Forfatter Emne: Miste forbindelse fra fyr til Stokercloud  (Læst 19875 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline MortenEV

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 178
  • Respekt optjent: +3/-0
    • Link til stokercloud
Miste forbindelse fra fyr til Stokercloud
« Dato: Dec 04, 2015, 16:15 »
Hej

Mit fyr miste desvære internet forbindelse i weekenden til fyret. I starten troet jeg at det var et TDC problem men de fejlsøgte linien og den virket fint.

Først tjekket jeg der var livet i internet , så tjekket jeg at fyret havde IP. Jeg tog kablet til og fra, fyret skrev N/A uden ip og når jeg sat kablet i, fik fyret IP men kom ikke på Stokercloud. Det var først da jeg slukke og tændte fyret at der kom live i det.

Jeg køre med Software 7.0612 , er der en bug i den version ?

Billeder af skærmen på fyret har jeg lagt her.
http://1drv.ms/1RtszkG
http://stokercloud.dk/dev/oestervang.html
RTB30 - Iltstyring - VVB - Komp rens - 10Pa Trækstabilisator
Opvarmer 305kvm (45% gulvarme) - 21 grader , forbrug ca. 14 tons

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Miste forbindelse fra fyr til Stokercloud
« Svar #1 Dato: Dec 04, 2015, 16:31 »
Hej Morten,

Jeg har selv køret med v7.0612 i længere tid uden at have de problemer, så en bug i softwaren tror jeg ikke på.

Det sker desværre engang imellem med mange IP-forbindelser  ???
Problemet kan være i begge ender, altså i routeren/modemet eller i klienten (her NBE styringen).
Det kan være routeren/modemet der af en eller anden årsag har "blokkeret" en klient eller det kan være klienten der har "blokkeret" hosten (routeren/modemet).
Ofte er det nok at afbryde forbindelsen memmel klient og router/modem, men nogle gange bliver man nødt til at genstarte klienten eller router/modem.
Hvis man vil vide hvorfor det er gået galt må man starte en dyb fejlsøgning, typisk både i routeren/modemet og i klienten, så de fleste laver bare en genstart.

Her i huset er fruens tablet jævnligt "meldt ud" af fællesskabet i vores TDC-router, mens min aldrig fejler.
Derimod er min firma-PC ikke altid glad for at køre VPN-forbindelse før jeg har genstartet TDC-routeren, og jeg har opgivet at finde ud af hvorfor  ;)

Hilsen
Michael




Hej

Mit fyr miste desvære internet forbindelse i weekenden til fyret. I starten troet jeg at det var et TDC problem men de fejlsøgte linien og den virket fint.

Først tjekket jeg der var livet i internet , så tjekket jeg at fyret havde IP. Jeg tog kablet til og fra, fyret skrev N/A uden ip og når jeg sat kablet i, fik fyret IP men kom ikke på Stokercloud. Det var først da jeg slukke og tændte fyret at der kom live i det.

Jeg køre med Software 7.0612 , er der en bug i den version ?

Billeder af skærmen på fyret har jeg lagt her.
http://1drv.ms/1RtszkG
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Torrildvej2

  • Gæst
Sv: Miste forbindelse fra fyr til Stokercloud
« Svar #2 Dato: Jan 20, 2016, 16:38 »
Er der andre der i aftes d. 19 jan. og nu her fra kl. 17.10 ca. hvor fyret ikke er forbundet?
Mit fyr er stadig på netværket, men stokercloud, kommer med advarsel om at styringen ikke er online...


Offline JLO

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 41
  • Respekt optjent: +3/-1
  • Olsenbanden2
Sv: Miste forbindelse fra fyr til Stokercloud
« Svar #3 Dato: Jan 20, 2016, 16:42 »
Ja stokercloud er nede.
Virker heller ikke her.
forbindelsen forsvandt kl:17.06

Mvh. Jesper Olsen
Jesper L. Olsen
Olsenbanden2 Skallerup / Hjørring
RTB 16 Kw 200L. magasin.
Stokercloud: "olsenbanden2"

Offline Søren kristensen

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 10
  • Respekt optjent: +1/-0
  • Ny " bruger " af pillefyr
    • Verdens bedste fyr
Sv: Miste forbindelse fra fyr til Stokercloud
« Svar #4 Dato: Jan 20, 2016, 17:02 »
Jeg har også store problemer med at stockercloud fryser fast  :-( og mister forbindelsen
Det har kørt totalt perfekt fra d. 1/12-2015 og indtil i mandags kl. 13.57 , så genstartede jeg ALT , også fyret , altså afbrød strømmen , så kørte det i ca. 40 min , så genstart en gang til , så har det kørt indtil for 20 min siden , så kommer den med fejl " ingen forbindelse " og der er internet på , hvad hulen er der galt ????
For går man direkte ind via NBE 's hjemmeside på stockercloud , og finder hendes fyr ( min mor's ) , så kører det , i cirka 5 - 10 min, så bliver man koblet af :-(
Hun har fyret på stockercloud under " gammeltvaervej "
Holder min mor's R.T.B 16 kw vac fyr kørende fra Aalborg via Wifi , og via besøg hver 4. Dag , da hun er 72 år , og har fyret med træ i vigas 20 fyr i 10 år , og fik en R.T.B 16 vac d. 1/12-2015 , opsat af smed Jb Holmberg A/S i Grynderup
Med wifi, kompressorerrens , og 220 tank, ny metro 110 liter
Så derfor alt er nyt for mig :-)

Offline Toastmaster

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 33
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: Miste forbindelse fra fyr til Stokercloud
« Svar #5 Dato: Jan 20, 2016, 17:17 »
Tror det er stokercloud,,,,jeg er også blevet smidt af,,,har slukket fyret og genstartet routeren,,,intet hjælper,,,
scotte Mini BS semirens 10 kw
Med v.7 styring
Chip version  7.0673
Omega stålforing 11m
med trækstabilisator
Opvarmer 148 m2 + 10 m2 gulvarme
http://stokercloud.dk/dev/showmain.php?mac=toastmaster

Offline torpet

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 104
  • Respekt optjent: +7/-1
Sv: Miste forbindelse fra fyr til Stokercloud
« Svar #6 Dato: Jan 20, 2016, 17:21 »
Når dette sker, så er det hurtigste bare at klikke på links til andre fyr, så kan man omgående se at det bare er hele StokerCloud der er nede. Så er det bare at være tålmodig, det skal nok komme igen, når de rette får set lidt på hvor fejlen ligger. Tag en øl og kom tilbage senere :). Cheers! (god undskyldning til en øl).

Offline Søren kristensen

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 10
  • Respekt optjent: +1/-0
  • Ny " bruger " af pillefyr
    • Verdens bedste fyr
Sv: Miste forbindelse fra fyr til Stokercloud
« Svar #7 Dato: Jan 21, 2016, 08:41 »
Så kører stockercloud igen , for mit vedkomne :-)
Fedt igen at være online
God dag til alle
Holder min mor's R.T.B 16 kw vac fyr kørende fra Aalborg via Wifi , og via besøg hver 4. Dag , da hun er 72 år , og har fyret med træ i vigas 20 fyr i 10 år , og fik en R.T.B 16 vac d. 1/12-2015 , opsat af smed Jb Holmberg A/S i Grynderup
Med wifi, kompressorerrens , og 220 tank, ny metro 110 liter
Så derfor alt er nyt for mig :-)

Offline MortenEV

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 178
  • Respekt optjent: +3/-0
    • Link til stokercloud
Sv: Miste forbindelse fra fyr til Stokercloud
« Svar #8 Dato: Aug 23, 2016, 15:56 »
Min RTB'er bliver ved med at miste internet forbindelsen.  Det er blevet markant bedre efter software 7.0627 ( Køre 7.0638 nu) .. men den falder stadig ud.
Mit webcam er fint online .. Er der nogen mulighed for at se hvorfor styringen mener at den har miste internettet ?



http://stokercloud.dk/dev/oestervang.html
RTB30 - Iltstyring - VVB - Komp rens - 10Pa Trækstabilisator
Opvarmer 305kvm (45% gulvarme) - 21 grader , forbrug ca. 14 tons

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Miste forbindelse fra fyr til Stokercloud
« Svar #9 Dato: Aug 25, 2016, 10:54 »
Min RTB'er bliver ved med at miste internet forbindelsen.  Det er blevet markant bedre efter software 7.0627 ( Køre 7.0638 nu) .. men den falder stadig ud.
Mit webcam er fint online .. Er der nogen mulighed for at se hvorfor styringen mener at den har miste internettet ?

Hej Morten

Du kan ikke som sådan se det, der er ikke en log e.l. hvor det lige står.

Der er stor forskel på routere mv. derude og såmænd også kabler. Vi har set nogle der har prøvet en anden router og oplevet et andet resultat, har du mulighed for det, evt. blot for at prøve det. Evt. skyde en router ind imellem mens du prøver det.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline MortenEV

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 178
  • Respekt optjent: +3/-0
    • Link til stokercloud
Sv: Miste forbindelse fra fyr til Stokercloud
« Svar #10 Dato: Aug 26, 2016, 08:03 »
Hej Morten

Du kan ikke som sådan se det, der er ikke en log e.l. hvor det lige står.

Der er stor forskel på routere mv. derude og såmænd også kabler. Vi har set nogle der har prøvet en anden router og oplevet et andet resultat, har du mulighed for det, evt. blot for at prøve det. Evt. skyde en router ind imellem mens du prøver det.

Mvh. Jens

Der har været to forskellige router på installation, først en ZyXEL P-2601HN-F1 og så en Zyxel VMG8924-B10A (fik skiftet router som en gratis opgradering fra Fullrate) .  Jeg startede med et Cat 5e  U/UTP  (Uden skærm) ... som blev skiftet til et Cat 5e SF/UTP , med dobbelt skærm baseret på en gamle tråd herinde.

 Webcam og alm. computer virker fint, de falder aldrig af. Webcam er med samme kabel type  som RTB'eren.
( Hele min el installation er jordet og jeg har fået lavet el eftersyn (spare en del i forsikring ved at få lavet et frivillig el eftersyn). De teste jord i den del af installation hvor fyret er monteret)

Det eneste som har forbedret fyrets evne til at forblive på internet,  er software opgraderingen. Så snart at man tager 220v fra fyret og sætter det til, fanger fyret med det samme internet.


http://stokercloud.dk/dev/oestervang.html
RTB30 - Iltstyring - VVB - Komp rens - 10Pa Trækstabilisator
Opvarmer 305kvm (45% gulvarme) - 21 grader , forbrug ca. 14 tons

Offline MortenEV

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 178
  • Respekt optjent: +3/-0
    • Link til stokercloud
Sv: Miste forbindelse fra fyr til Stokercloud
« Svar #11 Dato: Aug 29, 2016, 10:47 »
Så skete det igen, forbindelsen røg igen... Kan man evt. få en software version hvor den rebooter hver time for at skabe forbindelse igen ?
http://stokercloud.dk/dev/oestervang.html
RTB30 - Iltstyring - VVB - Komp rens - 10Pa Trækstabilisator
Opvarmer 305kvm (45% gulvarme) - 21 grader , forbrug ca. 14 tons

Offline MortenEV

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 178
  • Respekt optjent: +3/-0
    • Link til stokercloud
Sv: Miste forbindelse fra fyr til Stokercloud
« Svar #12 Dato: Sep 13, 2016, 11:49 »
Hej
Nu har jeg forsøgt med en ny (lånt) Linksys router og helt nyt SFTP ethernet  kabel ... samme resultat. Mit wireless Dlink kamera er fint online men fyret er hoppet af igen.

Noglen der har andre ideer ? Det er lidt træls  ???









http://stokercloud.dk/dev/oestervang.html
RTB30 - Iltstyring - VVB - Komp rens - 10Pa Trækstabilisator
Opvarmer 305kvm (45% gulvarme) - 21 grader , forbrug ca. 14 tons

Offline motoz

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 255
  • Respekt optjent: +18/-0
Sv: Miste forbindelse fra fyr til Stokercloud
« Svar #13 Dato: Sep 13, 2016, 13:16 »
If you have an android tablet or phone you could check if the "v13" app can access the controller when it's "offline". If the app works you at least know it's not a hardware problem in the controller.
Bio Comfort 30kW, compressor cleaning, lambda. Termax 25cr boiler. Matene vertical pellet conveyor. PellMon open source pellet logger: https://github.com/motoz/PellMon

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Miste forbindelse fra fyr til Stokercloud
« Svar #14 Dato: Sep 15, 2016, 05:38 »
Hej
Nu har jeg forsøgt med en ny (lånt) Linksys router og helt nyt SFTP ethernet  kabel ... samme resultat. Mit wireless Dlink kamera er fint online men fyret er hoppet af igen.

Noglen der har andre ideer ? Det er lidt træls  ???

Hej Morten

Prøv lige at skrive til mig på info@stokersoft.com - vi må finde ud af, hvad der er galt, så du igen kan være online.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)