Forfatter Emne: indendørs temperatur kan ikke vælges i graferi v10 eller ses i Stokercloud...  (Læst 9012 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Zarge

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 69
  • Respekt optjent: +3/-0
Nu det er lavet så "smart" at styring af fyret i forhold til en målt temperatur, kun kan vælges med "ude temperatur" har jeg jo været nødsaget til fysisk at bytte om på indendørs og udendørs føler, da det rager mig en papand om det er koldt eller varmt udenfor, mens temperaturen i stuen er mere interessant i denne sammenhæng ;-) har det jo den bivirkning at jeg ikke længere kan se hvor meget det har frosset ude i nat... Jo hvis jeg kikker på styringen kan jeg se en øjebliks måling, men ikke vælge den under grafer, eller se den på stokercloud overhovedet...
Er jeg virkelig den eneste det har det problem?

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Hmm, det rager dig en papand om det er koldt eller varmt udenfor, men du vil gerne have det vist på en graf ??  ;D

En løsning kan jo være et trådløst udendørstermometer  ;)

Der kommer sikkert snart en mulighed får selv at benævne temperaturindgangene og få dem vist på grafer, så slå koldt vand i blodet  ;)

Hilsen
Michael

Nu det er lavet så "smart" at styring af fyret i forhold til en målt temperatur, kun kan vælges med "ude temperatur" har jeg jo været nødsaget til fysisk at bytte om på indendørs og udendørs føler, da det rager mig en papand om det er koldt eller varmt udenfor, mens temperaturen i stuen er mere interessant i denne sammenhæng ;-) har det jo den bivirkning at jeg ikke længere kan se hvor meget det har frosset ude i nat... Jo hvis jeg kikker på styringen kan jeg se en øjebliks måling, men ikke vælge den under grafer, eller se den på stokercloud overhovedet...
Er jeg virkelig den eneste det har det problem?
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline Zarge

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 69
  • Respekt optjent: +3/-0
Hmm, det rager dig en papand om det er koldt eller varmt udenfor, men du vil gerne have det vist på en graf ??  ;D

En løsning kan jo være et trådløst udendørstermometer  ;)

Der kommer sikkert snart en mulighed får selv at benævne temperaturindgangene og få dem vist på grafer, så slå koldt vand i blodet  ;)

Hilsen
Michael

Nu det er lavet så "smart" at styring af fyret i forhold til en målt temperatur, kun kan vælges med "ude temperatur" har jeg jo været nødsaget til fysisk at bytte om på indendørs og udendørs føler, da det rager mig en papand om det er koldt eller varmt udenfor, mens temperaturen i stuen er mere interessant i denne sammenhæng ;-) har det jo den bivirkning at jeg ikke længere kan se hvor meget det har frosset ude i nat... Jo hvis jeg kikker på styringen kan jeg se en øjebliks måling, men ikke vælge den under grafer, eller se den på stokercloud overhovedet...
Er jeg virkelig den eneste det har det problem?

:-P I forhold til om fyret skal køre eller ej interesserer ude temperaturen mig ikke, gider ikke fryse i en kold stue, bare fordi det er varmt ude... ;-)
Men derfor kan det jo stadig være interessant at følge temperaturerne, og der er da ingen tvivl om at det dummeste jeg gjorde da jeg adopterede scotten, og renoverede fyrrum, var at demontere min stokerbot, og de dertilhørende følere... Håber jeg en dag får mig taget sammen til at montere det igen... For ligeså genial v10/stokercloud er til justering, ligeså ubrugelig der de desværre til data opsamling/formgivning... Men der er jo selvfølgelig også grænser for hvad man kan forvente af et stykke elektronik til 3-4000 kroner nu til dags... :-D
Men håber da muligheden kommer på et tidspunkt, det der irriterer mig mest er nok at virker som nogen tåbelige små ting, hvor jeg sidder lidt med følelsen: Hvordan fan ka det ha virket som en go idé den dag... ;-)