Forfatter Emne: Mister forbindelse til stokercloud  (Læst 5255 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kaptajnen

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 57
  • Respekt optjent: +0/-0
Mister forbindelse til stokercloud
« Dato: Jan 07, 2016, 20:40 »
Nu er det anden gang at forbindelsen forsvinder til stokercloud indenfor 2 dage. Fejlen afhjælpes kun ved at lukke RTB ned og slukke for strømmen ca 10 sek. At prøve at slukke

Setup:
Trådløs switch i hus og en router ovre i garagen, som opsnapper wifi og tilbyder til gengæld 4 ethernet porte, hvor RTB sidder på den 1. port.
I dag prøvede jeg så at sætte en PC til med adgang fra samme router som RTB og der var hul igennem til nettet!
Hvad kan problemet være?
RTB sw er 7.0612
Opvarmer ca. 170 m2
RTB 10 kW v7.xxxx med ilt-styring og udvidelsesprint
Årsforbrug forventet ca. 5T
Online fra fyr: http://www.stokercloud.dk/dev/ppp.html

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Mister forbindelse til stokercloud
« Svar #1 Dato: Jan 07, 2016, 21:25 »
Nu er det anden gang at forbindelsen forsvinder til stokercloud indenfor 2 dage. Fejlen afhjælpes kun ved at lukke RTB ned og slukke for strømmen ca 10 sek. At prøve at slukke

Setup:
Trådløs switch i hus og en router ovre i garagen, som opsnapper wifi og tilbyder til gengæld 4 ethernet porte, hvor RTB sidder på den 1. port.
I dag prøvede jeg så at sætte en PC til med adgang fra samme router som RTB og der var hul igennem til nettet!
Hvad kan problemet være?
RTB sw er 7.0612

Hej,

Jeg forstår at du skal genstarte styringen, og så er du på igen, er det korrekt?

Er det ellers noget der er sket tidligere, eller er det nyt? Hvornår opgraderede du til 7.0612?

En masse spørgsmål, men så kan jeg bedre hjælpe dig  :)

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline kaptajnen

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 57
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Mister forbindelse til stokercloud
« Svar #2 Dato: Jan 08, 2016, 03:44 »
Nu er det anden gang at forbindelsen forsvinder til stokercloud indenfor 2 dage. Fejlen afhjælpes kun ved at lukke RTB ned og slukke for strømmen ca 10 sek. At prøve at slukke

Setup:
Trådløs switch i hus og en router ovre i garagen, som opsnapper wifi og tilbyder til gengæld 4 ethernet porte, hvor RTB sidder på den 1. port.
I dag prøvede jeg så at sætte en PC til med adgang fra samme router som RTB og der var hul igennem til nettet!
Hvad kan problemet være?
RTB sw er 7.0612

Hej,

Jeg forstår at du skal genstarte styringen, og så er du på igen, er det korrekt?

Er det ellers noget der er sket tidligere, eller er det nyt? Hvornår opgraderede du til 7.0612?

En masse spørgsmål, men så kan jeg bedre hjælpe dig  :)

Mvh. Jens
Hej Jens.
Ja, jeg restarter styringen: Stopper den, venter indtil den er tømt for piller og når den er slukket tager jeg strømmen og venter en 10 sekunders tid og så kommer forbindelsen op med det samme. Jeg har kørt med denne software lige siden den blev releaset.
Jeg har ført mistet forbindelsen, men før har jeg kunnet afhælpe det med at restarte router i garagen. Det er dog første gang jeg har checket om der var hul-i-gennem ved at sætte en PC til en af de andre porte på den router, som RTB sidder på.

Mvh
Peter
« Senest Redigeret: Jan 08, 2016, 03:45 af kaptajnen »
Opvarmer ca. 170 m2
RTB 10 kW v7.xxxx med ilt-styring og udvidelsesprint
Årsforbrug forventet ca. 5T
Online fra fyr: http://www.stokercloud.dk/dev/ppp.html

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Mister forbindelse til stokercloud
« Svar #3 Dato: Jan 08, 2016, 12:33 »
Ja, jeg restarter styringen: Stopper den, venter indtil den er tømt for piller og når den er slukket tager jeg strømmen og venter en 10 sekunders tid og så kommer forbindelsen op med det samme. Jeg har kørt med denne software lige siden den blev releaset.
Jeg har ført mistet forbindelsen, men før har jeg kunnet afhælpe det med at restarte router i garagen. Det er dog første gang jeg har checket om der var hul-i-gennem ved at sætte en PC til en af de andre porte på den router, som RTB sidder på.

Hej,

Vi har lavet en række forbedringer i forhold til det at blive på/genfinde nettet på styringen. Det lyder lidt som om du ville have fordel af det. Normalt er det ikke nødvendigt at genstarte sin router, så det lyder som om der er lidt knas på en eller anden måde i nettet.

Hvis det er noget du kunne være interesseret i at prøve, så skriv lige til mig på info@stokersoft.com

Det kommer forøvrigt snart med i den officielle version. (den næste)

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline kaptajnen

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 57
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Mister forbindelse til stokercloud
« Svar #4 Dato: Jan 09, 2016, 09:10 »
Ja, jeg restarter styringen: Stopper den, venter indtil den er tømt for piller og når den er slukket tager jeg strømmen og venter en 10 sekunders tid og så kommer forbindelsen op med det samme. Jeg har kørt med denne software lige siden den blev releaset.
Jeg har ført mistet forbindelsen, men før har jeg kunnet afhælpe det med at restarte router i garagen. Det er dog første gang jeg har checket om der var hul-i-gennem ved at sætte en PC til en af de andre porte på den router, som RTB sidder på.

Hej,

Vi har lavet en række forbedringer i forhold til det at blive på/genfinde nettet på styringen. Det lyder lidt som om du ville have fordel af det. Normalt er det ikke nødvendigt at genstarte sin router, så det lyder som om der er lidt knas på en eller anden måde i nettet.

Hvis det er noget du kunne være interesseret i at prøve, så skriv lige til mig på info@stokersoft.com

Det kommer forøvrigt snart med i den officielle version. (den næste)

Mvh. Jens
Hej Jens,

OK. Indtil videre afventer jeg den nye version, som forhåbentlig kommer snart.

Den har holdt forbindelsen siden i torsdag nu.  :)

Mvh
Peter
Opvarmer ca. 170 m2
RTB 10 kW v7.xxxx med ilt-styring og udvidelsesprint
Årsforbrug forventet ca. 5T
Online fra fyr: http://www.stokercloud.dk/dev/ppp.html

Offline silentmaker

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 24
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: Mister forbindelse til stokercloud
« Svar #5 Dato: Jan 09, 2016, 12:34 »
Har også problemer med at den går ned hele tiden.
Har prøvet med 2 stk pcer og kort og lang usb kabel samt windows 98, windows 7.
Nu prøver jeg dette kabel som jeg har hørt skulle være det bedste, USB 2.0 to Serial RS-232 DB9 9Pin Adapter Converter Cable FTDI Chipset Length 1M.
Hvis dette ikke virker så er jeg lost.
Bare lidt træls at man har givet penge for programmet og diverse usb to rs-232 kabler ØV ØV :-X

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Mister forbindelse til stokercloud
« Svar #6 Dato: Jan 09, 2016, 13:18 »
Hej,

Nu har Peter (Kaptajnen) så en V7'er som går direkte på internettet, da den har en indbygget ethernet port  ;)

For dig lyder fet mere til at du har en v6'er eller v4'er med seriel kommunikation til en PC med Stokerkontrol og derfra forbindelse til internettet.
Det er en helt anden sag, hvor fejlen typisk skyldes at man bruger en PC der ikke har en indbygget seriel port og derfor "skaber" en via en mere eller mindre velfungerende UDB-adaptor  ;)

Hilsen
Michael

Har også problemer med at den går ned hele tiden.
Har prøvet med 2 stk pcer og kort og lang usb kabel samt windows 98, windows 7.
Nu prøver jeg dette kabel som jeg har hørt skulle være det bedste, USB 2.0 to Serial RS-232 DB9 9Pin Adapter Converter Cable FTDI Chipset Length 1M.
Hvis dette ikke virker så er jeg lost.
Bare lidt træls at man har givet penge for programmet og diverse usb to rs-232 kabler ØV ØV :-X
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Online xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4448
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Mister forbindelse til stokercloud
« Svar #7 Dato: Jan 09, 2016, 13:25 »
Har også problemer med at den går ned hele tiden.
Har prøvet med 2 stk pcer og kort og lang usb kabel samt windows 98, windows 7.
Nu prøver jeg dette kabel som jeg har hørt skulle være det bedste, USB 2.0 to Serial RS-232 DB9 9Pin Adapter Converter Cable FTDI Chipset Length 1M.
Hvis dette ikke virker så er jeg lost.
Bare lidt træls at man har givet penge for programmet og diverse usb to rs-232 kabler ØV ØV :-X

Jeg benytter også USB-seriel adapter, og det virker da nogenlunde. Jeg bruger en gammel windows XP som Microsoft er holdt op med at pille i  :) og det er så sikkert som amen i kirken, at hver gang update roder, så går adapteren død.
Det er super vigtigt at benytte den medfølgende driver, finder man en der virker på nettet holdes forbindelsen ikke ret længe.. i hvert tilfælde min erfaring.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline silentmaker

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 24
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: Mister forbindelse til stokercloud
« Svar #8 Dato: Jan 25, 2016, 18:37 »
For dem som har problemer med at holde forbindelsen mellem fyr og pc, så virker denne har bare søg på ebay.
USB 2.0 to Serial RS-232 DB9 9Pin Adapter Converter Cable FTDI Chipset Length 1M
Den virker for mig.
Havde prøvet med 2 pcer og 2 forskellige usb to seriel men uden held.
Den her virker USB 2.0 to Serial RS-232 DB9 9Pin Adapter Converter Cable FTDI Chipset Length 1M

Mvh Allan :)

Offline Søren kristensen

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 10
  • Respekt optjent: +1/-0
  • Ny " bruger " af pillefyr
    • Verdens bedste fyr
Sv: Mister forbindelse til stokercloud
« Svar #9 Dato: Jan 25, 2016, 21:24 »
Så virker det igen hos mig :-)
Håber det holder sig rimeligt stabilt , uden de store udfald nu .
Godt kæmpet support
Holder min mor's R.T.B 16 kw vac fyr kørende fra Aalborg via Wifi , og via besøg hver 4. Dag , da hun er 72 år , og har fyret med træ i vigas 20 fyr i 10 år , og fik en R.T.B 16 vac d. 1/12-2015 , opsat af smed Jb Holmberg A/S i Grynderup
Med wifi, kompressorerrens , og 220 tank, ny metro 110 liter
Så derfor alt er nyt for mig :-)