Forfatter Emne: Lysføler på Woody  (Læst 3061 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

3b

  • Gæst
Lysføler på Woody
« Dato: Jan 19, 2016, 21:15 »
Jeg har inden for kort tid, to måneder, skiftet lyssensoren flere gange. Sensorerne bliver ustabile og resulterede i at fyret slukkede og efterfølgende lavede "fejltændinger" Har jeg været uheldig at få dårlige sensorer? eller er der andre forhold der kan have gjort det? Min første sensor holdt fem år, og nu har jeg skiftet tre ud på et par måneder. Der er ikke ændret ved noget på fyret hverken opsætning eller andet. Min skakt er aldrig varm og alt synes at være som det altid har været.

Offline Mic

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 171
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: Lysføler på Woody
« Svar #1 Dato: Jan 19, 2016, 21:26 »
Kan være noget elektrisk der gør det.  Men helt uden af vide det

Offline scottedor

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 738
  • Respekt optjent: +28/-4
Sv: Lysføler på Woody
« Svar #2 Dato: Jan 19, 2016, 23:26 »
hvad gør den ser den ingen lys  så er pillerne på herden brændt, hvis den ser lys og dermed går i drift vil der ligge en masse piller på herden i sidste tilfælde kan det være fugt ved brænderstik ellers prøv lyssensoren af  det kan du måle med et ohm meter det skal ændre modstand fra når den ser lys til hvis den er i mørke det kan jo også være en dårlig forbindelse i motorprint mvh erik
Scotte 16 v.4,99 på Dor 24 kedel med kedelshunt 110 l Metro med termostat

3b

  • Gæst
Sv: Lysføler på Woody
« Svar #3 Dato: Jan 20, 2016, 14:52 »
Tak for svar. Lysføleren har jeg målt og den duer ikke. (Ingen modstand uanset om den får lys eller mørke). Jeg har kontrolleret for løse forbindelser. Den nye sensor kører fint, viser 99 lux hele tiden, nøjagtig som min første sensor gjorde.
Hvor mange volt skal en ny sensor have. Jeg tænker på selv at lodde en ny sensor i. De koster under en tier, og det vil sagtens kunne ordnes.
Er der nogen der ved hvad og hvor man skal købe?

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4448
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Lysføler på Woody
« Svar #4 Dato: Jan 20, 2016, 16:31 »
Prøv at skille huset ad, ofte er det samlingen mellem sensor og kabel den er gal med, det skal bare have et par små forsigtige tryk med en skævbider. jeg har dog også set at tråden der kommer ud af glashuset er knækket, det er ikke lykkes mig at reparere.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Torrildvej2

  • Gæst
Sv: Lysføler på Woody
« Svar #5 Dato: Jan 20, 2016, 16:42 »
Sensoren, kan også få en ret kort levetid, hvis man får den "skubbet for langt ind" Forstået sådan at hvis pillerne fra siloen, kan ramme spidsen, når de falder ned. Den skal gerne sidde beskyttet, af den lille metal plade.

3b

  • Gæst
Sv: Lysføler på Woody
« Svar #6 Dato: Jan 20, 2016, 19:01 »
Tak for jeres svar. Jeg har netop været nøjagtig med at placere de nye sensorer således at de ikke bliver ramt af "nedstyrtende" piller, og ligeså langt inde som min gode gamle sensor sad. (Den holdt i fem år) De sidste to måneder har jeg skiftet sensor tre gange. Men de sidste tre sensorer er fra "samme sending" altså ens. Jeg kan dog ikke se at der er noget fysisk galt med dem, ledningerne er klemt godt på i enderene og den lille "glas beholder" ser intakt ud. Jeg kan dog måle at sensorerene ikke virker. (Samme modstand i både lys og mørke)
Jeg har fundet adskillige steder hvor man for nogle få kr. kan købe lyssensorer der fysisk sagtens vil kunne loddes på de eksisterende ledninger og derefter sættes i fyret. Er der nogen der har erfaringer i den retning? Hvad og hvor skal man købe? 

Offline agl

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 20
  • Respekt optjent: +1/-0
  • Allan
Sv: Lysføler på Woody
« Svar #7 Dato: Jan 20, 2016, 19:32 »
prøv søg på LDR modstand har købt 2 stk ved elektronik lavpris i Århus til 20 kr pr stk MVH Allan
agl