Forfatter Emne: Hvordan beregnes om skifte kan betale sig?  (Læst 19724 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Frank Chr.

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1344
  • Respekt optjent: +32/-3

Offline Ismanden777

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 1
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Hvordan beregnes om skifte kan betale sig?
« Svar #16 Dato: Apr 27, 2016, 10:21 »
Må erklærer mig enig personen, der skriver følgende

Hej,

Sådan lige-over regnet, så går der 2 kg træpiller på 1 l fyringsolie, så du vil altså komme til at bruge ca. 2 tons træpiller om året  ;)

Når du nu linker til absolut-træpiller, så skal jeg lige gøre dig opmærksom på at prisen er afhentet i Tyskland  ;)
...det er nemlig træpiller med lav tysk moms, så du skal lige tillægge transport.
Tommelfinger-regel er at træpiller koster ca. 2 kr pr. kg +/-  ;)
Så er der straks nogen der siger at de kan købe til 1,5 kr. pr. kg eller sådan noget, hvis de selv henter på naboens trailer eller køber 36 tons på en trailer fra Letland, men i snit ligger det altså deromkring  ;)

Så kommer der så noget helt andet...
...nemlig om du kan få fornuftig drift med et træpillefyr når dit varmebehov er så lavt.
Jeg ville måske se efter en varmepumpe i stedet, enten jord-til-vand eller luft-til-vand


Hilsen

Mads Jensen
www.mikonomi.dk/penge/laan-penge/

Offline AlexanderK

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 1
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Hvordan beregnes om skifte kan betale sig?
« Svar #17 Dato: Aug 30, 2016, 12:02 »
Her er bæstet  ;) http://www.rec-indovent.se/wp-content/uploads/freddy_manual.pdf
Er det den du har købt brugt Frank Chr. eller? ;)

Må erklærer mig enig personen, der skriver følgende

Hej,

Sådan lige-over regnet, så går der 2 kg træpiller på 1 l fyringsolie, så du vil altså komme til at bruge ca. 2 tons træpiller om året  ;)

Når du nu linker til absolut-træpiller, så skal jeg lige gøre dig opmærksom på at prisen er afhentet i Tyskland  ;)
...det er nemlig træpiller med lav tysk moms, så du skal lige tillægge transport.
Tommelfinger-regel er at træpiller koster ca. 2 kr pr. kg +/-  ;)
Så er der straks nogen der siger at de kan købe til 1,5 kr. pr. kg eller sådan noget, hvis de selv henter på naboens trailer eller køber 36 tons på en trailer fra Letland, men i snit ligger det altså deromkring  ;)

Så kommer der så noget helt andet...
...nemlig om du kan få fornuftig drift med et træpillefyr når dit varmebehov er så lavt.
Jeg ville måske se efter en varmepumpe i stedet, enten jord-til-vand eller luft-til-vand


Hilsen

Mads Jensen
www.mikonomi.dk/penge/laan-penge/
Jeg er enig med dig Mads. alt for mange vender tuden mod tyskland for at købe "billigere"! Det er dog sjældent at det kan betale sig medmindre at man bor lige på den anden side af grænsen, for transportomkostninger vil der jo altid være lidt af, uanset om du køber i danmark eller nogle kilometre over på den anden side af en landegrænse. Det samme med sodavand, kød og hvad der ellers kan lokke os afsted. :(

Offline Ole S

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1088
  • Respekt optjent: +25/-4
Sv: Hvordan beregnes om skifte kan betale sig?
« Svar #18 Dato: Aug 30, 2016, 16:04 »
Hej
Jeg er ikke enig med dig Alexander. Jeg bruger Barlinek, som jeg betegner som en god træpille i den bedre ende.

Selv når man bor i det nordjyske kan de været leveret på adressen til 1724kr pr tons ved 4 paller. Det er der vist ikke mange danske forhandlere der kan hamle op med.

Her er bæstet  ;) http://www.rec-indovent.se/wp-content/uploads/freddy_manual.pdf
Er det den du har købt brugt Frank Chr. eller? ;)

Må erklærer mig enig personen, der skriver følgende

Hej,

Sådan lige-over regnet, så går der 2 kg træpiller på 1 l fyringsolie, så du vil altså komme til at bruge ca. 2 tons træpiller om året  ;)

Når du nu linker til absolut-træpiller, så skal jeg lige gøre dig opmærksom på at prisen er afhentet i Tyskland  ;)
...det er nemlig træpiller med lav tysk moms, så du skal lige tillægge transport.
Tommelfinger-regel er at træpiller koster ca. 2 kr pr. kg +/-  ;)
Så er der straks nogen der siger at de kan købe til 1,5 kr. pr. kg eller sådan noget, hvis de selv henter på naboens trailer eller køber 36 tons på en trailer fra Letland, men i snit ligger det altså deromkring  ;)

Så kommer der så noget helt andet...
...nemlig om du kan få fornuftig drift med et træpillefyr når dit varmebehov er så lavt.
Jeg ville måske se efter en varmepumpe i stedet, enten jord-til-vand eller luft-til-vand


Hilsen

Mads Jensen
www.mikonomi.dk/penge/laan-penge/
Jeg er enig med dig Mads. alt for mange vender tuden mod tyskland for at købe "billigere"! Det er dog sjældent at det kan betale sig medmindre at man bor lige på den anden side af grænsen, for transportomkostninger vil der jo altid være lidt af, uanset om du køber i danmark eller nogle kilometre over på den anden side af en landegrænse. Det samme med sodavand, kød og hvad der ellers kan lokke os afsted. :(
Mvh Ole S.

RTB10 vers.7 150l. vvb
105 kvm plus 40 uisoleret værksted

Offline Frank Chr.

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1344
  • Respekt optjent: +32/-3
Sv: Hvordan beregnes om skifte kan betale sig?
« Svar #19 Dato: Aug 30, 2016, 22:23 »
@Alexsander

Nej "dyret" står i stuen hos datter og svigersøn.  :)
« Senest Redigeret: Aug 30, 2016, 22:31 af Frank Chr. »