Med det du skriver og det jeg har set her til eftermiddag, tænker jeg 3 ting.
1. Du behøves ikke sætte urstyring af VVB i fyret hvis cirkulationen stopper. Varmetabet uden cirkulation er forsvindende lille og derfor snakker vi få kilo på årsbasis du vil kunne spare (i hvert fald om vinteren).
2. Føleren i VVB'en vil jeg tro sidder i bunden, hvilket gør reguleringen meget svær. Jeg tænker den sidder i bunden, da du har et fald til 13 grader på 7 minutter. Der skal altså en kraftig hane eller et stort karbad for at spise 110L varmt vand på så kort tid. Men sidder den i bunden giver det fint mening. Men i så fald kan den ikke aftage varmen sidst i VVB cyklus. Den kan med fordel, og igen selvfølgelig ikke på bekostning af varmt vand i hanen, placeres højt i tanken.
3. Fyret kan ikke nå at regulere ned sidst i VVB cyklus, så prøv engang med en VVB PI på 5 og 0,20 (det kan skabe svingene justering sidst i cyklus, men det må vi så justere derfra)
Til sidst, du svarede på mine forslag, ved at beskrive anlæg, men gjorde du noget af det jeg foreslog. Mere, der er ingen grund til at sammenligne resultatet, hvis ikke du har lavet noget om.
Mhes
Jeg havde lidt på fornemeren at tillæget var for stort da den nærmeret sig de 80 grader og her heller ikke rigtig kunne forstå hvorfor at vvb overlab og forbliv i vvb drift skulle være så lille da det i mit hovede ville give en mere hård over gang fra vvb drift til alm drift og kedlen vil være i for høj temp også lukke ned. Der i mod vis den er så lang som den kan kan huset tage varmen inden den går over til alm drift og der med en bløder overgang.
Sofus
Ja jeg køre med ur styring
vil er kun to så jeg ser ingen grund til og spille penge på og lave varmt vand hele døgnet rundt og her ur på pumpen til brugsvand også 
Så vis du kigger kan du se nogle kraftige dyk i temp på vvb men temp kommer tilbage når vandet er løbet rundt.
Selve pumpen er en smedegaard pumpe som køre med ca 12 watt og når vvben skal have varmtvand køre den med 23 watt