Forfatter Emne: 16KW Woody Comfort Fejltænding  (Læst 3823 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bjarne.h

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 26
  • Respekt optjent: +0/-0
16KW Woody Comfort Fejltænding
« Dato: Maj 07, 2009, 06:31 »
Hey, vi har fået nyt fyr for et par måneder siden, og i starten kørte det egentlig rigtig godt uden problemer, men så begyndte dne at gå ud om natten og skrive fejlltændning, og det er blevet oftere og oftere, og nu er det min, 1 gang i døgnet at det går ud. og oftes om natten eller gerne hvis vi ikke er hjemme hele dagen. Jeg har læst flere af jeres indlæg og prøvet at justere lidt ind efter hvad i har rådet til, men uden rigtig held, jeg har træk stabilisator i røgrøret, og bruger flex heat piller, de skulle være gode, vores naboer bruger de samme piller uden problemer (men med andet fyr) Har renset fyret flere gange og syntes jeg har været grundig hver gang. er der et sted hvor man kan finde en oversigt over hvad de forskellige ting man kan justerer har af funktion. Jeg er ved at være ret  træt af fyret har næsten fortrudt vi har købt det fyr, regnede ikke med det skulle give alle de problemer. er der nogen der har nogle der har nogle flere guldkorn?

Offline Sonata

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 50
  • Respekt optjent: +2/-0
    • Fyrdata
Sv: 16KW Woody Comfort Fejltænding
« Svar #1 Dato: Maj 07, 2009, 11:25 »
Nu skriver du ikke hvad du allerede har prøvet, men...

Hvilken type eltænder har du - hvid eller rød? Hvis den er hvid, så skal der laves lidt om på standardindstillingerne (100% effekt, flere minutter).

Lykkes det altid at starte manuelt? Nu ligger der jo piller på hærden fra 1. forsøg, dvs. anden gang får den dobbelt dosis. Så hvis det altid virker 2. gang, kunne det tyde på for få piller til opstart. I så fald kan du slå autoberegning fra, og øge pillemængden til optænding.

Er den generelt svær at få liv i, så prøv at sænke blæs ved eltænding en smule. Der skal selvfølgelig luft til bålet, men omvendt nedkøler luften jo også eltænderen. Dette er værst for den hvide eltænder.

Husker du at tørre fotocellen ren, så den kan se ilden inden der er timeout? Prøv også at sænke grænseværdien fra 10 til 5 lux.

Jeg vil ikke beskrive i detaljer hvor du ændrer ovenstående, da jeg ikke ved om du har interface eller ej. Og jeg sidder på jobbet, så faren for at huske forkert er stor  ;).
Mvh
   Tom

Offline Bjarne.h

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 26
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: 16KW Woody Comfort Fejltænding
« Svar #2 Dato: Maj 07, 2009, 18:36 »
min eltændner er hvid og den stod til 10 min,og nu har jeg sat den op til 13 min og så har jeg justeret lidt ned for blæseren under optændning så må vi se om det virker, og så har jeg prøvet at stille de ting tilbage jeg har justeret på, sådan for at prøve et nyt udgangspunkt, så må vi se hvad der sker, jeg krydser finger.

Offline Bøje

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 10
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: 16KW Woody Comfort Fejltænding
« Svar #3 Dato: Maj 07, 2009, 22:12 »
Jeg vil bare lige indskyde, at der rent faktisk også findes piller som bare er sværere at få gang i end andre  - Stampemøllens for eksempel.
Hvis du kører med en mørk og hård pille kan det være en del af problemet.
Men sørg under alle omstændigheder for at holde hærden og området omkring hullerne til el-tænderen rent; det hjælper også.

Offline Bjarne.h

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 26
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: 16KW Woody Comfort Fejltænding
« Svar #4 Dato: Maj 07, 2009, 22:24 »
Hmm det hjalp ikke rigtig at give el-tænderen længere tid og lidt mindre blæse under optænding og gå ned på 5 lux, nu er jeg gået fra autoberegning og øget mængden af piller, er gået fra 25 til 27 ved ikke hvor meget jeg kan ændre mængden eller hvad mængden måles i, om det er gram eller? for så kunne den måske godt tåle lidt mere endnu. men må se om jeg får tid at kigge på det imorgen, har lige en konfirmation vi skal til også

Offline Bjarne.h

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 26
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: 16KW Woody Comfort Fejltænding
« Svar #5 Dato: Maj 08, 2009, 08:41 »
igår inden jeg gik i seng var jeg nede og rode lidt med fyret igen, gav den 15 min på eltænderen og nu har den for 1. gang i 14 dage kørt i 10 timer uden stop, så nu venter jeg spændt på at se hvor lang tid den køre uden stop