Forfatter Emne: Montering af Dobbelt overkogsikring Scotte/Woody.  (Læst 5264 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline dunas

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 69
  • Respekt optjent: +1/-0
Montering af Dobbelt overkogsikring Scotte/Woody.
« Dato: Feb 02, 2016, 14:28 »
Hej.
Nu har jeg hjulpet min kammerat med kompressor rens og det virker upåklagelig godt. Så nu vil jeg også
have kompressor rens på min woody med den gammel styring med version 6.63.
Mit problem er, at alle mine udgange på styringen er optaget (L5 og L6). Så vil flytte pumpen (L6) over til
en NY dobbelt overkogs sikring, som kan styre pumpen. Så har købt en ny dobbelt overkogs sikring.
Er bare lidt i tvivl mht. strøm tilslutning fra pumpe, styring og alm. strøm over til den nye dobbelt overkogs sikring.
Har dog fundet et godt billede fra en tidligere tråd i dette forum, som viser hvordan det skal tilsluttes.
Er ret sikker på, at det er samme dobbelt overkogs sikring jeg har købt. Har tilføjet et lille billede af den dobbelt overkogs sikring
jeg har købt på vedlagte billede. Se vedlagt billede, er det en korrekt tilslutning ??

Link til tidligere tråd. http://www.stokerforum.dk/index.php?topic=1533.0

Offline kivi

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 352
  • Respekt optjent: +6/-0
Sv: Montering af Dobbelt overkogsikring Scotte/Woody.
« Svar #1 Dato: Feb 02, 2016, 15:39 »
Det ser helt korrekt ud.
Mvh
Ole
BlackStar 1016, 16 kW, V6.76, 160+54 m2,  kompressorrens, 300L VVB med solfanger, Pellmon på Raspberry pi

Offline dunas

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 69
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: Montering af Dobbelt overkogsikring Scotte/Woody.
« Svar #2 Dato: Feb 02, 2016, 15:59 »
Tak for svar :). Jeg for først den nye Dobbelt overkogs sikring i morgen med posten.
Håber den ser magen til ud indvendig, som på billedet, hvordan den skal tilsluttes.

Offline kivi

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 352
  • Respekt optjent: +6/-0
Sv: Montering af Dobbelt overkogsikring Scotte/Woody.
« Svar #3 Dato: Feb 02, 2016, 16:00 »
Det ser helt korrekt ud.

Undskyld, jeg kiggede kun på overkogsdelen, jeg ved faktisk ikke om pumpen er korrekt monteret.
Mvh
Ole
BlackStar 1016, 16 kW, V6.76, 160+54 m2,  kompressorrens, 300L VVB med solfanger, Pellmon på Raspberry pi

Offline dunas

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 69
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: Montering af Dobbelt overkogsikring Scotte/Woody.
« Svar #4 Dato: Feb 08, 2016, 16:21 »
Nu har jeg fået en dobbelt overkogs sikring, hvor den kan styre pumpen. Fik selvfølgelig ikke leveret den dobbelt overkogs sikring, som var magen til den som jeg fandt her inden på dette forum.
Fik den samlet og sluttet til pillefyret, pumpen virker, men sikringen springer i min styring. Så er ret sikker på, at den tilslutning som er i styringen af overkogs sikring skal tilsluttes potentialefrit, da der selvfølgelig ikke skal være spænding. Ved bare ikke hvordan man gør det ???? Er der nogle som kan hjælpe med svar ?? :-\

Min styring er en Woody med chip version 6.63. Overkogs sikring er tilsluttet styring med Brun (Fase), Blå (Nul) og Grøn/gul (jord) med 230 volt størm.

Det er denne styring jeg har, (se billede). Hvordan jeg laver jeg en potentialefrit tilslutning af overkogs sikring med Brun (Fase), Blå (Nul) og Grøn/gul (jord). Der hvor jeg har markeret med en rød ring...
« Senest Redigeret: Feb 08, 2016, 16:59 af dunas »

Offline scottedor

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 738
  • Respekt optjent: +28/-4
Sv: Montering af Dobbelt overkogsikring Scotte/Woody.
« Svar #5 Dato: Feb 08, 2016, 17:21 »
du skal bare tilslutte din overkogning  som de har været før  dvs. at du skal have din fase kørt igennem  overkogning der hvor der er forbindelse når den er aktiv om du hvor du har strøm dernede til pumpen  kan du tage strømmen der køre fasen ind i ok. og videre til styring o samler du med en kronmuffe og op til styring ,at du slår sikring i styring har intet med at gøre med ok.
men hvis du har tilsluttet komp.rens og det trækker strøm over styring kan det være det, jeg ved at hvis man skifter til keramisk eltænder skal der en 4 amp. sikring mvh erik
Scotte 16 v.4,99 på Dor 24 kedel med kedelshunt 110 l Metro med termostat

Offline kivi

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 352
  • Respekt optjent: +6/-0
Sv: Montering af Dobbelt overkogsikring Scotte/Woody.
« Svar #6 Dato: Feb 08, 2016, 18:16 »
Kan du ikke tage et billede af den du har modtaget, så er det lettere at hjælpe.
Mvh
Ole
BlackStar 1016, 16 kW, V6.76, 160+54 m2,  kompressorrens, 300L VVB med solfanger, Pellmon på Raspberry pi

Offline dunas

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 69
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: Montering af Dobbelt overkogsikring Scotte/Woody.
« Svar #7 Dato: Feb 10, 2016, 15:31 »
Så har jeg fundet ud af problemet, det virker nu. Som nævnt tidligere fik jeg helt anden type dobbelt overkogs sikring, end det billede fra tidligere indlæg, hvordan den tilsluttes. Min nye overkog er ret enkelt, pumpe og overkogs sikring er helt separat. Der for skal indgående strøm, og pumpe kun samles ved pumpe tilslutning. Og selve tilslutning fra overkog styring, skal tilsluttes direkte til overkogs funktion på den nye dobbelt overkogs sikring.
Har ikke lige et billede hvor jeg har tilsluttet det, men den ser således ud.
Må indrømme, at jeg lige havde den nye overkogs sikring med på arbejde, hvor jeg lige fik snakket med en elektriker ::)

Offline kivi

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 352
  • Respekt optjent: +6/-0
Sv: Montering af Dobbelt overkogsikring Scotte/Woody.
« Svar #8 Dato: Feb 10, 2016, 17:03 »
Nå du har måske også bestilt hos dvcenter ;D

Jeg fik nemlig præcis den du har, da jeg bestilte der, de kunne sku godt lige opdatere deres foto.
Mvh
Ole
BlackStar 1016, 16 kW, V6.76, 160+54 m2,  kompressorrens, 300L VVB med solfanger, Pellmon på Raspberry pi

Offline dunas

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 69
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: Montering af Dobbelt overkogsikring Scotte/Woody.
« Svar #9 Dato: Feb 10, 2016, 17:25 »
Nå du har måske også bestilt hos dvcenter ;D

Jeg fik nemlig præcis den du har, da jeg bestilte der, de kunne sku godt lige opdatere deres foto.

Helt enig, var også noget overrasket da jeg fik set den. Det var sgu da ikke den jeg havde bestilt :)
Men den var meget billig, gav kun 175 kr for den fætter. Alligevel træls, at de bruger et forkert billede.
http://www.dvcenter.dk/scotte-overkogningssikring-dobbelt.html
Så har du vel også tilsluttet den på samme måde som mig ?

Offline kivi

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 352
  • Respekt optjent: +6/-0
Sv: Montering af Dobbelt overkogsikring Scotte/Woody.
« Svar #10 Dato: Feb 10, 2016, 18:30 »
Ja det var også prisen der fangede mig.

Jeg kan ikke helt gennemskue dit foto vedr. tilslutning.

Men ulig anden termostat jeg har monteret, skulle pumpen på c+2 for at virke efter hensigten.
Mvh
Ole
BlackStar 1016, 16 kW, V6.76, 160+54 m2,  kompressorrens, 300L VVB med solfanger, Pellmon på Raspberry pi

Offline dunas

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 69
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: Montering af Dobbelt overkogsikring Scotte/Woody.
« Svar #11 Dato: Feb 11, 2016, 15:03 »
Ja det var også prisen der fangede mig.

Jeg kan ikke helt gennemskue dit foto vedr. tilslutning.

Men ulig anden termostat jeg har monteret, skulle pumpen på c+2 for at virke efter hensigten.

Takker for svar. Jeg har nemlig også brugt C + 2 til pumpen....