Forfatter Emne: Alarm når der kræves asketømning, målt på forbrug  (Læst 6274 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lyholm

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 2
  • Respekt optjent: +0/-0
Hej,
Nu har jeg ikke haft brug for at røre ved mit NBE i 5 måneder, og så glemmer jeg at se efter om der er behov for at tømme askeskuffen.
Det er min erfaring at der kræves tømning efter ca 2 ton piller.
Det ville være smart at kunne sætte en alarm til at poppe op efter fx. 2 tons forbrug.

Mvh Søren

Offline Skrot1

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 689
  • Respekt optjent: +29/-25
Sv: Alarm når der kræves asketømning, målt på forbrug
« Svar #1 Dato: Nov 23, 2015, 11:14 »
Og rens af kedel, bestemt af antal kilo, hvor man selv sætter sine egne parameter ind i styring, og så kunne man modtage mail eller sms, når grænsen er nået. Mvh. Carsten
Woody 10 kw.V10, BS1016 kedel,  U-herd, trækstabilisator,  med iltstyring og kompressorrens, version 10.525, 130. mm. stålskorsten. 6 mm piller . https://stokercloud.dk/v3/#/65018/main-page

Offline motoz

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 255
  • Respekt optjent: +18/-0
Sv: Alarm når der kræves asketømning, målt på forbrug
« Svar #2 Dato: Nov 24, 2015, 19:39 »
Great idea! I went ahead and added that to PellMon right away in the form of a new plugin named 'Cleaning'. It adds three paremeters to the cleaning menu: 'Cleaning counter' which shows the amount burned since 'Last cleaning time', and a 'Clean now' button that sets 'Last cleaning time' to 'now' to avoid having to enter the date manually (which can still be done when needed)



With the help of the CustomAlarms plugin an alarm can be set on the cleaning counter parameter to any desired amount, which handles the alarm and email part with no further work.

My boiler needs to be cleaned after about 3000...3500 kg so it's really quite easy to forget.
Bio Comfort 30kW, compressor cleaning, lambda. Termax 25cr boiler. Matene vertical pellet conveyor. PellMon open source pellet logger: https://github.com/motoz/PellMon