Jeg syntes ikke jeg kan konkludere tæring ud fra billedet, måske kan jeg se noget glassod som kommer hvis justeringen ikke er i orden.
Du kan godt justere mætningen selv men det er vigtigt at bruge tabellen til de gamle V4 styringer ellers aner man ikke hvor man er henne og det er meget nemt at få forkert forbrænding.
Kedlen skal ikke indkøbes i forhold til brænderen, den dimensioners i forhold til energibehovet og det skal brænderen i øvrigt også.
Man får det bedste resultat ved at justere brænderen efter anbefalingen fra NBE. Det reder ikke meget at købe en ny kedel hvis man bare fortsætter med fejl justeringer så holder den nye jo heller ikke.
Mig bekendt har de ikke ændret på brænderen så du burde kunne vælge imellem RTB og BS hvis du vil have ny kedel, hvis man vil krejle og se bort fra anbefalinger kan jeg kun anbefale BS kedlen, RTB er jo designet til at klare det hele selv men det kan absolut kun lade sig gøre hvis man indjusterer slavisk efter anbefalingerne, man er totalt chanceløs hvis man begynder at rode med mætninger.