Forfatter Emne: Manual til Sun Comfort  (Læst 20392 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hangaard

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 183
  • Respekt optjent: +2/-0
Manual til Sun Comfort
« Dato: Jan 29, 2009, 21:22 »
Hmm. hvor starter jeg lige  ;D

1. Print layout i manualen er ikke ens med faktiske printlayout på styreboksen, på styreboksen står der motor 1 (L / N / J)
I manualen vises (nul / ekstern snegl / grnd)
Til forsynings spænding står der (L / N / J) i styreboksen i manualen vises (230 volt forsyning / 230 volt forsyning / grnd)

2. Jeg har valgt anlægstype 1 (Varmt vand og elpatron)
Elpatron som tilsluttes El tænder ifg. manual skal bruges til en 2-vejs ventil som åbner når minimums temperaturen nåes så der kommer cirkulation i vv/solvarme akku  fra pillefyret (eksternvarme), jeg ville dog gerne have den til at styre en anden 2-vejs ventil som åbner og starter en cirkulationspumpe når og hvis tanken når 85-90 grader (max bund tempratur)
Jeg har bare ikke kunnet få strøm ud af andre udgange en til el patronen det uanset anlæg eller indstillinger jeg har prøvet  ::) har heller ikke kunnet få solvarmepumpen til at køre, eneste jeg kan få til at virke er Elpartron udgangen.

Nogen der har en ide  :)
Hardware ver.1.11
Og det skulle være den store solvarmestyring jeg har anskaffet mig
Den har fgl. udgange

1. motor 1
2.blæser
3.snegl
4.el tænder


Burdte måske lige nævne at anlæget ikke er færdig opstillet, men derfor skulle man vel godt kunne tjække solvarme pumpen ved at sætte temperaturen i styringen ned under den registrerede tempratur lige ledes med max tank bund tempraturen...
« Senest Redigeret: Jan 29, 2009, 21:27 af Hangaard »
Vh.
Søren Andersen
Easypell 32Kwh, 18kvm solfanger +60rør samt 8,19Kwh solceller