Forfatter Emne: gejs eko 35  (Læst 7797 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline lybeck

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 2
  • Respekt optjent: +0/-0
gejs eko 35
« Dato: Jan 07, 2017, 11:07 »
hej. her inde er ny i dette forum,så vil bare lige høre om der er andre der har en gejs eko 35 fyr og hvis der er vil jeg da gernre høre jeres erfaring med det da jeg syntes at havde læst nogen mener det er et dårligt fyr fordi det ikke er en gasogen kedel,men den er jo da godkendt til en 303 klasse 3. og måske nogen har nogle fif til den kan blive mere økomomisk  hilsen lybeck

Offline Ole S

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1088
  • Respekt optjent: +25/-4
Sv: gejs eko 35
« Svar #1 Dato: Jan 07, 2017, 12:41 »
Fordi den er godkendt efter en ældre norm, gør det jo ikke nødvendigvis til et dårligt fyr. Du finder nok ikke mange erfaringer herinde, da det jo mest er NBE brugere der holder til her.
Men fyrer du med brænde i den, er det rigtigt nok at et gasogen fyr er vejen frem, de præsterer nogle helt andre virkningsgrader, end ældre underforbrændingskedler. Fyrer du udelukkende med træpiller, er gasogen ikke måden på det.
Mvh Ole S.

RTB10 vers.7 150l. vvb
105 kvm plus 40 uisoleret værksted

Offline lybeck

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 2
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: gejs eko 35
« Svar #2 Dato: Jan 07, 2017, 12:51 »
ja jeg fyre kun med brænde lidt forskælligt hvad det er for noget træ,palle træ nedbrynings træ og alm skov træ,jeg valgte den her model for år tilbage da jeg godt kunne lide den var så simpel ja så er der jo ikke så meget der kan gå istykker ;D men den bruger jo nok lidt mere træ end som en gassogen,men det er jo ikke let at få alt :D