Forfatter Emne: Kompressor rens kit til woody  (Læst 5866 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline bjarkeorama

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 170
  • Respekt optjent: +4/-1
Kompressor rens kit til woody
« Dato: Dec 20, 2014, 14:40 »
Hejsa,

Efter at have kørt upåklageligt i lang tid (1 års tid) er jeg skiftet til nogle træpiller fra stampemølle. De giver en del problemer og jeg kan ikke få dem til at brænde uden at de efterlader en askekage på herden. Lige meget hvor meget jeg prøver at indstille blæseren, afvejninger osv - så er der stadig en del. Køre lige nu med blæs på 20% 25% 30% og rens på 70% hvert 8 min i 8 sek, hvilket er ret meget men jeg kan ikke få den til at opføre sig pænt.

Så nu overvejer jeg at købe et kompressorrens kit og vil lige være sikker - Som jeg forstår så fungere kittet til scotte ligeså til en woody. Har nemlig en woody brænder men rense kittet ved hedestoker nævner kun scotte. http://www.hedestoker.dk/?item=4040

Har selv en kompressor stående som jeg regner med at bruge på en urstyring så det er bare kittet jeg vil have :)

Forventer at det er lige til at montere eller er der andet jeg lige skal være opmærksom?

Offline Bjarne Larsen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 952
  • Respekt optjent: +24/-0
Sv: Kompressor rens kit til woody
« Svar #1 Dato: Dec 20, 2014, 14:46 »
Det virker fint på et Woody , bare styringen er ny nok  ^-^ jeg mener det virker fra vers 6.50 måske før :-\
« Senest Redigeret: Dec 20, 2014, 14:58 af Bjarne Larsen »
10 kw Scotte / Black Star kedel V7 043
110 l Metro therm combibeholder
VVB priotering
http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/showmain.php?mac=bjarnelarsen

Mere rygvind på cykelstierne

Offline bjarkeorama

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 170
  • Respekt optjent: +4/-1
Sv: Kompressor rens kit til woody
« Svar #2 Dato: Dec 20, 2014, 15:03 »
Det lyder super, jeg har en version 10, den skal dog lige opdateres til den nyeste version. Har ikke fået det gjort da det kørte som det skulle :P

Offline Frank Chr.

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1344
  • Respekt optjent: +32/-3
Sv: Kompressor rens kit til woody
« Svar #3 Dato: Dec 20, 2014, 16:28 »
Jeg har prøvefyret med Stampemølle træpiller helt uden problemer mht. aske. Til gengæld har en bekendt haft problemer med ophobning af aske fra den slags træpiller. Vi fandt ud af at problemet her (muligvis) var tilstoppet huller i risten. Efter en tur med boremaskinen og 3 mm bor en times tid (der er sgu mange huller - især når skidtet er hårdt som lava) havde fyret den fineste forbrænding med minimal aske og ikke mere end almindelig blæserensning fint kunne klare.  ;)

/Frank

Offline Bjarne Larsen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 952
  • Respekt optjent: +24/-0
Sv: Kompressor rens kit til woody
« Svar #4 Dato: Dec 20, 2014, 18:23 »
Det lyder super, jeg har en version 10, den skal dog lige opdateres til den nyeste version. Har ikke fået det gjort da det kørte som det skulle :P

Hvis det køre som det skal , er det efter min mening ikke nødvendigt og opdatere  ^-^
10 kw Scotte / Black Star kedel V7 043
110 l Metro therm combibeholder
VVB priotering
http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/showmain.php?mac=bjarnelarsen

Mere rygvind på cykelstierne

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4447
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Kompressor rens kit til woody
« Svar #5 Dato: Dec 21, 2014, 09:27 »
Jeg bruger også piller fra Stampemøllen. De har virker utrolig godt, men i år er det lidt af en udfordring at få justeret fyret. Der skal markant mere luft til, hvilket ser voldsomt ud når fyret er renset og startet, så efter nogle timer ser det fint ud, men efter ½ døgns tid er ophobningen klart i gang igen. :(

Kompressorrens har en stor del af skylden for at vi kan køre rimeligt problemfrit videre.
En del af kompressorrens kittene er kommet med forkert gevind, så man skal mokke lige gevind og konisk sammen, jeg klagede dog og fik det rigtige tilsendt.

Kenneth
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline bjarkeorama

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 170
  • Respekt optjent: +4/-1
Sv: Kompressor rens kit til woody
« Svar #6 Dato: Dec 23, 2014, 16:08 »
Har fået et kompressor kit og tænker at montere det en af juledagene. Jeg synes dog ikke jeg kan finde steder hvor mange bar kompressoren skal give. Nogen der kan give et bud hvor det virker og hvad bruger i af indstillinger? :)

Offline Hugo

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 215
  • Respekt optjent: +7/-3
  • Woody-skotte 10Kw ,Opop kedel 20
Sv: Kompressor rens kit til woody
« Svar #7 Dato: Dec 23, 2014, 16:36 »
Mine indstillinger er rens efter 999 kg , ventetid 600 sek. , ventil aktiverings tid 5 sek. og kompressoren står til 8 bar maks .

Men det er bare at prøve dig frem  :)   

Offline Hjemme teori

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1884
  • Respekt optjent: +76/-5
Sv: Kompressor rens kit til woody
« Svar #8 Dato: Dec 23, 2014, 18:40 »
Vær opmærksom på at hvis du vil bruge urstyring til Kompressorens (hvis din kompressor skal køre på ur), ville jeg ikke opdatere styringen, da de nyeste versioner har fået, ny urstyring og mindste nedlukningstid er 2 timer. Der er så en anden tråd, hvor en urstyring fra harald skrald gør trikket, men du skal vide hvad du laver, eller futter styringen af.

http://www.stokerforum.dk/index.php?topic=5731.0


Hejsa,

Efter at have kørt upåklageligt i lang tid (1 års tid) er jeg skiftet til nogle træpiller fra stampemølle. De giver en del problemer og jeg kan ikke få dem til at brænde uden at de efterlader en askekage på herden. Lige meget hvor meget jeg prøver at indstille blæseren, afvejninger osv - så er der stadig en del. Køre lige nu med blæs på 20% 25% 30% og rens på 70% hvert 8 min i 8 sek, hvilket er ret meget men jeg kan ikke få den til at opføre sig pænt.

Så nu overvejer jeg at købe et kompressorrens kit og vil lige være sikker - Som jeg forstår så fungere kittet til scotte ligeså til en woody. Har nemlig en woody brænder men rense kittet ved hedestoker nævner kun scotte. http://www.hedestoker.dk/?item=4040

Har selv en kompressor stående som jeg regner med at bruge på en urstyring så det er bare kittet jeg vil have :)

Forventer at det er lige til at montere eller er der andet jeg lige skal være opmærksom?
- Mvh Sophus

16kW scotte - V7, 200L VVB, Atmos DC 25GD , 1800L buffer,  solvarme 4,8 m2, 154m2 beboelse
årsforbrug 5 tons brænde/piller, Solceller 5100WP øst/vest vendt

Offline Norris

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 48
  • Respekt optjent: +1/-1
Sv: Kompressor rens kit til woody
« Svar #9 Dato: Dec 23, 2014, 19:59 »
Hejsa.
Jeg har også tænkt på kompressorers fordi jeg enten har " sorte ikke brændte" piller i asker eller også kommer der slagger på risten alt efter om jeg justerer blæs lidt op eller ned.
Ellers kører det bare fint
Har i andre gode råd eller er løsningen kompressorers.

Da jeg er ny i pillefyr og opstartet 31/10-2014 har Michael F har været forbi og justeret og givet gode råd.
Super behagelig fyr men han ville ikke blive boende til jeg var dus med fyret. ;D
BS1016 - Scotte 16kw + komp. rens.
Vers.10 styring
Opvarmer 270m2 i 2plan årg.1829 lidt isolering
Opstartet 31-10-2014
Forbrug - ca.7tons  http://www.stokercloud.dk/dev/borris.html

Offline bjarkeorama

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 170
  • Respekt optjent: +4/-1
Sv: Kompressor rens kit til woody
« Svar #10 Dato: Dec 23, 2014, 22:27 »
Hej Sophus,

Det lyder sku lidt langhåret i den tråd. Men som jeg læser det så er det når man selv vil styrer nedlukningen og kompressor rens tidspunktet:)

Min tanke var at sætte styringen til at lave rens efter 20 kilo og så bare sætte selve kompressoren i en ur styring  så den ikke begynder at "tanke" luft midt om natten. Har 2 små børn(2+3 år) som jeg ikke gider at have til at rende rundt kl lort om natten :)

Ved ikke hvor meget en kompressor rens bruger af luft, så jeg riskerer nok at kompressoren løber tør for luft hvis den er slukket om natten.

Ved ikke om det kan give nogle foruroligende problemer :)

Har opdateret til den nyeste version af softwaren.

Vær opmærksom på at hvis du vil bruge urstyring til Kompressorens (hvis din kompressor skal køre på ur), ville jeg ikke opdatere styringen, da de nyeste versioner har fået, ny urstyring og mindste nedlukningstid er 2 timer. Der er så en anden tråd, hvor en urstyring fra harald skrald gør trikket, men du skal vide hvad du laver, eller futter styringen af.

http://www.stokerforum.dk/index.php?topic=5731.0


Hejsa,

Efter at have kørt upåklageligt i lang tid (1 års tid) er jeg skiftet til nogle træpiller fra stampemølle. De giver en del problemer og jeg kan ikke få dem til at brænde uden at de efterlader en askekage på herden. Lige meget hvor meget jeg prøver at indstille blæseren, afvejninger osv - så er der stadig en del. Køre lige nu med blæs på 20% 25% 30% og rens på 70% hvert 8 min i 8 sek, hvilket er ret meget men jeg kan ikke få den til at opføre sig pænt.

Så nu overvejer jeg at købe et kompressorrens kit og vil lige være sikker - Som jeg forstår så fungere kittet til scotte ligeså til en woody. Har nemlig en woody brænder men rense kittet ved hedestoker nævner kun scotte. http://www.hedestoker.dk/?item=4040

Har selv en kompressor stående som jeg regner med at bruge på en urstyring så det er bare kittet jeg vil have :)

Forventer at det er lige til at montere eller er der andet jeg lige skal være opmærksom?

Offline bjarkeorama

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 170
  • Respekt optjent: +4/-1
Sv: Kompressor rens kit til woody
« Svar #11 Dato: Dec 29, 2014, 12:38 »

Mit kompressor rens har kørt et par dage nu og det virker supergodt. Nem installation og det fjerne den askekage jeg får fra mine stampemølle piller. Kan kun anbefales hvis man bøvlet lidt med forbrændingen. Det ville ikke have været nødvendigt med mine forrige piller.
[quote autoer=Norris link=topic=5772.msg48253#msg48253 date=1419364756]
Hejsa.
Jeg har også tænkt på kompressorers fordi jeg enten har " sorte ikke brændte" piller i asker eller også kommer der slagger på risten alt efter om jeg justerer blæs lidt op eller ned.
Ellers kører det bare fint
Har i andre gode råd eller er løsningen kompressorers.

Da jeg er ny i pillefyr og opstartet 31/10-2014 har Michael F har været forbi og justeret og givet gode råd.
Super behagelig fyr men han ville ikke blive boende til jeg var dus med fyret. ;D
[/quote]