Forfatter Emne: Underjordisk silo  (Læst 6977 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline sochr

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 1
  • Respekt optjent: +0/-0
Underjordisk silo
« Dato: Okt 01, 2016, 16:35 »
Hej.

Vi overvejer en underjordisk silo til træpiller.
Er der nogen der har erfaring med sådan en og hvor kan man evt. købe?
Skal den mon isoleres?

Mvh Søren

Offline Bjarne Larsen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 952
  • Respekt optjent: +24/-0
Sv: Underjordisk silo
« Svar #1 Dato: Okt 01, 2016, 18:26 »
Du skal være sikker på den er helt tør , fugtige piller kan ikke bruges i et pillefyr
10 kw Scotte / Black Star kedel V7 043
110 l Metro therm combibeholder
VVB priotering
http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/showmain.php?mac=bjarnelarsen

Mere rygvind på cykelstierne

Offline DBS

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 40
  • Respekt optjent: +3/-0
Sv: Underjordisk silo
« Svar #2 Dato: Okt 02, 2016, 06:56 »
Du skal overveje det nøje,har selv leget med ideen, det som jeg mener du skal være opmærksom på er fugt, og kondens.

Kondens vil nok være din værste fjende, da tanken er i jorden er den kold, og kommer der varm luft til, med fugt indehold, kan den kondensere på siderne.
Prøv at tænke på en kold øl du tager med ud på terrassen en varm sommer dag.

Jeg fladte over dette link:

http://www.treco.co.uk/products/boiler/geotank-fuel-store

Og de skriver også:

Air circulation prevents condensation and static discharge is prevented through the special, hard wearing plastic material.

Det som jeg forstår, er at luft fra vakuum systemet kommer retur til tanken, for ikke at trække fugtig luft ned i tanken.

For mig røg ideen primært på det hul i jorden jeg skulle have for at opbevarer 6 tons, men man kan jo lave det mindre.

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4447
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Underjordisk silo
« Svar #3 Dato: Okt 02, 2016, 08:35 »
Hej Søren

Det kunne være fint om vi vidste hvilket fyr du har.

Hvis det er en stor alt spisende stoker kan ideen være god nok, hvis det er en lille pille følsom pillebrænder ville jeg ikke binde an med at putte piller ned i en jordtank. Jeg har fjernet min store tank og pille fremføringssystem og får leveret i sække.. Jeg er meget glad for den beslutning. I teorien sparer stor tank og indblæsning arbejde, i praksis var det meget omvendt.. Det er bare noget bøvl når noget går galt.
« Senest Redigeret: Okt 02, 2016, 08:36 af xkfc »
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline Ole S

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1088
  • Respekt optjent: +25/-4
Sv: Underjordisk silo
« Svar #4 Dato: Okt 02, 2016, 10:39 »
Nu ved jeg ikke hvilken tank du har tænkt på, men den skal dælme være 1000% tæt, det mindste fugt og de piller er ødelagt. Husk også på at pillerne skal blæses ind fra blæsebil, det vil betyde MEGET smuld da mange går i smadder undervejs, det skal du tage højde for, plus der skal laves udluftning fra tanken i jorden, da luften skal væk/ud når bilen blæser pillerne ind. Bestemt ikke et projekt jeg ville binde an med.
Som der siges få det i sække, det giver også varmen en ekstra gang, når de skal fyldes i siloen.  ;)
Mvh Ole S.

RTB10 vers.7 150l. vvb
105 kvm plus 40 uisoleret værksted