Forfatter Emne: Ny udgave af Woody og OPOP kedel ?  (Læst 22053 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline MHES

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Respekt optjent: +472/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Ny udgave af Woody og OPOP kedel ?
« Svar #15 Dato: Feb 01, 2009, 21:16 »
Hej KES,

Forskellen på en standard Opop og en Biocomfort kedel er egentlig ens  :D :D

En Biocomfort kedel er en standard Opop med ekstra isolering, så den taber mindre varme til rummet den står i.
Hvis den varme som kedlen afgiver til rummet er spildvarme, så er Biocomforten bedre, men hvis varmen bare går til opvarmning af rummet, så er det ligegyldigt.

Boink/Scotte/Woody er alle testede og godkendt til montering på Biocomfort, Opop og Dor kedler, og herudover må de monteres på alle kedler der er godkendt efter "Brændeovns bekendtgørelsen", forudsat det kan ske forbrændingsteknisk og sikkerhedsmæssigt OK og godkendes af skorstensfejeren.

Forskellige forhandlere sælger Boink/Scotte/Woody med enten BioComfort, Opop eller Dor i "pakkeløsninger".

Hilsen
Michael

Hej Bob

Nu er jeg lidt forvirret. Hvilken kedel er det du har - den der er vist på billedet ?

Hvad er Biocomfortkedel for en. Kan den både fyre med korn og piller ?

Jeg troede kun woodyen havde OPOP som "standarttilbud". Hvilken forskel er der på OPOP og Biocomfortkedlen ?

Forvirret kommende Woody-pillefyrmand :)
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

bop

• Gæst
Sv: Ny udgave af Woody og OPOP kedel ?
« Svar #16 Dato: Feb 01, 2009, 21:18 »
Hej KES
Forskel på almindelig OPOP & Biocomfortkedlen er at Biocomfort er bedre isoleret men brænder er monteret mere besværligt end på den sidste Nye Woody kedel  som også er godt isoleret.

Ja til spørgsmålet om det er den nye kedel jeg har & nej til spørgsmålet om at de har flere standardkedler for Biocomfortkedlen er ikke standardkedlen    DET er den almindelige Opop  som er standard.

Hvis du skal have fyret i særskildt bygning så vil jeg sige det er en god ide at købe den nye woody kedel  skal du derimod have kedlen inde i huset så vælg alm opop så er den ekstra investering ikke nødvendig.

Efter 5 år med kornfyring i en stoker så vil jeg ikke anbefale at fyre med korn det er særdeles hårdt ved udstyret.
Om en woody / scotte / Boink kan fyre korn tilfredsstillende ved jeg ikke.

Men jeg tror ikke det kan svare sig i længden.
Dog ved jeg ikke hvis man evt blander piller med hvede & kridt om woody så vil gnaske det uden problemer ??

Men du behøver ikke være forvirret  Biocomfortkedlen udgår & afløses bare af woodykedlen.

MVH BP  Grunden til jeg har den allerede er at jeg fik købt et Bio18 som manglede attest  og fik penge retur  & fik så lov at købe den nye kedel Før tid kan man sige så er vel en slags testpilot.

Offline Vangsgaard

• Begynder
  • *
  • Respekt optjent: +0/-0
Fyring med korn
« Svar #17 Dato: Jul 22, 2009, 08:53 »
Hej hej  :) Er der nogen der ved noget om at fyre med korn i en Scotte pillefyr med en Opop kedel .Prisen på piller skulle efter sigende stige voldsomt ,så et alternativt var måske at fyre med korn , det koster ca kun det halve pr ton  :)

Offline MHES

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Respekt optjent: +472/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Fyring med korn
« Svar #18 Dato: Jul 22, 2009, 20:59 »
Hej Vangsgaard,

En Scotte, BioComfort, Woody, Boink og hvad de nu hedder, er en træpillebrænder.
De er udviklet og beregnet til afbrænding af træpiller, og har derfor en herd der passer til dette formål.
De har alle en fortræffelig virkningsgrad med træpiller, netop fordi de er optimeret til det.
Nogle har prøvet med kornafbrænding, men det er vist aldrig blevet nogen succes.
Ønsker du at afbrænde korn, så skal du købe en brænder/stoker der er beregnet til det.

Hilsen
Michael

Hej hej  :) Er der nogen der ved noget om at fyre med korn i en Scotte pillefyr med en Opop kedel .Prisen på piller skulle efter sigende stige voldsomt ,så et alternativt var måske at fyre med korn , det koster ca kun det halve pr ton  :)
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html