Forfatter Emne: Snegl og 500L beholder, gode råd søges.  (Læst 6669 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hjemme teori

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1884
  • Respekt optjent: +76/-5
Sv: Snegl og 500L beholder, gode råd søges.
« Svar #15 Dato: Jan 16, 2016, 13:48 »
Så forstår jeg bedre at sneglen i Mini-pilletanken doserer lidt mere (ikke meget) ved fuld tank og lidt mindre ved halvfuld eller næsten tom tank.  :)

De andre skriver så det omvendte, så der må være noget andet der gør sig gældende (måske smuld)
- Mvh Sophus

16kW scotte - V7, 200L VVB, Atmos DC 25GD , 1800L buffer,  solvarme 4,8 m2, 154m2 beboelse
årsforbrug 5 tons brænde/piller, Solceller 5100WP øst/vest vendt

Offline Frank Chr.

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1344
  • Respekt optjent: +32/-3
Sv: Snegl og 500L beholder, gode råd søges.
« Svar #16 Dato: Jan 16, 2016, 15:30 »

Ja det læser jeg, men vægten er vel også noget større i en stor 500 liters silo end i en mini-tank.
Men faktum er det forholder sig faktisk sådan som jeg beskriver (uden smuld) i al fald i min mini-tank. Ved fuld tank, må trykket være så tilpas stort at sneglen bedre kan "gribe" om pillerne (lyder åndsvagt), men dog ikke så stort at trykket (vægten) hæmmer snegle omdregningerne. For ved halvtom tank begynder doseringerne at minskes, og er der f.eks. kun 15-16 kg tilbage, doseres der mellem 50-85 gram mindre, end ved fuld tank. Her lige efterprøvet det med hele (3x3) 9 auto.afvejninger, ved henholdsvis fuld tank, halvfuld tank og næsten tom tank. (pokker til arbejde med at tømme tanken for piller).  :) 
Så enten kan jeg vælge mellem at havde en konstant fuld (min. halvfuld) tank, eller også reducerer blæs lidt, hvis jeg vil havde den perfekte forbrænding. Alternativ af fifle lidt med autovægten, hvilket jo er no-go.
Ps.
Det kunne være intr. om andre med mini-tank også ville prøve at måle på fænomenet.

     
« Senest Redigeret: Jan 16, 2016, 15:46 af Frank Chr. »

Offline MortenEV

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 178
  • Respekt optjent: +3/-0
    • Link til stokercloud
Sv: Snegl og 500L beholder, gode råd søges.
« Svar #17 Dato: Jan 18, 2016, 17:27 »
Tak for de gode svar.

Det er blevet bedre med elektrikkerrøret men ikke helt godt endnu. Den svinger stadig imellem 70 og 84% men aldrig over 100. Når det bliver lidt varmere i vejret, må jeg afveje igen.






http://stokercloud.dk/dev/oestervang.html
RTB30 - Iltstyring - VVB - Komp rens - 10Pa Trækstabilisator
Opvarmer 305kvm (45% gulvarme) - 21 grader , forbrug ca. 14 tons