Forfatter Emne: Hjælp - Ekstern snegl køre begge veje.  (Læst 4754 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline KennethJ

• Begynder
  • *
  • Respekt optjent: +0/-0
Hjælp - Ekstern snegl køre begge veje.
« Dato: Feb 27, 2016, 15:48 »
Hej alle,

Efter at have kæmpet med mit pillefyr Blackstar Mini 1016 10kW i et par dage er jeg ved at give op:)

Fyret har kørt uden problemer i 3 år, men nu er det begyndt at gå ud efter 10 - 20 minutters drift som følge af manglende brændsel.

Jeg har renset alt i fyret, haft brænderen afmonteret og støvsuget, tømt pillebeholderen og støvsuget denne, haft sneglen taget op og renset, men lige lidt hjælper det.

Når jeg lavet pilleafvejningerne ligger de jævnt omkring 850-900 gram pr. 6 minutter, men når først fyret er i gang passer mængden slet ikke.

Jeg har konstateret at sneglen af og til køre på begge veje, altså når fyret er i drift køre den fx 5 sekunder med uret og næste gang den så skal tilføre piller rotere sneglen så mod uret.

Er der nogle som har været udsat for ovenstående og ved om det f.eks er gearmoteren der er slidt og skal udskiftes?

/Kenneth

Problemet er at fyret går ud pga. manglende brændsel.

P

Offline michael f

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Respekt optjent: +228/-181
  • NBE Support
Sv: Hjælp - Ekstern snegl køre begge veje.
« Svar #1 Dato: Feb 27, 2016, 15:56 »
Hej alle,

Efter at have kæmpet med mit pillefyr Blackstar Mini 1016 10kW i et par dage er jeg ved at give op:)

Fyret har kørt uden problemer i 3 år, men nu er det begyndt at gå ud efter 10 - 20 minutters drift som følge af manglende brændsel.

Jeg har renset alt i fyret, haft brænderen afmonteret og støvsuget, tømt pillebeholderen og støvsuget denne, haft sneglen taget op og renset, men lige lidt hjælper det.

Når jeg lavet pilleafvejningerne ligger de jævnt omkring 850-900 gram pr. 6 minutter, men når først fyret er i gang passer mængden slet ikke.

Jeg har konstateret at sneglen af og til køre på begge veje, altså når fyret er i drift køre den fx 5 sekunder med uret og næste gang den så skal tilføre piller rotere sneglen så mod uret.

Er der nogle som har været udsat for ovenstående og ved om det f.eks er gearmoteren der er slidt og skal udskiftes?

/Kenneth

Problemet er at fyret går ud pga. manglende brændsel.

P

Det kan være kondensatoren der er problemet.
Enten en løs forbindelse, eller en defekt kondensator.
Best regards
Michael fra StokerCloud Support http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Offline KennethJ

• Begynder
  • *
« Svar #2 Dato: Feb 27, 2016, 23:11 »
Mange tak for svar, jeg må prøve at udskifte kondensatoren så.

Bare en skam det er søndag imorgen..

Offline J-B

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +3/-0
« Svar #3 Dato: Feb 27, 2016, 23:17 »
Mange tak for svar, jeg må prøve at udskifte kondensatoren så.

Bare en skam det er søndag imorgen..
Hvis du skriver hvor du er fra, så kan det være at der er en i nabolaget der har en på lager.

Offline KennethJ

• Begynder
  • *
« Svar #4 Dato: Feb 27, 2016, 23:30 »
Kunne være skønt. Vestsjælland - Korsør

Offline nasty

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +6/-2
« Svar #5 Dato: Feb 28, 2016, 06:36 »
Det var da godt nok mærkeligt mit har gjort det samme  ^-^ også ca samme alder jeg købte ny motor og kondensatoren da jeg ville være helt sikker havde kun en 1 fart kondensatoren til at ligge det KAN den køre med MEN den doser af Heleved til med den på. Vil også lige tilføje at motoren på sneglen sider aller helves fast med Loctite så godt med varm kan det skilles af 
start med at skifte kondensatoren
V7 styring på en
Woody 10 kW blackstar mini 1016 opvarmer  133 m2
kompressorens trækstabilisator
vvp via 3vejs ventil
Iltsryring
Flad herd
pelvac vakuum sug

http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/showmain.php?mac=allan1978