Forfatter Emne: Ønsker og forbedringer til Stokercloud  (Læst 210850 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Vejloe

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 18
  • Respekt optjent: +0/-0
  • If it aint broke, Don't fix it!
Sv: Ønsker og forbedringer til Stokercloud
« Svar #135 Dato: Jan 23, 2019, 19:29 »
Jeg kunne godt tænke mig at forbrugs oversigten kunne kigge 13 mdr tilbage så man havde mulighed for at holde 2 måneder op mod hinanden.
RTB10 - 16kw m. 320kg. indvendigt magasin og 6T udvendigt magasin. opvarmer 230m3 hus fra 1920
Årligt forbrug 9000kg
https://stokercloud.dk/v3/#/vejloe/main-page

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Ønsker og forbedringer til Stokercloud
« Svar #136 Dato: Jan 29, 2019, 10:48 »
Jeg kunne godt tænke mig at forbrugs oversigten kunne kigge 13 mdr tilbage så man havde mulighed for at holde 2 måneder op mod hinanden.

Hej,

Tak for forslaget. Det giver ganske god mening.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline Steen Andersen

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 59
  • Respekt optjent: +4/-2
Sv: Ønsker og forbedringer til Stokercloud
« Svar #137 Dato: Feb 04, 2019, 21:07 »
Hej

Bliver der snart udgivet en ny s.w. til V7?
Eller satser man fremadrettet kun på V13?

Mvh
Steen
Opvarmer 223m2 bolig, opført 1976
Ny varmekilde 2023:12 kw varmepumpe fra DBVVS
Tidligere varmekilde: 10 kw NBE brænder på DOR kedel

Offline Hjemme teori

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1884
  • Respekt optjent: +76/-5
Sv: Ønsker og forbedringer til Stokercloud
« Svar #138 Dato: Feb 05, 2019, 14:08 »
Hej

Bliver der snart udgivet en ny s.w. til V7?
Eller satser man fremadrettet kun på V13?

Mvh
Steen

Måske forkert forum, da det omhandler cloud'en ?

Og til min orientering udvikles der ikke længere på V7, men der kan komme rettelser, hvis der findes fejl eller større uhensigtsmæssigheder.
- Mvh Sophus

16kW scotte - V7, 200L VVB, Atmos DC 25GD , 1800L buffer,  solvarme 4,8 m2, 154m2 beboelse
årsforbrug 5 tons brænde/piller, Solceller 5100WP øst/vest vendt

Offline Hjemme teori

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1884
  • Respekt optjent: +76/-5
Sv: Ønsker og forbedringer til Stokercloud
« Svar #139 Dato: Mar 02, 2019, 10:29 »
På mit månedsforbrug i clouden, vises måned og kilo når man holder musen oven på en stolpe.

for december skriver den december 2028
for januar skriver den også december 2018
for februar skriver den januar 2019
for marts skriver den marts 2019
- Mvh Sophus

16kW scotte - V7, 200L VVB, Atmos DC 25GD , 1800L buffer,  solvarme 4,8 m2, 154m2 beboelse
årsforbrug 5 tons brænde/piller, Solceller 5100WP øst/vest vendt

Offline amadsen

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 6
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Ønsker og forbedringer til Stokercloud
« Svar #140 Dato: Mar 19, 2019, 13:30 »
Jeg har en installation med et RTB 16kW pillefyr med ver. 13 styring, en 1000 liters akkumuleringstank, en 150 liters VVB og 17 m2 solfangere. Jeg en pumpe og veksler sat til akkumuleringstanken så jeg om sommeren kan opvarme vores pool med den overskudsvarme der kommer fra solfangerne. Akkumuleringstanken har 4 niveauer med 4 temperaturfølere. Jeg har 2 varmekredse som vejrkompenseres. Temperaturreguleringen i varmekredsene sker med 4-vejs ESBE ventiler der udnytter lagdelingen i akkumuleringstanken og derved den varme som solfangerne kan levere selv ved lave temperaturer. VVB har sin egen pumpe som aktiveres når der er behov for opvarmning.
Jeg vil høre om det er muligt at man under solfanger delen kunne vælge en akkumuleringstank uden indbygget VVB. Som jeg lige ser det vil det flytte nogle parametre. VVB vil så kun have et setpunkt. Alt vedrørende solfangerparametre vil så blive i forhold til akkumuleringstanken. Ekstern stop på temperatur kunne så være i forhold til en føler i akkumuleringstanken eller 2 følere med en logisk funktion for at sikre at der altid er varmt vand i toppen af akkumuleringstanken. Det skal være muligt at vælge om fyret skal starte ved kald fra VVB. I mit setup kan der jo være rigelig varme i akkumuleringstanken og derfor er ekstern stop aktiv. Hvis ekstern stop undervejs i opvarmningen af VVB bliver inaktiv vil fyret starte og sikre at der er varme til VVB.
Ud fra temperaturerne i akkumuleringstanken skal det så også være muligt at kunne komme af med overskudsvarme. Det vil kræve at man kan aktivere en eller flere udgange i forhold til f. eks. temperaturfølerne. I mit tilfælde så jeg kan aktivere pumpen til poolveksleren.
Der kunne også være nogle frie indstillinger som ikke er låst i forhold til en funktion så man kunne styre nogle udgange f.eks. pumpe eller ventil i forhold til nogle indgange f.eks. temperatur, temperaturdifferens eller andet.
Der er sikkert flere indstillinger som kunne være interessante og sikkert også noget jeg ikke har tænkt på, men det er lige en start for at høre om det kunne være en mulighed.
Mvh Anders

Offline cbak

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 37
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Ønsker og forbedringer til Stokercloud
« Svar #141 Dato: Apr 22, 2019, 17:46 »
Jeg kunne godt tænke mig jeg kunne sammenligne pille forbrug på måneds basis. Sagt på en anden måde, at der vises pille forbrug for 13 måneder i stedet for 12 måneder. Jeg vil gerne kunne se forbruget for Maj og Maj året før.

//Claus
Scotte 16 kw
Vvb priotering 3 vejs
V Version 10.0463
http://www.stokercloud.dk/dev/clausbak.html

Offline SKM

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 439
  • Respekt optjent: +17/-1
    • Stokercloud - Midlertidig lånestyring
Sv: Ønsker og forbedringer til Stokercloud
« Svar #142 Dato: Okt 31, 2019, 07:24 »
Jeg har lige opdaget at jeg ikke længere kan se O2 testværdi i stokerCloud loggen. Er det fjernet med vilje?

Jeg synes det var en skøn ting at kunne holde øje med om O2% var ca. 20,9 ved hver ventilering af kedel :)
Mvh Steffen
________________________________________________________________
8) "Ønsker du tid med frænder'n - få kompressorrens på brænder'n" 8)
    :o Nu med varme og pyntet fyrrum til BS1016mini 20kW v7.xxx :o

Offline richard_schroder

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 70
  • Respekt optjent: +3/-0
Visning af INGEN LYS alarm i LOGGEN
« Svar #143 Dato: Nov 19, 2019, 13:42 »
når der ikke har været lys på føleren i 2 minutter , skal det naturligvis fremgå af loggen, således at man kan kigge tilbage og se hvornår og hvor ofte det sker.

man kan selfølgelig bruge grafen, og vise LYSføler der, så vil kan ihverfald 48 timer tilbage kunne se hvor tit den ikke ser lys, og om det er ved at være tid at pudse den.

det er bare ikke så nemt at se om de har været et meget korvarigt ingen-lys, eller om der reelt har været uden lys i mere end 2 minutter,  så at logge det i loggen er bare det mest naturlige.

Loggen er jo ligesom en log over hændelse, og ingen-lys alarm, det må da siges at være en hændelse man gerne vil vide
Blackstar 16kw , scotte
380 kvm stråtækt landejendom
12 ton om året
- inkl. 80m3 udendørs pool der osse får lidt varme ind i mellem
Har haft TB mini pillefyr i 22 år - har nu fået Scotte

Offline chr-stenstrup

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 15
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Ønsker og forbedringer til Stokercloud
« Svar #144 Dato: Nov 30, 2019, 20:01 »
Er der en grund til at man ikke kan få lov at tilgå forbrug på den enkelte dage i de enkelte måneder, når man er er længere tilbage end de sidste 24 dage? er det for at spare hukommelse? - kunne være fedt hvis man kunne eksportere data til en excel-fil fra stokercloud-interface.

Vh. Christian

Offline dannidines

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 236
  • Respekt optjent: +18/-4
    • dannidines_rtb på stokercloud
Sv: Ønsker og forbedringer til Stokercloud
« Svar #145 Dato: Dec 29, 2019, 18:12 »
 Hej Jens og Co,

Kunne man få en søjle for strømforbrug under "forbrug," det indgår jo alt andet lige i det samlede forbrug.
RTB 10kw
220kg magasin, udvidelsesprint & iltstyring
trådløs rumtermostat
Vejrkompensationskreds
3-vejs VVB prioritering
NBE PELVAC pilleflytning (gl. model med blå styring :( )
90 NBE vacuumsolfanger rør (3x30 manifold)
500L NBE beholder

Varmt vand, rigeligt og piller, ca. 3-3,5 tons/år på 240m2 anno 1966 m. 48mm 3-lags superlavenergi vinduer og 300-350mm stenuld på loftet

3kw solcelleanlæg - på gl. nettomåler ordning, jeg skulle ha' købt større  anlæg inden den mulighed lukkede :)

Offline brunhojen

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 20
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Ønsker og forbedringer til Stokercloud
« Svar #146 Dato: Apr 24, 2020, 20:17 »
Hej

jeg har prøvet at kontakte jer to gange på e-mail, uden hæld.

Er det ikke muligt at rette navnet inde i bruger konto?????

og er det normalt at man bliver smidt af, når man skifter mellem de forskellige menuer???

HÅBER I KAN HJÆLPE

Offline Hjemme teori

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1884
  • Respekt optjent: +76/-5
Sv: Ønsker og forbedringer til Stokercloud
« Svar #147 Dato: Maj 19, 2020, 07:57 »
Når jeg retter snegleydelsen i min V7 styring er det pillekorrektionen der ændrer sig i cloud'en.

Så der er noget felt miskmask her.
- Mvh Sophus

16kW scotte - V7, 200L VVB, Atmos DC 25GD , 1800L buffer,  solvarme 4,8 m2, 154m2 beboelse
årsforbrug 5 tons brænde/piller, Solceller 5100WP øst/vest vendt

Offline Warburger

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 1
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Ønsker og forbedringer til Stokercloud
« Svar #148 Dato: Okt 25, 2020, 08:13 »
Hej
Vi har her til morgen haft indbrud på ejendommen, hvor der bl.a. Fra fyrrummet er fjernet Android styreenhed. Jeg kunne derfor bruge at ændre mit kodeord så tyvene evt ikke kan øge hærværk på fyret via login

Offline richard_schroder

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 70
  • Respekt optjent: +3/-0
Sv: Ønsker og forbedringer til Stokercloud
« Svar #149 Dato: Nov 20, 2020, 07:45 »
jeg vil gerne have mine forbrugsdata ud fx. til CSV file, så jeg kan læse dem i excel og gemme dem,  man kan jo idag kun se forbrug pr. måned 12 mdr tilbage, hvis man nu fik lov at få sine data
hjem i excel , kunne jeg jo lave alle tænkelige statistikker

den simple løsning er, at man i stokercloud web appen, når man ser på grafen fx. for 12 mdr ,  kunne sige "vis tallene", og så spyttede den bare helt simpelt retur de rå data bag den graf.

måned          varmtvand , varme , total
2019 Januar  ;    5,0 ;        40;0     45;0
2019 feb       ;    3,2  ;       40;0     43,2

så kan folk selv gøre med det hvad de vil, kopiere det ind i excel eller lign

jeg HAR prøvet at kigge i sourcen til grafen, om jeg selv kunne finde tallenen ,, men det er pakket rimeligt godt ind, der rækker mine evner ikke.

men tallene Er der jo, ellers kan den vel ikke tegne den graf ?
Blackstar 16kw , scotte
380 kvm stråtækt landejendom
12 ton om året
- inkl. 80m3 udendørs pool der osse får lidt varme ind i mellem
Har haft TB mini pillefyr i 22 år - har nu fået Scotte