Forfatter Emne: Træpillekvalitet  (Læst 20089 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Frank Chr.

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1344
  • Respekt optjent: +32/-3

Offline Speedy

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 42
  • Respekt optjent: +0/-0
  • Nybegynder med nysgerrighed for optimering
Sv: Træpillekvalitet
« Svar #16 Dato: Mar 03, 2015, 12:37 »
Hej og tak for tippet, men har du tillid til træpiller fra de Baltiske lande? Jeg har KUN dårlige referencer, men måske nogle af dem er ok?
Hvilket fabrikat er det bedste og er det HC Venslev der har det bedste?



Offline Frank Chr.

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1344
  • Respekt optjent: +32/-3
Sv: Træpillekvalitet
« Svar #17 Dato: Mar 03, 2015, 12:57 »
Det var nu ikke så meget for at reklamer for HC. Det var mere tip om at kunne skelne mellem gode og mindre gode træpiller.  ;)

De træpiller, Greenii (nu hedder de så noget andet) som jeg sådan set mest har kørt med lige fra starten er jeg ret godt tilfreds med. Jeg har dog fra tid til anden "prøvesmagt" en hel del andre mærker, som snegl og brænderen for det meste har sagt god for. Undtagen de ekstrem hårde træpiller dem bryder (Mini-Scotte) sneglen sig ikke om.
Dermed ikke være sagt at der ikke findes endnu bedre træpiller end dem jeg nu engang har valgt at køre med, jeg har bare ikke fundet dem endnu. Og så er de garanteret også meget dyrere.  ^-^   

Offline Speedy

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 42
  • Respekt optjent: +0/-0
  • Nybegynder med nysgerrighed for optimering
Sv: Træpillekvalitet
« Svar #18 Dato: Mar 03, 2015, 13:29 »
Ja, der er mange gode forslag og der er jo også mange muligheder for indstilling af fyr, men kun een er den rigtige:-)
Nu har jeg lige læst at RW piller er noget af det allerbedste man kan købe, men det er så et billigt produkt fra Lithauen.
Min svigersøn har et Baxifyr og det æder at, hvor Scotten åbenbart er lidt mere følsom for pillekvaliteten.

Jeg har lige efterset pillerne i den sidste palle Södra jeg har. 90% af pillerne er ærtestørrelse, dvs, samme længde som dia. og så er der de mørke piller, som er vist på billede i mit første indlæg øverst oppe.
Alt hvad jeg har studeret indtil nu, på de dyreste piller, er at længden er 3-4 gange dia. Det står i mange produktbeskrivelser, hvorimod det er udeladt på de billige piller :-\ :-\ :-\ :-\  Hmm

 

Offline Frank Chr.

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1344
  • Respekt optjent: +32/-3
Sv: Træpillekvalitet
« Svar #19 Dato: Mar 03, 2015, 15:36 »
Man skal bruge sin sunde fornuft og øjnene (måske også næsen) samt egne og specielt andres gode råd og erfaringer, har jeg lært på dette her udmærket forum.  ^-^