Forfatter Emne: Trådløs løsning til varmtvand beholder  (Læst 5249 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline SteenK

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 1
  • Respekt optjent: +0/-0
Trådløs løsning til varmtvand beholder
« Dato: Dec 09, 2016, 13:27 »
Problem:

Pillefyr er monteret i skur - ca. 20m fra hus. Varmtvandsbeholder er placeret inde i huset. Det er ikke muligt at trække ledninger fra føler til fyr.

Jeg har brug for at kunne udnytte fyrets varmtvands pririotering og leder derfor efter en trålløs løsning der kan sende et signal fra føleren i varmtvandsbeholderen til fyrets computer.
Det skal gå begge veje. Computeren i fyret skal herefter kunne sende signal til 3-vejs ventilen når varmtvandsprioiteringen starter

Jeg kan simpelthen ikke finde noget der kan det. Er der nogen der har erfaringer med det problem og har løst det?????


Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4447
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Trådløs løsning til varmtvand beholder
« Svar #1 Dato: Dec 09, 2016, 16:34 »
Det er efterspurt de 8 år jeg har haft pillefyr og været på forum, og endnu har jeg ikke hørt om en brugbar løsning, men hvis økonomi ikke er det mindste problem er jeg helt sikker på det kan laves.

Du skal have fat en en dims der måler temperaturen via føleren du bruger, det skal så omsættes til trådløs, i den anden ende skal en trådløs dims modtage signalet og omsætte det til den føler der skal i styringen...
Det vil nok altid være nemmere og billigere at grave.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Trådløs løsning til varmtvand beholder
« Svar #2 Dato: Dec 09, 2016, 16:38 »
Hmm, det kan løses   ;)
...men det er altså ikke noget der er hyldevare og det koster.

Med 20 m mellem hus og fyrrum er det væsentligt lettere og billigere at lave det den traditionelle vej.

Hvis du absolut vil lave det trådløst, skal du have en temperaturføler tilsluttet et kontrolrelæ ved VVB'en som igen er tilsluttet en transmitter, der sender til en reciever med en relæudgang ved styringen.
Relæudgangen kan så skifte mellem to faste modstande i temperaturindgangen for VVB i styringen.

Så skal du have en transmitter tilsluttet 3-vejs ventiludgangen i styringen, der sender til en reciever med telæudgang ved VVB'en.
Relæudgangen skal så bruges til at omskifte 3-vejs ventilen.

Altså bæde besværligt og bekosteligt.

Hilsen
Michael


Problem:

Pillefyr er monteret i skur - ca. 20m fra hus. Varmtvandsbeholder er placeret inde i huset. Det er ikke muligt at trække ledninger fra føler til fyr.

Jeg har brug for at kunne udnytte fyrets varmtvands pririotering og leder derfor efter en trålløs løsning der kan sende et signal fra føleren i varmtvandsbeholderen til fyrets computer.
Det skal gå begge veje. Computeren i fyret skal herefter kunne sende signal til 3-vejs ventilen når varmtvandsprioiteringen starter

Jeg kan simpelthen ikke finde noget der kan det. Er der nogen der har erfaringer med det problem og har løst det?????
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html