Forfatter Emne: Hjælp til RTB Pillefyr  (Læst 8495 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jens D

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 1
  • Respekt optjent: +0/-0
Hjælp til RTB Pillefyr
« Dato: Jun 21, 2016, 19:55 »
Hej med jer.

Jeg har desværre købt et RTB 10 kw Pillefyr for tre måneder siden.
Da det blev monteret og havde kørt lidt tid kom der en pivelyd fra det, det tog mig lidt tid at lokalisere hvor den kom fra.
Jeg har fundet ud af at den kommer når det kører aske ud i askeskuffen.
Da jeg snakkede med montøren om det fik jeg af vide at det var normalt, jeg syntes det er blevet højere gennem de sidste to måneder.
Jeg kan se der er blankt metal i bunden af det rør hvor sneglen sidder.
Jeg har mange gange fortrudt min valg af fyr da jeg kender en del andre der har pillefyr som ikke har det problem.
Er der nogen her inde der kan fortælle mig om det er normalt eller om der kan gøres noget ved det?

Håber der er nogen der kan hjælpe!!
« Senest Redigeret: Jun 21, 2016, 19:56 af Jens D »

Offline Bjarne Larsen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 952
  • Respekt optjent: +24/-0
Sv: Hjælp til RTB Pillefyr
« Svar #1 Dato: Jun 21, 2016, 23:03 »
Hej med jer.

Jeg har desværre købt et RTB 10 kw Pillefyr for tre måneder siden.
Da det blev monteret og havde kørt lidt tid kom der en pivelyd fra det, det tog mig lidt tid at lokalisere hvor den kom fra.
Jeg har fundet ud af at den kommer når det kører aske ud i askeskuffen.
Da jeg snakkede med montøren om det fik jeg af vide at det var normalt, jeg syntes det er blevet højere gennem de sidste to måneder.
Jeg kan se der er blankt metal i bunden af det rør hvor sneglen sidder.
Jeg har mange gange fortrudt min valg af fyr da jeg kender en del andre der har pillefyr som ikke har det problem.
Er der nogen her inde der kan fortælle mig om det er normalt eller om der kan gøres noget ved det?

Håber der er nogen der kan hjælpe!!

Hvis du er ked af du har du købt det vil jeg godt bytte med mit gamle Scotte fyr  :) nå spøg til side , hvis det ikke er i orden skal sælger af fyret afhjælpe problemet , kan du forklare nærmere hvad der piber måske med et billed så er der nok en kvik sjæl her på forum der kan hjælpe dig .
10 kw Scotte / Black Star kedel V7 043
110 l Metro therm combibeholder
VVB priotering
http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/showmain.php?mac=bjarnelarsen

Mere rygvind på cykelstierne

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4447
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Hjælp til RTB Pillefyr
« Svar #2 Dato: Jun 22, 2016, 14:32 »
Jeg vil dælme ikke bytte med min Scotte  :) dertil er jeg alt for glad for den.  ;D

Det burde naturligvis kunne fikses. NBE er hurtige til at sende nyt grej og opdateringer ud, og jeg syntes ikke altid det er testet længe nok. Jeg har også selv modificeret nogle småting for at fyret var 100% som jeg ville have det.

Hvis montøren siger at det er som det skal være så må du få en anden til at vurdere det, optag det evt. på video og læg det på youtube, så kan du linke til det så andre ejere kan give deres besyv med.

Et pillefyr skal ikke komme med mærkelige lyde, men helt lydløst bliver det aldrig. Det består jo af flere motore,snegle og blæser, man vil nok også altid kunne høre pillerne falde ned til brænderen.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline John Doe

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 126
  • Respekt optjent: +11/-4
    • Mit fyr
Sv: Hjælp til RTB Pillefyr
« Svar #3 Dato: Jun 23, 2016, 03:59 »
Det er højst sandsynligt askesneglen. Den hyler også i min. Nogle kan ikke lide den lyd, for mig rører det mig ikke. Der er vist nogle her inde der har en løsning på det problem.