Forfatter Emne: Opstarts PI efter kompressorrens  (Læst 18938 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hjemme teori

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1884
  • Respekt optjent: +76/-5
Sv: Opstarts PI efter kompressorrens
« Svar #15 Dato: Feb 01, 2015, 20:53 »
Nej Ingen løsninger!

Når jeg observerer det får fyret et los i røven, så det kan komme op i temperatur, men det er nu ikke så ofte det sker.
Hvis ikke man bruger det sidste nye, tror jeg opstart fungerede bedre hos de fleste i version .0468.


Tak for gode råd...

Sophus, som jeg læser dit indlæg så har du faktisk ikke fundet en løsning på dette problem ?

Men efterlyser nye indstillingsmulighder i softwaren til fyret.

Er det korrekt ?
- Mvh Sophus

16kW scotte - V7, 200L VVB, Atmos DC 25GD , 1800L buffer,  solvarme 4,8 m2, 154m2 beboelse
årsforbrug 5 tons brænde/piller, Solceller 5100WP øst/vest vendt

Offline KOKrtb

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 25
  • Respekt optjent: +0/-0
  • http://rtb.kok.biz
    • KOKrtb
Sv: Opstarts PI efter kompressorrens
« Svar #16 Dato: Feb 02, 2015, 13:39 »
På mit fyr sker det efter HVER rens !

Gad vide om der er nogle NBE folk der officielt kunne tage sig af at melde en sådan fejl ind til udviklings-/kvalitetsafdelingen?

Eller skal jeg melde fejlen til min forhandler, som kan melde den videre til NBE ?

Hvis man som som jeg, brænder 80, nogen gange 100 kg, piller i døgnet, så får man 2-3 rens/stop hvert døgn, hvor det hver gang tager 2-3 timer inden fyret er tilbage og leverer den ønskede ydelse. I de perioder mangles der både varme og varmt vand.

Og med mit forbrug tør jeg ikke eksperimentere med kun at køre rens 1 gang i døgnet, som Michael/MHES ellers havde foreslået og havde gode erfaringer med.

Alternativt kunne NBE melde hvilken version af software man med fordel kan vende tilbage til og hvad det så eventuelt måtte have af fejl ? Så kunne man trods alt anvende den version med færrest gener for en selv...
RTB 30, 433 m2 beboelse fra 1872, middel isoleret, årsforbrug ca. 12 t

http://rtb.kok.biz

Offline Hjemme teori

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1884
  • Respekt optjent: +76/-5
Sv: Opstarts PI efter kompressorrens
« Svar #17 Dato: Apr 18, 2015, 04:55 »
Hva' kommer der ikke snart en ny version med opstarts PI der virker lidt mere hensigtsmæssigt end de nuværende??????

Jeg er på vej i sommerdrift med rumtermostat og det kan give væsentlig flere stop en de 2 stop af 2 timer jeg har i dag. Så en løsning som jo er længe ventet bliver nu næsten et krav for at kunne have en nogenlunde drift på fyret i overgangsperioden og sommer månederne!!!!
- Mvh Sophus

16kW scotte - V7, 200L VVB, Atmos DC 25GD , 1800L buffer,  solvarme 4,8 m2, 154m2 beboelse
årsforbrug 5 tons brænde/piller, Solceller 5100WP øst/vest vendt