Hej Jens,
kilden til konklusion kommer fra nedenstående bemærkninger -
og det er det den var, så MHES - du står ikke for mål for anden end din hjælpsohed

MHES
Sv: fejl ved opstart efter blæserrens - RTB 10KW
« Svar #14 Dato: I dag ved 01:28 »
Nope, styringen ved ikke hvilken type fyr den styrer 
Hvis styringen er loaded med v7.xxxx og opdateres fra styringen selv, så henter den blot nyeste version af v7.xxxx.
Hvis styringen er loaded med v7.xxxxRTB og opdateres fra styringen selv, så henter den vyeste version af v7.xxxRTB 
Man kan "tvinge" styringen til at skifte vra v7.xxxx til v7.xxxxRTB eller omvendt, ved at loade software med et SD-kort.
Men lad nu det ligge 
Hilsen
Michael
Så ud fra ovenstående citat er jeg enig med ½mylund

Og nu dette med versioner: ja, du siger at versionen fremgår fra stockercloud – meget muligt, men rent logisk troede jeg faktisk at maskintype/kedel er en ting og software/styring kan være en anden! Altså en PC-desktop og en tablet er to typer hardware der kan køre samme type software om end de ikke har helt samme versioner.
På min RTB 16 styring kan jeg i Menu-Download: ser den nyeste version 7.0651-7.0640-7.0638-7.0637-7.0627-7.0522 osv.
Men ser du, der er ingen version 7.0628!!
Og denne version 7.0628 er slet ikke beskrevet på hjemmeside under punktet ”Meget teknisk” et eller andet ...
Men du har ret i at RTB blev leveret med denne version. Det er så bare det, at jeg jo ikke kan "gå tilbage" til 7.0628 - den findes ikke!!
Du har også ret i at der ikke fremgår af log eller opsætning at styringen er RTB version - så det er nemt at blive forvirret syntes jeg

Fordi:
1. Der er lagt 7.0628 software (RTB udgave) i denne styring på fabrikken, jeg sidder og ser i produktionsloggen på den nu.
2. Den melder sig som en RTB styring i skrivende stund på StokerCloud
Se dette ved du Jens - men vi andre ved det jo ikke
og kan ikke umiddelbart se det nogen steds - Jeg kan også oplyse at jeg har installeret Windows 10 - men er det Home, Professionel eller Ultimate??

OG nu til NBE hjemmeside-support for private brugere – STYRING: Her er der overskrifter:
Version 7.0651 23/12-2016
Version RTB 7.0651 23/12-2016
Se, hvis jeg vil downloade den “ rigtige” skal jeg sørme passe på ikke at trykke på forkert fil, da version kommer ned som en zip-fil men navnet dk.zip.

Det interessante er at filen har samme navn for begge versioner – så kan du jo se at jeg nemt kunne komme i tvivl om hvilket version jeg er ”kommet til at downloade”
Og det vil vel ikke gøre noget at der netop står v 7.0640RTB i styringen på RTB’en – samt at filen havde RTB i sin ”navn” – for så vil vi alle dødelige kunne være med.
Jeg har skimtet filerne og kan ganske overfladisk konstaterer at en af iøjefaldende forskelle er billeder af kedel til baggrunds-grafik for skærmen på kedlen.
Men nu vil jeg også komme med en påstand: I har jo ligesom selv lagt lidt op til at der kan opstår misforståelse og mistolkninger af informationer i stil med SW-versionerne. Det meste af NBE's bruger-vejledninger er jo baseret på
”Lære det mens du gøre det”!!!

Så er det jo så heldigt og rigtigt godt med dette stokerforum. Her har nogle brugere
lært det ved at prøve sig frem og er villige til at dele opnåede erfaringer og udveksle viden.
Se bare på alle MHES's mange rigtigt nem-at-følge- vejledninger!!
På den måde lærer vi nybegyndere vores dyrindkøbte udstyr at kende og forhåbentligt på ikke nær så dyrt købt erfaring.

Hensigten at hverken at genere NBE fabrikken eller leverandørene/installatørene.
Når man søger oplysning og viden må det være i orden at undres, at spørger ind til, at være nysgerig men også at være konstruktivt kritisk.

Rigtigt god weekend.

Alt vel.