Tips og Tricks > Guldkorn

Test af træpiller

<< < (2/3) > >>

Speedy:
Svar til Brandmads

Jeg har bare sorteret de piller jeg har fået, i de lyse og de mørke. De mørke falder til bund i et glas vand og det mener jeg er tegn på skidt og snavs.
Det venstre glas er med de lyse piller, som vist opfører sig normalt i et glas vand. Dog er pillerne af ærtestørrelse.
Det er de ringeste, men ikke de billigste jeg nogensinde har købt.
4 paller med forskellige kvaliteter, men ingen af dem ok.
 

MHES:
Hej,

Lige et indspark vedr. træpiller...

Det er principielt ligegyldigt om træpillerne er lange eller korte, bare de er lige lange  ;)

Hvis man har "lange træpiller" vil man i praksis have en blanding af lange og korte, med en stor variation i længden.

Hvis man har "korte træpiller" vil man også i praksis have en blanding af lange og korte, men variationen i længden er væsentligt mindre.

Stor variation i længden giver stor variation i pilledoseringen og dermed stor variation i forbrændingen.
Af samme årsag forsøger jeg at finde "korte træpiller"  ;)


Hilsen
Michael


--- Citat fra: Speedy efter Mar 05, 2015, 16:58 ---Svar til Brandmads

Jeg har bare sorteret de piller jeg har fået, i de lyse og de mørke. De mørke falder til bund i et glas vand og det mener jeg er tegn på skidt og snavs.
Det venstre glas er med de lyse piller, som vist opfører sig normalt i et glas vand. Dog er pillerne af ærtestørrelse.
Det er de ringeste, men ikke de billigste jeg nogensinde har købt.
4 paller med forskellige kvaliteter, men ingen af dem ok.

--- Afslutning på citat ---

Frank Chr.:
Og jeg kan tilføje at mørke eller delvis "spættede" træpiller fx. sagtens kan være produceret af det udmærket træ kendt som Sipo mahogni. Som der bruges tonsvis af her i landet og sikkert også i resten af Europa, til vinduer/døre, møbler, gulve og træbeklædning mv.    ;)

/Frank

PS.
Og så tror jeg endda at mahogni måske har en lidt højre brændværdi i kraft af den naturlige olie som træet udmærkes ved.
Det siges at olien vist også bruges i Skægplejemidler, så man kommer til at dufte lige så godt som en ægte skovhugger. Noget kvinder vist sætter stor pris på...  ^-^   

Frank Chr.:
Nå.. det gør det så vist ikke alligevel. For ellers kunne man jo overveje også at fyre med afklippet.  8) Det er kun mærket der hedder Mahogany.
http://beardcompany.dk/product/skaeg-olie-mahogany-10-ml-bearded-man-1262/

mic6:
Er der nogle handlere hvor man kan finde documentation for test af deres træpiller?

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

[*] Forrige side

Skift til fuld version