Til kommentar, mener jeg altid den skruer ned til den kan se at kedel temperaturen falder. Når det er konstateret genindstalleres I stakken fra inden VVB drift. Men her kan driften godtvære faldet til 10%. Her er kedlen stadig "for varm" og derfor vil en reduktion af i stakken begynde på dette tidspunkt.
Til eksempel ved mine sidste to VVB perioder.
1. Har jeg en slut ydelse på 47%, 1½ minut efter konstaterer fyret at temperaturen falder, her er ydelsen nået ned på 24%, 6 minutter senere er den oppe på samme procent som inden VVB.
2. Har jeg en slu ydelse på 43%, 1½ minut efter konstaterer fyret at temperaturen er faldet, her er ydelsen på 19%, 4 minutter senere er ydelse oppe på 60%, som inden VVB.
Update: mit VVB kedelsetpkt er 9 grader over normalt setpkt. I første var jeg 10,5 grader over og i anden 9,1 grader over kedelsetpkt, da fyret gik ud af VVB drift. og ydelsen stiger alligevel selvom, jeg er 9 og 8 grader over setpkt, da fyret begynder at skrue op igen.
Så flaskehalsen er at styringen først skal konstatere at temperaturen falder før I stakken geninstalleres og fyret begynder at regulerer. derfor vil en ændring af setpkt for fyr eller VVB drift ikke rigtigt hjælpe, andet end at hvis det er en 3-vejs ventil, vil huset være godt koldt og derfor give et stort flow. Herved begynder fyret hurtigere at regulere.