Forfatter Emne: Hjælp - Mangler akut en ny kedeltemperatur føler!!!  (Læst 4018 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline cnjprivat

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 8
  • Respekt optjent: +0/-0
Hej alle sammen,

Jeg har den 23.12.14. fået installeret et 16kw Black Star pillefyr v.10. med touch skærm.

Det har kørt upåklageligt ind til i aftes, da vi kom hjem fra familiejulefrokost.

På touch skærmen vises kedel temperaturen til 999.9 grader celsius, hvilket gør at brænderen ikke starter op, med det resultat at stuehusets temperatur + kedlens reelle temperatur rasler ned (12 grader celsius pt. i stuehust = ikke godt med frost gulvvarme og kone der kommer fra byen og netop er flyttet på landet).

Ledningen fra styringen og over til termometerhovedet ser ud til at have fået et tryk.

Derfor har jeg brug for hjælp SAP. til et sted hvor jeg hurtigst muligt kan købe og få fat på en ny temperaturføler?


Bor mellem Haderslev og Kolding ved Hejls Minde.

Nogen bud på hvor jeg kan få fat på en ny føler?

Lige et sidste spørgsmål: Findes der nogle triks til hvad jeg kan gøre her og nu for at få kedlen til at brænde? Har brug for varme for at undgå frostsprængninger!!

MVH Claus

 


Offline Hugo

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 215
  • Respekt optjent: +7/-3
  • Woody-skotte 10Kw ,Opop kedel 20
Sv: Hjælp - Mangler akut en ny kedeltemperatur føler!!!
« Svar #1 Dato: Dec 28, 2014, 00:11 »
Hej , du kan tage en føler fra f.eks retur hvis en sådan er monteret og bruge den til kedel føler .......

Hvor bor du i landet ? der er en del wooddy/scotte ejere rundt omkring i landet der sikkert har en føler på lager du kan låne :-)

« Senest Redigeret: Dec 28, 2014, 00:14 af Hugo »

Offline cnjprivat

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 8
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Hjælp - Mangler akut en ny kedeltemperatur føler!!!
« Svar #2 Dato: Dec 28, 2014, 00:29 »
Hej Hugo,

Tak for dit hurtige svar.

Der er desværre ikke monteret et føler på retur, som kan bruges.

Jeg bor ved Hejls Minde - mellem Kolding og Haderslev.

Jeg er naturligvis frisk på at kører efter en føler, da der jo ikke er meget som har åbent i disse dage...


Offline Hugo

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 215
  • Respekt optjent: +7/-3
  • Woody-skotte 10Kw ,Opop kedel 20
Sv: Hjælp - Mangler akut en ny kedeltemperatur føler!!!
« Svar #3 Dato: Dec 28, 2014, 00:44 »
Har du kun denne føler ? mener det er en NTC føler der skal bruges til både kedel/røg/retur osv... så de er ens .
 Du kan også prøve at " flække" ledningen der er klemt og se om du kan nød reparere den , den er nok kortsluttet hvor den er klemt og så skal holdes fra hinanden med tape eller lign.
Bor ved Ålborg og har en på lager ,men der er langt at køre ....der skal nok meldes sig nogen på banen i morgen tidlig ;-)

Du kan også prøve dette forum http://www.stokerpro.dk/index.php der er også rigtig mange woody /scotte ejere
« Senest Redigeret: Dec 28, 2014, 00:47 af Hugo »

Offline cnjprivat

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 8
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Hjælp - Mangler akut en ny kedeltemperatur føler!!!
« Svar #4 Dato: Dec 28, 2014, 06:57 »
Hej igen Hugo,

Jeg har flækket ledningen og fået lavet en nød løsning.

Det var dog nødvendigt at "resette" styringen ved at åbne op for den og holde den lille knap der sider på printet nede i ca. 10 sek. mens strømmen afbrydes og tilkobles igen.

Det undre mig dog at jeg var nød til at gendanne fabriksindstillingerne for at få "alarmen" nulstillet, så brænderen ville gå i gang igen.
Nogen der har haft tilsvarende problemer?


Men jeg må på mandag have fat i en ny føler + en reserve til lager.

Du har forresten ret i at føleren er en NTC.

MVH Claus