
Der må da findes en sådan en der ude.

Lige nu har jeg 2 Linksys WRT54GL routere sat op hvor den ene er sat op til bridge mode så den laver signalet om.
Men da fruen har fået en ny Medion tablet og den ikke kan connecte til disse router fordi de kun kører gamle standarder, så skal der gøres noget.
Black Star BS1016 med semirens
NBE pillebrænder 10 KW
Styring v10.0512
Opvarmer ca. 150 m2
Årsforbrug ca. 4,5 ton.
Gulvvarme med 3 kredse og 6 radiatorer

Offline oz8hp

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 150
  • Respekt optjent: +2/-0
    • Mit fyr online
Sv: Hvilken dims
« Svar #3 Dato: Mar 21, 2015, 10:20 »
Opdatering:

Jeg har nu kørt med den omtalte Netgear dims i et stykke tid - og det virker altså bare  :)
Black Star BS1016 med semirens
NBE pillebrænder 10 KW
Styring v10.0512
Opvarmer ca. 150 m2
Årsforbrug ca. 4,5 ton.
Gulvvarme med 3 kredse og 6 radiatorer