Forfatter Emne: Scotte Woddy version 4.99 Justering  (Læst 13108 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline xkfc

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +176/-24
    • mit fyr
Sv: Scotte Woddy version 4.99 Justering
« Svar #15 Dato: Feb 21, 2016, 10:58 »
Når du kører med Autoberegneren skal du ikke bekymre dig om andet end luftindstillingen. Det er din blæser type der bestemmer hvilke tal du skal bruge. http://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/ her kan du finde "standart" tal, men pas på dem, det drejer sig jo ikke om et tal, men om forbrændingen, og mange lokale faktorer spiller ind. (trækket i kedlen, pilletypen (f.eks skal mine Stampemøllen have mere end 20% mere end Barlinek) hvilken herd der benyttes betyder også meget.
Mit råd er at kigge på forbrændingen, er tallet du kommer frem til meget forskellig fra det anbefalede for din blæser kunne det være en fejl indikation, f.eks kunne din kondensator være slidt, det er noget jeg har set flere gange.
« Senest Redigeret: Feb 21, 2016, 11:11 af xkfc »
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline MHES

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Respekt optjent: +472/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Scotte Woddy version 4.99 Justering
« Svar #16 Dato: Feb 21, 2016, 11:12 »
Hej,

Du "låser" brænderen i menuen "Rens/effekt" hvor du sætter "Min. drifteffekt" og "Max. drifteffekt" til samme tal, f.eks. 10% i begge for at låse brænderen til 10%.

I min vejledning står det som om de to parametre er i menuen "Autoberegning" men det er de altså ikke i v6.28 (de der parametr havde det med at blive flyttet fra version til version  ;) )

Du kommer ind til "Basis tallene" ved at slukke for strømmen til styringen, så holder du SET-kneppen inde mens du tænder for strømmen igen og holder den trykket ind indtil basistallene kommer frem.
Baisis tallene er:
  EFFEKT LAV - Blæs lav
  EFFEKT MIDT - Blæs midt
  EFFEKT HØJ - Blæs høj
  EFFEKT - Maksimal effekt brænderen kan give
...og så kan der komme noget for ilt-styring som du ikke har  ;)

Juster de enkelte punkter med PIL-op og PIL-ned og accepter med SET.
Når du er gennem hele listen ryger du automatisk ud af funktionen og er tilbage til almindelig drift.

Hvilke Basis tal der er for din blæser kommer an på hvilken blæser det er.
For en 16 kw vil de være:
  EBM108 12-15-20
  Ecofit 180 5-10-15
  Rebeck 108 12-15-18
  Rebeck 97 12-16-20
...det er alle blæsere med kondensator
  FLO85 15-21-27
...det er en blæser uden kondensator

Hilsen
Michael

21.02.16 Tak for svarene.
Next step!
Kan nogen oplyse mig om basistallene for blæser lav, middel og høj for styring version 6.28. Jeg mener ikke, jeg kan finde dem beskrevet i manualen?
Mine blæser tal viser pt. lav 15, middel 15, høj 20 hvilket giver en noget skæv graf. ( kan hele styringen måske resettes til NBE standard setting?)
Et andet spørgsmål - i manualen side 9 under "korrektion" står der, at man skal korrigere blæseren ved 10% - 50% - og 100% drift.
Ja, men hvordan og hvor i styrengen version 6.28 låser jeg fyret således, at jeg ved, det nu yder 10 - 50 og 100 % og ved disse ydelser efterfølgende justere blæseren så den passer?
Vil jo helst ikke blæse for hårdt og blæse varmen ud af kedlen, men også sikre at kedlen kører med den ydelse der kræves ud fra behovet i huset. Altså forhindre stop / start der også giver blæst gennem kedlen.
Min afvejet pille mængede er 1,3 kg. pr. 6 min, hvilket er tastet ind på autoberegning.
Under autoberegning står mætning lav til 3,1 og mætning høj til 13,4 - formoder, at dette er % tal og ifht. snegleydelsen. og at dette korrigeres ud fra autoberegningen. Eller skal det tolkes anderledes?
Ser frem til at modtage jeres hjælp. Tak
Mvh FSJ
« Senest Redigeret: Feb 21, 2016, 11:30 af MHES »
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html