Ha ha Claus,
Du har ikke set lyset endnu

...det har Sophus til gengæld

Min ide (og det er bare min ide og ikke min kæphest) er at jeg om sommeren kun vil have fyret til at varme VVB'en op,
samtidig vil jeg have alle mine radiatortermostater til at stå fuldt åbne, så de ikke sætter sig fast hen over sommeren og jeg skal bruge tid og kræfter på at få dem til at fungere igen, altså 3-vejs funktion om sommeren.
Om vinteren kører min VVB som som 2-vejs så jeg ikke mister opvarmning af huset mens jeg laver varmt vand, vi er ret kuldskære her i huset

Så lige til den termostat som heller ikke Sophus har luret

Om vinteren varmes VVB'en faktisk normalt op gennem denne termostat, løbende og konstant tilpasset, sådan at jeg ikke får nogle store sving i forbruget når VVB'en pludselig skal varmes 8-10
oC op.
Opvarmning gennem termostatventil giver det roligste og mest glidende energibehov set fra fyrets side, men hvis vi pludselig tømmer VVB'en op i badekaret (jeps vi elsker varmt karbad her i familien

), så kobler 2-vejs ventilen VVB'en på som "turbo-kreds" med hurtigst mulig opvarmning.
Hvorfor skulle jeg ikke tillade mig denne lille luksus, når den nu kun koster 2 kuglehaner af 69-70 kr. stykket ?
Hilsen
Michael