Dommen falder...
Omkring lak på spoler, så har det set det et par gange, hvorefter hvis nok kølet igen, solen og månen er på linje, så kan de godt udkoble et hpfi, og virke tilsyneladende helt fint efterfølgende - men, men, men.. Ved smeltet/brændt lak, burde der lugte meget afskyeligt, i et stykke tid efter. Den lugt var der ikke....
Dog fik du mig til at tænke på printet... Hvorvidt jeg havde lavet en nobrainer og kvajet mig - nuvel, det ville ikke være første gang det skete :/ og sikkert heller ikke den sidste.
Anyhows, fyret kørte med variabel modstand på skakt indgangen, ub - og dejligt at få skudt lidt varme i hytten igen !! Jeg tog hen til en kammerat og var sent hjemme samme dagen efter;) Det første jeg gik til var fyret og den var sg gal ! Sneglen og blæser lå i helt samme frekvens, ergo sneglen kørte hele tiden.. Lidt op og ned sammen med ventilatoren.. Hvad fanden laver den nu tænkte jeg, blev arrig og rev det hele fra hinanden for at finde svar - og fandt den:)
Jævnt brændt printkort under stikket, som jeg aldrig har kunne kigge under (billede). Svar på hpfi fejl kredsløb der bliver blandet sammen mv. og ja styringen har taget skade, Øv!! Jeg målte ihærdigt på alle klemmer med tankerne omkring hvordan jeg skulle lokke diagrammer ud af nbe på..
Over hver indgang sidder der lidt modstande og kondensatorer - og der var futtet en 4.6k af, som jeg fandt på lageret (vaskemaskinen) loddede den ind over den defekte og viola, fyret kører.. Jeg loddede så også ledninger på alt hvad der tidligere gik til stikket til styringen, og opfinder mit eget stik..
Og nu her i nat, blev jeg færdig, vi har varme på igen - under ordenede forhold og jeg prissætter mig ordentlig feedback som i denne tråd!!
Mangler dog at lave inst permanent, og skrue den korrekte modstannd i, når modtaget.. Fejlen er fundet og udbedret, og u vil jeg have et varmet bad:)

1000 tak for hjælpen!!