Forfatter Emne: Passat C2 der lugter...  (Læst 26179 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mortenlh

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 2
  • Respekt optjent: +0/-0
Passat C2 der lugter...
« Dato: Jan 02, 2009, 19:55 »
Hej stoker guru'er...

Jeg har en Passat C2 jeg egentlig er ret glad for, men jeg har et lille problem når det bliver koldt (et par grader under frysepunktet) så begynder afbrændingen at lugte rigtigt dårligt. Det lugter næmest af råddent korn. Nogle der har et par idé'er?

Vh Morten

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Passat C2 der lugter...
« Svar #1 Dato: Jan 03, 2009, 07:54 »
Hej Morten,

Hvor er det at du kan lugte den "dårlige ånde"?  :D :D
...er det ved selve fyret, eller udenfor fra skorstenen?

Hvad fyrer du med?

Hilsen
Michael

Hej stoker guru'er...

Jeg har en Passat C2 jeg egentlig er ret glad for, men jeg har et lille problem når det bliver koldt (et par grader under frysepunktet) så begynder afbrændingen at lugte rigtigt dårligt. Det lugter næmest af råddent korn. Nogle der har et par idé'er?

Vh Morten
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline mortenlh

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 2
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Passat C2 der lugter...
« Svar #2 Dato: Jan 03, 2009, 22:38 »
Hej Michael

Det er udenfor - sandsynligvis fra skorstenen eller den snegl der fører korn fra siloen ned til fyret. Kornet bliver sneglet op til ca. 4 mtr's højde og falder frit ned i magasinet på C2'eren. Der sidder et lufttæt spjæl lige før C2'eren, så den ikke kan suge falsk luft ind via magasinet.

Jeg har her i dag prøvet, at sætte mit røgspjæld lidt op i vægt, således at det ikke åbner så hurtigt og det har hjulpet en del. Mon fyret trækker falsk luft ind gennem røgrøret? Det er kun i stille vejr det lugter, og kun når det er koldt.

Jeg fyrer med hvede.

Hilsen
Morten

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Passat C2 der lugter...
« Svar #3 Dato: Jan 04, 2009, 12:18 »
Hej Morten,

Når det hjælper at ændre på vægt-loddet på din trækstabilisator så det lukker senere op, tyder det på forkert luft/brændsels forhold.
Ved at lade trækstabilisatoren lukke senere op, lader du skorstenen være mere med til at trække luft gennem forbrændingen, så det lyder som en for fed forbrænding.

Nu er jeg ikke ekspert i Passat, og jeg har ingen manual, men jeg ville gå efter mere mager forbrænding ved højlast.
Enten kan du reducere mængden af brændsel ved højlast eller øge luftmængden.
Hvis du har iltstyring, skal du måske ændre den ønskede ilt% ved højlast til en lidt højere værdi.

Hilsen
Michael
 
Hej Michael

Det er udenfor - sandsynligvis fra skorstenen eller den snegl der fører korn fra siloen ned til fyret. Kornet bliver sneglet op til ca. 4 mtr's højde og falder frit ned i magasinet på C2'eren. Der sidder et lufttæt spjæl lige før C2'eren, så den ikke kan suge falsk luft ind via magasinet.

Jeg har her i dag prøvet, at sætte mit røgspjæld lidt op i vægt, således at det ikke åbner så hurtigt og det har hjulpet en del. Mon fyret trækker falsk luft ind gennem røgrøret? Det er kun i stille vejr det lugter, og kun når det er koldt.

Jeg fyrer med hvede.

Hilsen
Morten
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline huxuecan

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 1
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Passat C2 der lugter...
« Svar #4 Dato: Nov 24, 2010, 07:24 »
Jeg har her i dag prøvet, at sætte mit røgspjæld lidt op i vægt, således at det ikke åbner så hurtigt og det har hjulpet en del. Mon fyret trækker falsk luft ind gennem røgrøret? Det er kun i stille vejr det lugter, og kun når det er koldt.

Jeg fyrer med hvede.
« Senest Redigeret: Nov 25, 2010, 15:54 af Jannich »