Forfatter Emne: HJÆLP !BioMax propper til i indgangen til herden og fyret brænder ud  (Læst 8637 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline LHHstoker

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 4
  • Respekt optjent: +1/-0
Hej

Hvordan kommer man til livs, at piller stopper i slisken ned til herden. ? Jeg renser og renser og har prøvet at skifte til 6 mm fra 8mm træpiller
Uden at det hjælper. Fyret propper til af træpiller inden de når ned til herden, og fyret brænder ud.

Håber nogen kan hjælpe mig.
« Senest Redigeret: Okt 18, 2016, 10:37 af LHHstoker »

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4447
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Det er jo lidt svært når man ikke kan se hvad der er galt, det nemmeste er jo at kigge efter hvad der holder dem tilbage. Hvis man ikke kan se det, kan man måske tage et billede med et lille kamera, eller 2 telefoner som kan virke som inspektionskamera. Når problemet er der med koldt fyr kan det jo godt lade sig gøre.

Der er også flere typer Biomax, og jeg ved ikke om de er ens.

Det kan også være du er heldigere på Stokerpro.dk, der er %vis flere der har andre fyr end NBE's, Der er en desideret  BioMax tråd, men start lige med lidt flere detaljer, så får du måske et svar i stedet for et spørgsmål.  :)
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline Frank Chr.

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1344
  • Respekt optjent: +32/-3
Jeg ved at Pellux har en "vippeanordning" i bunden af skakten som har voldt problemer, kan det tænkes at Biomax også er født med sådan en "dims".
Men ellers tænker jeg det er lange piller eller et fremmedlegeme der har sat sig på tværs.  :)

Offline LHHstoker

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 4
  • Respekt optjent: +1/-0
Hej Kenneth.

Ja selvf. undskyld. Jeg prøver at sende et billede. Det er i slisken ned til herden.  Jeg kan se, at der er ligesom nogle "revner" på tværs, og det er formentlig belægning af sod. Men prøver at rense så godt jeg kan. Måske det kan hjælpe med noget værktøj der kan bruges.  Det er næsten umuligt at få værktøj langt nok ned, da der ikke er ret meget plads fra knækket og resten af vejen ned.

Håber billedet kan give nogle ideer, for jeg er ved at gå ud af mit gode skind

Mange hilsner
Lisbet

Offline Ole S

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1088
  • Respekt optjent: +25/-4
Hej
Hvis du er 100% sikker på at det er slisken der er problemet, er mit forslag følgende:

Det ligner der sidder noget gravrust på slisken, du skal ha den skilt ad og renset FULDSTÆNDIG i bund, evt med vinkelsliber. Der sker sikkert det at det begynder med lidt smuld, som så bygger sig op.
Kan du ikke rense den glat som en barnenumse, så køb en ny slisk, hvis man kan, vvs-eksperten forhandler Biomax.
Mvh Ole S.

RTB10 vers.7 150l. vvb
105 kvm plus 40 uisoleret værksted

Offline LHHstoker

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 4
  • Respekt optjent: +1/-0
Hej Ole.

Tak for svar. Ja det kan være jeg skal prøve det.
Jeg kontakter VVS-eksperten.

Offline Ole S

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1088
  • Respekt optjent: +25/-4
Jeg synes du skal gøre dig selv den tjeneste at forsøge at se hvad der går galt, ophold dig i nærheden af fyret, og hold øje med mellemrum.
Grunden til jeg skriver dette er, at jeg tvivler noget på, at det er slisken der er problemet, synes ikke det kan være rigtigt, at den stopper til. Mit gæt er at der går noget galt med forbrændingen, måske alt for mange piller, der til sidst kvæler bålet.

Har du fysisk set at pillerne ligger op ad slisken uden at kunne skride ned?
Mvh Ole S.

RTB10 vers.7 150l. vvb
105 kvm plus 40 uisoleret værksted

Offline LHHstoker

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 4
  • Respekt optjent: +1/-0
Hej

Hvis nogen skulle få brug for denne hjælp, vil jeg lige opdatere sidste nyt.

Jeg har fundet ud af, hvordan jeg løser dette problem.   Der har hele tiden været dannet en "kage" af koks i herden, som tidligere ikke har givet problemer, da luften har kunnet passere, men med tiden har luften fået svært ved at passere hvilket har givet dårligere og dårligere forbrænding, som så har skabt dette problem i slisken.
Jeg fandt ud af ved at bruge en "rensestang uden børste" og hakke med spidsen helt ned i herden, hvorved "kokse-kagen" brydes i stykker, så at luften dermed får fri adgang igennem herden. Nu kører fyret uden problemer.

Så pyha lang tids frustrationer er endelig løst.

Mange hilsner
Lisbet