Forfatter Emne: overvågnings kamera  (Læst 54612 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline benny

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 135
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: overvågnings kamera
« Svar #15 Dato: Feb 09, 2017, 20:24 »
nej de vil nok tænke sig lidt om, men han ved nok lidt om deres tankegang efter 30 år i politiet med indbrud som "speciale".. men som han sagde der hvor jeg bor duer en alarm ikke, da min nærmeste nabo ikke ville kunne høre en udendørs alarm...  ja bor derude hvor kragerne er vendt rundt.. ;)

men der kommer 2 kameraer op og så en kraftig lampe i baghaven så burde det gi gode billeder og så håbe der kan nå nogen frem inden han smutter igen .. . ;)

bør man skilte med at der er kameraer eller ?
Scotte 16kw på dor 16 kedel. 4.99 v styring

Offline Lund-Lemvig

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 634
  • Respekt optjent: +8/-0
Sv: overvågnings kamera
« Svar #16 Dato: Feb 09, 2017, 21:17 »
Skiltning kan have en præventiv virkning og de fleste bruger det, tror faktisk man skal sætte dem op hvis reglerne skal følges men jeg gør det ikke her hjemme,  de sidder så åbenlyst at man sagtens kan se dem.


nej de vil nok tænke sig lidt om, men han ved nok lidt om deres tankegang efter 30 år i politiet med indbrud som "speciale".. men som han sagde der hvor jeg bor duer en alarm ikke, da min nærmeste nabo ikke ville kunne høre en udendørs alarm...  ja bor derude hvor kragerne er vendt rundt.. ;)

men der kommer 2 kameraer op og så en kraftig lampe i baghaven så burde det gi gode billeder og så håbe der kan nå nogen frem inden han smutter igen .. . ;)

bør man skilte med at der er kameraer eller ?
Biomax 16 fyrbøder

Offline Frank Chr.

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1344
  • Respekt optjent: +32/-3
Sv: overvågnings kamera
« Svar #17 Dato: Feb 09, 2017, 22:31 »
Lige et spørgsmål fra en ikke sagkyndig i videoovervågning. Selv har jeg nogle prisbillige vildtkameraer et par strategiske steder på grunden. De er indstillet til at tage og gemme serier af 3 billeder når noget bevæger sig og det er jeg sådan set godt nok tilfreds med (så kan jeg altid dokumentere hvem jeg har fået besøg af). Udfordringen er at de er på batterier som hurtigt bliver opbrugt.
Jeg tænker om de med en slags omformer mon kan kobles på el-nettet evt. et bilbatteri ? der er USB stik så kameraerne kan kobles sammen med en bærbar, men det kræver at kameraerne er åbnet, hvilket ikke er så smart i det danske vejrlig.

Ps. Der er en udgang som hedder DC-IN 6V...1,5 A mon det er til et slags strømstik... Og hvordan ser det i så fald ud?
   
« Senest Redigeret: Feb 09, 2017, 22:45 af Frank Chr. »

Offline Oldgaard

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 363
  • Respekt optjent: +38/-1
  • Scotte 16kw + Blackstar kedel 1016 : version 13
    • Fyret online
Sv: overvågnings kamera
« Svar #18 Dato: Feb 09, 2017, 22:55 »
Lige et spørgsmål fra en ikke sagkyndig i videoovervågning. Selv har jeg nogle prisbillige vildtkameraer et par strategiske steder på grunden. De er indstillet til at tage og gemme serier af 3 billeder når noget bevæger sig og det er jeg sådan set godt nok tilfreds med (så kan jeg altid dokumentere hvem jeg har fået besøg af). Udfordringen er at de er på batterier som hurtigt bliver opbrugt.
Jeg tænker om de med en slags omformer mon kan kobles på el-nettet evt. et bilbatteri ? der er USB stik så kameraerne kan kobles sammen med en bærbar, men det kræver at kameraerne er åbnet, hvilket ikke er så smart i det danske vejrlig.

Ps. Der er en udgang som hedder DC-IN 6V...1,5 A mon det er til et slags strømstik... Og hvordan ser det i så fald ud?
   

Den udgang ( som faktisk er til strøm ;) er til at sætte fast strøm på kameraet, tag lige et billede af den der hvor du ser der står DC-IN
Har faktisk en kammerat som har sat et 6V batteri på sit vildtkamera ig det fungerer perfekt
-------------------------------

Skiltning kan have en præventiv virkning og de fleste bruger det, tror faktisk man skal sætte dem op hvis reglerne skal følges men jeg gør det ikke her hjemme,  de sidder så åbenlyst at man sagtens kan se dem.


hvis optagelserne skal kunne bruges i en eventuelt retssag, så skal der skiltes !  Skiltene skal sidde så de kan ses inden man kommer ind i det område hvor kameraerne optager/ser, men der er ingen krav om hvor store skiltene skal være ;) jeg har 1 skilt sidde på postkassen ved vejen, det er ca. 6*9 cm og så er det lovligt ;)
Scotte 16 kw V 13
Blackstarkedel BS1016 ( og den har ekstra skamolplade i toppen ;) )
Kompressorrens,flowmåler,siloføler
250kvm bolig middel isolering :(
https://stokercloud.dk/v3/#/34094/main-page
http://guide-udendorstemp.tk

Offline Frank Chr.

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1344
  • Respekt optjent: +32/-3
Sv: overvågnings kamera
« Svar #19 Dato: Feb 09, 2017, 23:14 »
Haha..  :D Har lige talt med mit geni af en søn "far du bruger bare opladeren til din gamle Nokia 3120, så er der strøm på" og dæleme ja, det virker. problem solved, Fedt.. ;D
Det skulle jeg bare havde vidst for langt tid side, alle de dyre batterier jeg kunnet havde sparet.

Iøvrigt sådan nogle her købt i Aldi https://www.youtube.com/watch?v=tkh5qJRBfpM
« Senest Redigeret: Feb 10, 2017, 00:12 af Frank Chr. »

Offline benny

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 135
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: overvågnings kamera
« Svar #20 Dato: Feb 17, 2017, 19:22 »
nogen der har forstand på at slutte nogle kameraer til , dem i linket ovenover..?
kører på fibernet og kan ikke finde kameraer i systemet, men hvis jeg prøver hos en bekendt som har TDC net, så kommer det med det samme...
Scotte 16kw på dor 16 kedel. 4.99 v styring

Offline Lund-Lemvig

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 634
  • Respekt optjent: +8/-0
Sv: overvågnings kamera
« Svar #21 Dato: Feb 17, 2017, 20:02 »
Jeg kender desværre ikke fiberboksene nok til at kunne hjælpe, jeg kører stadig på det lavteknologiske bredbånd

nogen der har forstand på at slutte nogle kameraer til , dem i linket ovenover..?
kører på fibernet og kan ikke finde kameraer i systemet, men hvis jeg prøver hos en bekendt som har TDC net, så kommer det med det samme...
Biomax 16 fyrbøder

Offline benny

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 135
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: overvågnings kamera
« Svar #22 Dato: Feb 17, 2017, 20:05 »
har lige snakket med se/stofa og de siger at der skal være en fast IP adresse før man kan få det til at virke, der skal en boks til på en eller anden måde.. så må se om jeg kan finde en IT mand der har tjek på de ting..
Scotte 16kw på dor 16 kedel. 4.99 v styring

Offline Lund-Lemvig

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 634
  • Respekt optjent: +8/-0
Sv: overvågnings kamera
« Svar #23 Dato: Feb 17, 2017, 20:10 »
Ikke korrekt, jeg har aldrig haft fast ip

har lige snakket med se/stofa og de siger at der skal være en fast IP adresse før man kan få det til at virke, der skal en boks til på en eller anden måde.. så må se om jeg kan finde en IT mand der har tjek på de ting..
Biomax 16 fyrbøder

Offline Oldgaard

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 363
  • Respekt optjent: +38/-1
  • Scotte 16kw + Blackstar kedel 1016 : version 13
    • Fyret online
Sv: overvågnings kamera
« Svar #24 Dato: Feb 17, 2017, 22:09 »
har lige snakket med se/stofa og de siger at der skal være en fast IP adresse før man kan få det til at virke, der skal en boks til på en eller anden måde.. så må se om jeg kan finde en IT mand der har tjek på de ting..


Øhh sagde de noget nærmere om hvad det skulle være for en boks ??

Det med ipadressen, naaaa og alligevel ;)  Nej det er ikke tvingende nødvendigt med en fast ipadresse, men når/hvis routeren ( eller i dit tilfælde fiberboksen) mister strømmen i længere tid, eller udbyderen lige pludselig vælger at opdatere udstyret, så risikerer man at få ny ipadresse
Jeg anbefaler altid vores kunder at få fast ( statisk) ipadresse, så er jeg fri for at hjælpe dem,når der er kommet ny ip ;)
Scotte 16 kw V 13
Blackstarkedel BS1016 ( og den har ekstra skamolplade i toppen ;) )
Kompressorrens,flowmåler,siloføler
250kvm bolig middel isolering :(
https://stokercloud.dk/v3/#/34094/main-page
http://guide-udendorstemp.tk

Offline Lund-Lemvig

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 634
  • Respekt optjent: +8/-0
Sv: overvågnings kamera
« Svar #25 Dato: Feb 18, 2017, 10:47 »
Da jeg ingen fast ip adresse har, bruger jeg dyndns og så er man ude over det problem hvis ip adressen skulle skifte
Biomax 16 fyrbøder

Offline benny

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 135
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: overvågnings kamera
« Svar #26 Dato: Feb 18, 2017, 15:21 »
nej ham jeg snakkede med sagde jeg lige skulle kontakte deres tekniske afdeling mandag, men en fast IP adresse er nok en mulighed..  aner ikke hvad den boks skulle hedde, men noget der kan få en fast adresse..

problemet er bare at jeg ikke kan finde mit kamera på mit eget net, men hos en bekendt kører det bare, men de har en TDC boks og da står der en IP adresse bagpå..
Scotte 16kw på dor 16 kedel. 4.99 v styring

Offline Lund-Lemvig

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 634
  • Respekt optjent: +8/-0
Sv: overvågnings kamera
« Svar #27 Dato: Feb 18, 2017, 20:11 »
Kan du ikke se din egen ip adresse nu via den boks/router du har nu?
Biomax 16 fyrbøder

Offline benny

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 135
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: overvågnings kamera
« Svar #28 Dato: Feb 18, 2017, 21:30 »
fisk det aner jeg ikke hvordan man ser..  det it halløj er ikke lige mig, så er total lost der..

Scotte 16kw på dor 16 kedel. 4.99 v styring

Offline Lund-Lemvig

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 634
  • Respekt optjent: +8/-0
Sv: overvågnings kamera
« Svar #29 Dato: Feb 18, 2017, 21:42 »
Nu ved jeg ikke hvor du bor men der må være en i nabolaget/vennekreds der kan hjælpe dig igang
Biomax 16 fyrbøder