Jeps, det bedste er udluftning til det fri, hvis indblæs er 75-100mm skal der bare 200mm til det fri, så skal det nok gå. (tanken skal bare være tæt.)
Der skal en celle sluse til, ellers blæser du op af tragten..
Fedt med projekter

jeg har selv haft lavet en stor silo 8-10 ton, og en snegl til fyrets tank.. Masser af gode konstruktørtimer og erfaringer får man masser af

Første år måtte det hele ud af en nødsluse jeg havde lavet, min 4HK store nedgearede motor på den 10m lange snegl brummede bare

det gav nogle ture op og ned af trappen med en spand i hver hånd.. Efter 1½år var tankindholdet så lavt at jeg kunne grave mig ned til sneglen, og overdække 95% af den, så det kun var 15-20cm der var synlig.. Tankvogn blev bestilt og siloen fyldt igen, fedt, fedt, fedt,, sneglen virkede.. Glad tog jeg på arbejde.. efter et døgns tid ringede konen, det gav et brag, og nu havde de ingen strøm. De kunne ikke komme op på loftet til eltavlen da døren til silorummet er gennemgangsrum til fyrrum og værksted som er eneste adgangsvej... fuck x3, en kammerat måtte pille et vindue ud så de kunne lægge strøm ind igen, banke et hul i muren til fyrrummet så man kunne komme derind.. heldigvis kunne sneglen da køre, og så kunne vi jo tømme siloen stille og roligt.. for så endnu en gang at bygge den op igen.. Ny fik den mange gode år hvor den bare virkede

Efter vi fik Scotten er den dog blevet pillet ned, piller, smuld og støv gjorde at jeg ikke kunne få stabilitet over fyret, og det skal nu engang køre stabilt helt uden tilsyn i 14 dage af gangen.
Hvor er jeg glad for at ingen kom til skade da silovæggen røg sig en tur.. det havde nok betydet dødsfald..