Forfatter Emne: OPOP og Woody kedelanlæg. DET KØRER BARE :>)  (Læst 24538 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

spybuggy

  • Gæst
OPOP og Woody kedelanlæg. DET KØRER BARE :>)
« Dato: Jan 21, 2009, 17:59 »
:o
 
Vi har lige installeret et komplet nyt kedelanlæg. Det gamle var en 50 år gammel Salamanderkedel med oliebrænder på.
Det er den bedste investering vi har gjort i mange år - og der findes næsten ikke noget skønnere, end at tage et dejligt varmt boblebad - velvidende at varmen kommer fra gode danske træpiller.
Jeg har stort set installeret det hel selv - og er ganske pavestolt over resultatet 

Vores hus er på 109 m2 med fuld kælder hvoraf de 65 m2 anvendes til beboelse.
Kedelanlægget incl. varmtvandsbeholder er installeret i garagen. Dermed er der slået en del fluer med ét smæk.
Vi har fået en dejlig tørreplads i vores kældergang hvor den gamle kedel tidligere stod. Vi har fået lidt "gratisvarme" i garagen ( mit værksted ) + der derudover ikke er så fodkoldt i stuen, der er placeret lige overover garagen.
I de kolde dage mellem jul og nytår 2008 brugte vi ca. 19  >  20 kg piller pr. døgn.

Vi har også en brændeovn oppe i stuen, og det er sikkert dér at forklaringen på vores forholdsvis lave pilleforbrug kan findes.

:o
Leif Kristensen
« Senest Redigeret: Jan 25, 2009, 08:09 af spybuggy »

Offline Neonus

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 39
  • Respekt optjent: +1/-1
Sv: OPOP og Woody kedelanlæg. DET KØRER BARE :>)
« Svar #1 Dato: Jan 23, 2009, 07:13 »
Hvad er det for nogle sjove sorte piller der ligger øverst i din beholder?

spybuggy

  • Gæst
Sv: OPOP og Woody kedelanlæg. DET KØRER BARE :>)
« Svar #2 Dato: Jan 23, 2009, 16:37 »
Hej.
Det er solsikkepiller.
VH.   Leif K

Offline Neonus

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 39
  • Respekt optjent: +1/-1
Sv: OPOP og Woody kedelanlæg. DET KØRER BARE :>)
« Svar #3 Dato: Jan 24, 2009, 17:56 »
spøjst - dem har jeg aldrig hørt om før. hvad koster sådan noget, brænder det ok?

Kan man køre ren solsikkepille, eller skal de blandes med træpiller?

spybuggy

  • Gæst
Sv: OPOP og Woody kedelanlæg. DET KØRER BARE :>)
« Svar #4 Dato: Jan 24, 2009, 17:59 »
Jeg ved ikke hvad de koster.
Vil undersøge, og vende tilbage.
De brænder OK med den smule jeg lige har prøvet.
VH.  Leif

Offline stenstrup

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 394
  • Respekt optjent: +9/-0
  • Godt tilfreds
Sv: OPOP og Woody kedelanlæg. DET KØRER BARE :>)
« Svar #5 Dato: Jan 17, 2010, 16:11 »
Har du fundet nogle priser?? Hvor kan man købe når man bor i nordvestsjælland??
RTB. V13 10kw, 320kg rtb silo. VMV kvs 4.0 ventil/Frese føler til kedel retur. Elektrisk 2-vejs ventil og vma kvs 2.5 med ravk til vvb. Det meste opvarmes med radiatorer. Ca 65 KVM gulvvarme i stuer/køkken via blandekreds og 4m2 direkte nedroslet vha forindstilling på badeværelset. Kamstrup varmemåler. 2 stk trækstabilisatorer indmuret i skorsten, en under en over indgang fra pillefyr. 6 kvm Vølund solfangere/300 l vvb. Brændeovn i stuen.160 kvm hus i to plan fra 1929 (1. Sal renoveret/isoleret i 70'erne) forbrug pr år ca 5,5T
https://stokercloud.dk/v3/#/32178/main-page