Hej.
Arh, det var jo en helt anden historie

Der er flere ting i denne sammenhæng.
Først og fremmest er det komplet ligegyldigt med en jævn lux-kurve

Det er en misforståelse at man kan bruge lux-kurven til at finde ud af om forbrændingen er i orden.
I praksis er det et spørgsmål om der er ild eller ikke, og
ikke om fotocellen ser mere eller mindre ild, eller rettere sagt hvilken farvetemperatur fotocellen ser.
Man kan sagtens have lux=100 og have en skidt forbrænding, ligesom man kan have lux=10 og have en fin forbrænding.
Derimod er det en fin observation at ilt% stiger inden der igen bliver doseret piler.
Nu vil træpillemængden altid svinge i takt med doseringen og det vil være mest tydeligt ved lave driftprocenter.
Hvis, og jeg mener hvis, bålet bliver
for magert inden der igen bliver doseret træpiller i 10% drift, må man enten sænke blæs lav eller øge pillemængden i lav.
Det vil sige øge min. effekt kW på din styrings version, eller øge skorstenstræk på ældre styrings versioner.
Hilsen
Michael
hej mhes.
jeg vil prøve at forklare mig så godt jeg kan.
ved justering 10% når der er/har været lux 100 i et stykke tid ligger ilten på 17-18, der går så et stykke tid før der bliver kørt piller ind igen og luxen falder, når luxen falder stiger ilten til18,5-19,5.
det var derfor jeg ville hæve ydelse ved 10% effekt så der var en mere konstant lux visning og mere stabil iltvisning.