Hej Brian,
Jo stejlere din snegl står, jo mere uens dosering får du.
45 grader er normalt OK, men du skal ikke forsøge at gøre den stejlere, snarere tværtimod.
I en lodret snegl (for nu at tage et ekstrem) vil pillerne have en ekstrem tendens til at falde tilbage, og derfor bliver pillernes størrelse og udformning bestemmende for doseringen.
I en vandret snegl (for nu at tage det modsatte ekstrem) vil pillerne overhovedet ikke have nogen tendens til at falde tilbage (det har noget med ham Newton at gøre

).
Og så lige den med vægten af pillerne....
Jeg går ud fra at du mener piller pr. 360 sekunder.
Jo højere tal du indsætter her, jo mindre vil autoberegningen give, og deraf kommer at jo mindre tal du indsætter, jo mere vil autoberegningen give.
Men bemærk lige at det kun influerer på autoberegningen.
Autoberegningen bruges til at grovindstille brænderen én gang, derefter bør den slås fra igen og værdierne fintunes.
Sætter du autoberegningen, vil en ændring af pillevægten få effekt, men er den slået fra, får det ingen effekt (udover at pilleforbruget vist i stokerkontrol bliver anderledes).
Hilsen
Michael
Hej forum !
Har kigget lidt rundt men synes ikke at kunne finde svar nogen steder.
Biocomfort 16Kw
Er det nogen der har eksperimenteret med den optimale hældning på sneglen, jeg synes til tider at jeg oplever luft over pillerne i sneglen, min hældning er ca 45° men for at få den højere op skal jeg købe en længere slange.
Det er indtil videre blevet ved tanken, men nogen der mener at det måske kunne være en god ide?
Når jeg afvejer piller kan vægten af og til afvige 600-800 gram. over 4 afvejninger. sneglen kører samme tempo hele tiden af hvad jeg kan se og høre.
Mvh Brian
Lige en til de hurtige, lad os sige at mine piller vejer 1440 gram, hvis jeg sætter værdien lavere til eks 1410 gram så får jeg flere piller i ? og visa versa.