Hej alle!
Jeg har lige fået et RTB 30 kW sat op, og har fået installeret udvidelsesprint, med iltstyring og ekstra IO.
Mit hus har vejrkompensering på radiator strengen, som der er forbundet til udvidelses printet.
Kedlen kører efter 60 grader setpunkt, med +10/-5 grader i hysterese for pumpestyring.
Og her kommer så første problem / spørgsmål; -Håber i kan vejlede mig til korrekt indstilling
hvis kedlen opnår 70 grader (10 grader over setpunkt) slukker den, og fyrets cirkulationspumpe slukkes. Det er sådan set fint nok, MEN radiator pumpen slukkes også på samme tid.
Det skal den jo ikke!!
Radiator pumpen skal blive ved med at køre, og kun stoppe hvis gennemsnit udetemperatur stiger over eksempelvis 18 grader.
(pumpen skal vel også køre som frostsikring: hvis der er fejl på fyret og det fryser udendørs)
Shunt ventil på vejrkompensering kører meget langsommere, end styringen forventer (vandretid er 140 sek)
-er det muligt at tilpasse styringens styrepulser til den lange vandringstid? eventuelt ved at forøge forstærkning (P-led)?
Og lige et spørgsmål til systemindstillinger / password:
Er det muligt at ændre password på fyret?
-hvis nu ens tablet/telefon bliver stjålet, kan fyret styres uden at jeg har mulighed for at forhindre dette (kun ved at koble det fra netværk).
Sig til hvis der skal et par billeder på, eller manger info/etc.
Fyret har kørt i ca 3 uger nu.